Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gradi na uspešni karieri predhodnika

Kia sportage 2.0 CRDi AWD AT EX sense

Avtor prispevka: Anže Jereb
Testni sportage je za sorentom druga najdražja kia, ki smo jo kadarkoli imeli na testu, več kot 41 tisočakov stane. Ampak, logično, saj spredaj izgleda kot macan, to je najbrž vredno vsaj nekaj 'jurjev'.
Gradi na uspešni karieri predhodnika
Foto: Gašper Miš
8. 9. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

za polovico zneska pravega dobite nekaj podobnega macanu
notranjost je zgledno urejena, materiali so dobri
sedeža sta nadvse udobna, eden boljših elementov vozila
paleta varnostnih dodatkov je zelo bogata
za štiričlansko družino bo zlahka dovolj prostora
štirikolesni pogon doda piko na 'i', da avto dobi pravi smisel
pogonski stroj ni nikoli brutalen, vedno pa dovolj zmogljiv
samodejni menjalnik je povprečen, a pripomore k udobju
največji korak naprej je Kia naredila pri krmilnem mehanizmu
tudi vodljivost je zgledna
podvozje je preglasno in premalo udobno
podkrmiljenje je še vedno izrazito, kar je sicer hiba vseh tovrstnih vozil
motorju vseeno manjka nekaj živahnosti glede na deklarirano moč
pri ceni preko 40.000 EUR je ponudba konkurence podobno bogata
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.2 (10 glasov)
test kia sportage 2.0 CRDi AWD AT EX sense
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

No, podobnost s porschejem že ne more biti slabost, čeprav me nanj spominja samo nos.

No, podobnost s porschejem že ne more biti slabost, čeprav me nanj spominja samo nos. Se mi pa nasploh celoten avtomobil zdi mnogo bolj posrečen, če ga primerjam s prejšnjo generacijo. Bolj odrasel in eleganten je, tudi zadek je zanimiv z letvico med lučmi. Zvečer pred ljubljansko Dramo bo izgledal super, vse skupaj pa sploh ne preseneča, Kia zadnja leta izdeluje privlačne avtomobile.

Najbogatejša oprema in z njo povezana cena sta opazni predvsem znotraj. Armaturna plošča je zelo bogata, veliko je mehke plastike in usnja, edino osrednji del je trd. In stikal je veliko pa me to začuda ne moti, ker je večina smiselno razporejena, tista, ki jih boste zelo pogosto uporabljali, recimo za klimatsko napravo, pa so velika in uporabna. Morda je malce nenavadno le to, da so stikala varnostnih sistemov 'nastreljana' malo po svoje. Nekaj jih je na volanu, nekaj levo ob vratih in nekaj na osrednjem grebenu med sedežema.

Vem, da tako bogatih izvedenk na naših cestah ne bo veliko, a sportage v tem primeru res veliko ponudi. Sprednja sedeža sta ogrevana in hlajena, predvsem pa zelo udobna, bolj od tistih pri osnovnem paketu. Sicer lahko pohvalim še zaslon na dotik, ki deluje hitro in je odziven, me pa čudi, da je kljub takšni ceni vsa stikala za odpiranje stekel, razen voznikovega, treba ves čas držati. In da se moram z odpiranjem panoramske strehe ves čas loviti, ker se z istim stikalom upravlja še s senčnikom. Pač, lahko bi bilo še eno, kar bi bilo med vožnjo tudi bolj varno. Nasploh je notranje okolje odlično, prostora je dovolj, prtljažnik je s 500 litri sicer povprečno prostoren, zadaj pa se sedi dobro.

Pri tej znamki sem vedno pogrešal boljši občutek na volanu in ravno ta me tokrat pri novi generaciji pozitivno preseneča.

Pri tej znamki sem vedno pogrešal boljši občutek na volanu in ravno ta me pri novi generaciji pozitivno preseneča. Če radi vozite, je to kar pomembno. Volan je sedaj lepše obtežen, občutek dovolj dober, sicer še vedno ni na nivoju najboljših in še vedno deluje preveč umetno, je pa razlika več kot očitna in dobrodošla. Kljub 19-palčnim pnevmatikam podvozje neravnine še kar dobro (preglasno) blaži in se ne nagiba preveč, čeprav pogrešam več udobja glede na tip vozila.

Vseeno od tega avtomobila ne zahtevajte preveč; med pretiravanjem je podkrmiljenje zelo izrazito, saj nos ves čas rine iz zavoja, kar je hiba celotnega razreda. Seveda vas pri običajni vožnji to ne bo motilo. Testni je imel še štirikolesni pogon, če vas bo pot slučajno zanesla na kakšen makadam, sam se zna tudi varno spuščati po strmem klancu navzdol, v bistvu segment križancev podpiramo le v povezavi s štirikolesno gnanimi različicami, ki vsaj tako dobijo nekaj smisla. Večina kupcev sicer zahteva le višje sedenje, da so na cesti višje od ostalih vozil. Saj veste, psihiater vas tudi posede na nižji kavč, da ima sam psihološko bolj pomemben pogled na vas. No, s štirikolesnim pogonom takšen sportage dobi več smisla.

Imam pa pomislek pri menjalniku. Za začetek pri motorju. Dvolitrski CRDi ima 136 kW moči, to je 185 'konjev', po občutku pa me spominja na kakšen 100-kilovatni motor. Res, nikoli ni posebej živahen in tudi tehnični podatki to pokažejo. Porabi pa vsaj osem litrov. Se mi zdi, da je krivec v precejšnji meri menjalnik, ki je pri dvolitrskih dizlih klasičen samodejni s šestimi stopnjami. Občasno je zmeden, nekajkrat je ob pospeševanju ponudil tisti ladijski učinek, saj veste, ko nekaj tuli, pospeška pa kar ni. Tudi v načinu sport ni kaj dosti bolje, zato bi sam izbral kar staro dobro ročno prestavljanje, čeprav samodejno doda nekaj vsakodnevne enostavnosti.

Pod črto je sportage zelo dober avtomobil, zaradi katerega tudi nemške tekmece lahko skrbi. In čeprav je cena tokrat zajetna, je pričakovana. Takšen sportage je namreč nabutan z opremo, ki pač ne more biti poceni, ogromno je varnostnih pomagal, motor ima precej moči, menjalnik prestavlja sam, pogon je štirikolesni in tako naprej. Celo prtljažnik se sam odpre na ukaz. Vse zapisano je lep dokaz, da je Kia s steroidi odlično napihnila vse, kar je ponujala zelo uspešna prejšnja generacija in ki je v določeni meri tudi sama 'kriva' za neverjetno priljubljenost tovrstnih vozil na stari celini.

 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia sportage 2.0 CRDi AWD AT EX sense 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 136 (185) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.750
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4480 x 1855 x 1645
medosna razdalja v mm 2670
prtljažnik v litrih 491
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1690 (560)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/5,3/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 22.590 (*2.600 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 40.890 (*2.600 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.290 (*2.600 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 9. 2017
September 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
0405060708  domača premiera - peugeot 308 in 5008
0910
11121314  domača premiera - volvo XC60
15  domača premiera - ford ka+
1617
18  domača premiera - nissan qashqai
19  mednarodna premiera - opel grandland X
domača premiera - MAN TGE
20  domača premiera - jeep compass
21  mednarodna premiera - kia stonic
domača premiera - mercedes-benz S
22  mednarodna premiera - porsche panamera
2324
252627  domača premiera - range rover velar
28293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Bo tudi vaš novi avtomobil križanec?
835Seveda, je že naročen! 834Se še odločam. 833Ne rabim novega avtomobila. 832Nikakor, kombilimuzina!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 1 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 1 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 2 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 3 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 3 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 5 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 6 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 7 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 7 meseci  |