Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Veselje pod trdo streho

Mazda MX-5 RF G160 revolution top

Avtor prispevka: Anže Jereb
Nekaj dodatnih kilogramov v primerjavi s platneno-strešnim MX-5 pri različici RF ne pomeni izgube vozniške ostrine, doda pa veliko celoletne uporabnosti in bolj agresiven izgled. Močnejši motor pa več zabave.
Veselje pod trdo streho
Foto: Gašper Miš
7. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

širši boki in strešni loki poskrbijo za agresivnejši izgled
električni pomik ostrešja pomeni več elegance in se izvrši hitro
položaj za volanom je odličen, voznik se z avtom zlije v eno
majhna masa in zadnji pogon zagotavljata obilo zabave
boljšega ročnega menjalnika praktično ni na trgu
podvozje ostaja dovolj mehko, da avtomobil ni naporen
dvolitrski motor se rad zavrti in ponudi ravno prav moči
zapora zadnjega diferenciala omogoča več zabave
motor zabrni dovolj agresivno in napadalno
veter ni moteč niti na avtocesti, pihanja skorajda ni
preglednost nazaj je slaba
volanski obroč je nastavljiv le po višini
s streho lahko manevrirate le do hitrosti 10 km/h
4,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (5 glasov)
test mazda MX-5 RF 160 revolution top
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z besedami je skoraj nemogoče razložiti, kako odličen in prvinski je občutek v vožnji z mazdo MX-5, ne glede na generacijo. Zapeljite se s tisto, ki so jo izdelali pred dvajsetimi leti, in še vedno bo lahkotna, čvrsta, menjalnik pa kratek in prijetno mehanski. Nova seveda vse to zna bolje od prejšnjih, šele po vožnji s tem avtomobilom pa boste dojeli, kako zelo okoren je pravzaprav vaš, pa četudi vozite clio. Pač, gre za lahkotnost, ki jo je izjemno težko doseči, pri njej pa igrajo ključno vlogo številni parametri.

Mazdo MX-5 smo že imeli na testu, preberite si ga tule. Tokrat smo skoraj identično, z enakim motorjem in le drugačno barvo na test vzeli zgolj za primerjavo z mazdo MX-5 RF, torej trdostrešno izvedenko. Roadster s platneno streho je po občutku za kakšen odstotek ali dva bolj lahkoten in lepše spreminja smer, krmilni mehanizem pa je manj 'mesnat'. Morda so za neposredno razliko poskrbele še palec manjše pnevmatike, tudi znamka ni bila enaka. Vendar te rahle izgube lahkotnosti pri RF ne jemljite za posebno slabost. Prava italijanska pica s koščkom sira preveč je še vedno boljša od vseh ostalih pic, razumete?

Da bo jasno: RF ni okoren, smer še spreminja z izjemno lahkoto, med zavoji je kot prima balerina. Občutek je noro dober in voznika takoj zasvoji. Pač, za nek normalen znesek, ki si ga lahko privošči marsikdo, je tole vozniško daleč najboljši stroj. Lahko izberete šibkejši motor, a sam priporočam močnejšega z dvema litroma prostornine, na skupni vožnji se je pokazalo, da doda ravno tisti 'ščepec' moči, ki ga pri šibkejši izvedenki manjka.

1,5-litrski agregat z nekaj manj kot 100 kW moči nima nikakršnih težav s premikanjem tono težkega vozilca. Fantastičen je in se izjemno rad vrti, elektronika njegovo vrtenje prekine šele malce pod osem tisoč vrtljaji. Zabava je skratka zagotovljena, moči je premalo le takrat, ko boste od njega zahtevali največ. Na kakšni gorski cesti kar ne bo mogel hitro pospešiti iz ostrega zavoja, pozabite tudi na drsenje z zadkom, slednje je skoraj nemogoče.

Močnejši agregat tokratnega RF (mimogrede, RF je na voljo tudi s šibkejšim motorjem) ponuja dva litra prostornine in 118 kW moči, torej 160 'konjičkov', kar pomeni, da je navora ravno toliko več, da pospešuje odločneje. Obenem ima močnejša različica zadaj še delno zaporo diferenciala in vrhunske blažilnike Bilstein, kar je seveda odlično v zavojih, pospeševanja so ob večji moči odločnejša, zadek pa lahko celo zdrsne, če boste to želeli. Le ne pričakujte, da bo MX-5 odličen 'drift-stroj'; v primerjavi s kakšno toyoto GT86 je manj trdote in agresivnosti, namenski zdrs pa je vseeno težje obdržati, ker diferencial pogona ne zapre v tolikšni meri. Je pa posledično MX-5 lahkotnejši in vsakodnevno prijetnejši, tudi žena ga bo z veseljem vozila.

Potem pa streha, tokrat trda. Zloži in postavi se v trinajstih sekundah, kar je res hitro, obenem pa ultra počasi v primerjavi z ročno pomičnim platnenim ostrešjem, pri katerem vam bo pomik vzel le kakšno sekundo. Vendar je električni pomik elegantnejši in lahkotnejši, se pa ne boste med samim manevrom peljali hitreje od 10 km/h, sicer ne dela. Gre za napredek v primerjavi s prejšnjo generacijo, kjer je bilo potrebno ostati na mestu z zategnjeno ročico pomožne zavore, vseeno pa pozabite, da vas bo v mestu kdo čakal pri vaši polžji vožnji tistih trinajst sekund.

RF je zaradi trde strehe uporaben celo leto in to je njegova največja prednost pred platnom. No, ena je tudi bistveno bolj agresiven izgled. Celo pozimi in v snegu z njim ne bo težav, na avtocesti je notranje okolje tišje, kateri je primernejši za vas, izberite na podlagi tega, kje in koliko se boste vozili. Če živite nekje na Primorskem ali pa se boste vozili le poleti, bo platno super. Za celoletno vožnjo in številne avtocestne poti bo pravi RF. Ko je streha zložena, ne piha skoraj nič. Celo na avtocesti pri 130 km/h ni krize, če niste zelo visoki in je vrh vaše glave nekje na zgornjem delu vetrobranskega stekla. Se pa veter sliši, dokaj glasno je, a se da še vedno dokaj normalno pogovarjati.

Predvsem naj vas ne skrbi nekaj dodatnih kilogramov, ki jih prinese trda streha, MX-5 ostaja eden najbolj zabavnih avtomobilov in pika. Tudi RF ponudi enako velik prtljažni prostor, ker se streha pametno zloži v drug del vozila, pravzaprav najdem le eno hibo. Preglednost nazaj je zaradi širokih bokov slaba, zato bi si želel vzvratno kamero, pa sploh ni na voljo. In ko je pri avtomobilu napaka le ena in še tako neznansko majhna, premišljevanje o nakupu sploh ni potrebno.

Lahko izberete manj opremljeno in cenejšo, a so eden najpomembnejših dodatkov, zaradi katerih bi vseeno priporočil kar to opremo, sedeži Recaro.

Če vas mika, lahko avto le priporočim. Kot bi tudi super okusno in hrustljavo italijansko pico s koščkom sira preveč. Pri opremi MX-5 pa je tako: tokratna je slišala na oznako revolution top in ponujala praktično vse, cena takšne je skoraj 35 tisočakov. Lahko izberete manj opremljeno in cenejšo, a so eden najpomembnejših dodatkov, zaradi katerih bi vseeno priporočil kar to opremo, sedeži Recaro. So občutno boljši od serijskih in to boste cenili vsakič, ko se boste z veseljem zapodili med prazne zavoje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 RF G160 revolution top
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (161) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 4.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3915 x 1735 x 1236
medosna razdalja v mm 2310
prtljažnik v litrih 127
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1130 (175)
največja hitrost v km/h 215
pospešek 0-100 km/h v s 7,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,7/5,4/6,6
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 29.290
cena testnega vozila v EUR 34.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.860

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |