Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo leta ga držijo nazaj

Subaru XV 2.0D-S AWD unlimited

Avtor prispevka: Anže Jereb
Med križanci, ki sicer niso najljubši avtomobilski razred našega uredništva, izstopa eden, ki nam na usta vedno znova privabi nasmešek. XV se imenuje in čeprav je že tako star, da je Subaru v Ženevi že pokazal povsem novo generacijo, še vedno določene stvari obvlada.
Samo leta ga držijo nazaj
Foto: Gašper Miš
14. 11. 2017 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prenova je notranjosti dodala uporaben in večji zaslon
stikala so velika in priročna
položaj za volanom je odličen, enostaven, a brez napak
štirikolesni pogon je med najboljšimi
dvolitrski turbodizelski motor je prijeten in dovolj zmogljiv
poraba je zmerna
nizko težišče poleg dobrih voznih lastnosti zagotavlja več udobja
v zavojih je izjemno prepričljiv
menjalnik je le povprečno natančen
mrzel motor je glasen
materiali znotraj so zgolj povprečni
spisek dodatne opreme je precej okrnjen
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (11 glasov)
test subaru XV 2.0D-S AWD unlimited
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda ni perfekten in na precej področjih se mu leta že konkretno poznajo. Oblikovno ni nič posebnega; ni nastopaški, niti eleganten, tudi grd ne, nikakor pa to ni avtomobil, ki ga boste na parkirišču hitro opazili. Prav tako ga znotraj nikar ne primerjajte s kakšnim predstavnikom, ki se hvali s super materiali, ker boste hitro razočarani.

Plastika je trda in niti na pogled nič posebnega, ergonomija sicer dobra, a z nekaterimi pomisleki. Stvari, ki jih ves čas premikate, na primer nastavitve klimatske naprave, so z velikimi vrtljivimi gumbi zelo priročne, pomikanje po potovalnem računalniku pa sploh ne. No, zadnja prenova mu je prinesla nekoliko večji zaslon, to je pohvalno, ni pa notranjost pojem elegance ali razkošja.

Konec koncev niti pri prostornosti ne izstopa. Štirje potniki boste imeli dovolj prostora in prtljažnik je s 380 litri zmerno prostoren, čeprav bolj plitek, na primerjalnem testu, kakršen je bil ta, pa bi ga prekašalo kar nekaj predstavnikov. Tudi asistenčnih sistemov ni veliko, nekateri večji subaruji jih že imajo, tukaj pa še niso na voljo. V tej generaciji niti ne bodo, ciljam predvsem na EyeSight, ki samodejno zavira, če je to potrebno.

XV je eden tistih redkih avtomobilov, ki vihajo nos nad nesmiselnim številom nastavljivosti sedeža pa nad šestnajstimi vtičnicami za USB.

Je pa XV vrhunski tam, kjer je to potrebno, in sicer v vozniškem užitku ter s tem povezani mehaniki. Ne berite tega le v smislu, da se odlično spopada z zavoji, s čimer seveda se, ampak v izjemno prijetni izkušnji za volanom. XV je eden tistih redkih avtomobilov, ki vihajo nos nad nesmiselnim številom nastavljivosti sedeža pa nad šestnajstimi vtičnicami za USB. In dokazuje, da na armaturni plošči ne potrebujete usnja kravic, ki so rasle v neokrnjenem zraku tritisočakov, samo zato, da bi vašo pozornost preusmeril od slabega podvozja. Ne, mu ni treba.

Kdor se spominja vozil pred kakšnimi petnajstimi leti, bo vedel, o čem govorim. O vozniški enostavnosti z odličnim položajem za volanom. Pa o sedežu, ki vsak hrbet objame prav prijetno ter nenaporno, o vzglavniku, ki je lepo pomaknjen še malo naprej, da glava na njem ves čas lepo počiva. In o odličnem volanu, majhnemu številu stikal, pač, o osnovnih vozniških stvareh, brez ultra-sodobne navlake. Je tako zastarel, vas zanima? Nikakor, le prvinski vozniški občutek starejših vozil ponuja, zapakiran v tehnološko moderen komplet. To je tudi razlog, zakaj se nam v njem vedno smeji. Ker je enostaven, lahkoten in prijeten avtomobil.

Potem pa še druga stvar: njegove vozne lastnosti in sposobnost spopadanja s terenom. Ker je motor bokserski in njegovi valji položeni vodoravno, je težišče nižje. Posledično je lahko blaženje manj čvrsto, pa se avtomobil vseeno ne nagiba kot jadrnica. Zato je XV zelo udoben, v tem pogledu gladko poseka večino tekmecev. Obenem pa se tako suvereno in lahkotno zapodi v zavoje, z izjemnim občutkom na volanu, da še tistih nekaj preostalih tekmecev lahko o tem le sanja. Vam vozniška izkušnja pomeni veliko? Potem ga zapeljite vsaj en krog.

Aja, terenske vragolije … No, stalni simetrični štirikolesni pogon je svojo superiornost dokazal že mnogokrat. Tudi tukaj je odličen, pravzaprav neverjeten in eden od glavnih razlogov, da tole ni terenski avtomobil, je le premajhna oddaljenost od tal. No, forester ima še poseben program, ki elektroniko prilagodi, da je na terenu bolj suveren, a tudi XV ne zaostaja veliko. V času testa sem se po zaledenelem klancu dol peljal z veliko previdnostjo, ker oprijema sploh ni bilo. V prvi prestavi in s kakšnimi petimi kilometri na uro. In s skrbmi v mislih, kako bom sploh prišel nazaj gor, pa navsezadnje na poti nazaj niti vedel nisem, da sem taisti klanec že premagal. Tako zelo enostavno je šlo.

Motor je že naš dolgoletni znanec, 108 kW moči ponuja, v prostem teku se nekoliko bolj ziba, kot smo vajeni sicer, tudi najtišji ni.

Motor je že naš dolgoletni znanec, 108 kW moči ponuja, v prostem teku se nekoliko bolj ziba, kot smo vajeni sicer, tudi najtišji ni, a je njegov zvok med vožnjo vseeno netipično dizelski. Ne moti preveč, ker je pač drugačen, predvsem, ko je mrzel, pozneje se njegova glasnost umiri. Obenem dovolj dobro potegne in popije sprejemljivih 7 litrov na 100 kilometrov. Sicer pa priporočam točno takšno kombinacijo, ta motor in ročni menjalnik, ker je najboljša.

Zato bi zaključil takole. Če kupujete podobno velik avtomobil za okoli 30 tisočakov, vsekakor poškilite še proti temu, pa čeprav ni nastopaški kot kakšen drug. Tole je pravi stroj za tiste, ki radi vozimo, kljub temu da znotraj marsikateri konkurent bolje izgleda. Če vas motijo ravno tiste malenkosti, pa predlagam, da počakate na njegovega naslednika, ki bo vsak čas tu. Ne dvomim, da bo odličen.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru XV 2.0D-S AWD unlimited
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 108 (147) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4450 x 1780 x 1570
medosna razdalja v mm 2635
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1440 (520)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 30.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |