Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Novo dojemanje družinskega avtomobila

Toyota proace verso 2.0 D-4D 150 L2 family safety

Avtor prispevka: Anže Jereb
Toyota je pametno svojemu novemu dostavniku dodelila drugačno ime, kot ga je nosil predhodnik. Proace namreč z njim nima nič skupnega in je pravi preskok v kakovosti in počutju.
Novo dojemanje družinskega avtomobila
Foto: Anže Jereb
9. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

proace z bogato opremo zunaj deluje precej ostro in nastopaško
znotraj barvni vložki lepo popestrijo celotno okolje
položaj za volanom je odličen, preglednost naprej tudi
zaprtih predalov je ogromno, mesta za denarnico in telefon so v vratih
krmilni sistem je dovolj komunikativen, morda le za odtenek prelahkoten
sedeže se odstrani enostavno in brez vijačenja
zadek ponuja 'luknjo', ki brez zadnjih sedežev požre marsikaj
motor je eden najboljših v segmentu, prožen in dovolj zmogljiv
poraba je dovolj majhna
preglednost nazaj je zaradi manjših stekel slabša
slika vzvratne kamere se zatika
oprema vip je sicer bogata, a za marsikoga je vozilo potem predrago
dvižna zadnja vrata so težka in zahtevajo veliko prostora za vozilom
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (9 glasov)
test toyota proace verso 2.0 D-4D VIP 150
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tudi v vseh ostalih pogledih, če sem čisto pošten. Saj se spominjate modela hiace, kajne? Je sicer že precej let od tega, ko se je nekaj bežnih trenutkov prodajal tudi pri nas, a s staro zasnovo za evropski trg ni bil najprimernejši. Nemara pa se še danes z njim veselo naokoli prevažajo številni potniki s poševnimi očmi, na azijskih trgih je kar priljubljen, tam so namreč potrebe in zahteve nekoliko drugačne. Verjamem pa, da se bi tudi njim oči bolj na široko odpirale, če bi proace dobili v roke, a gre za povsem evropski produkt, namenjen našim trgom. Toyota se je pri izdelavi odločila za španovijo s PSA, zato je tole dejansko le eden od trojčkov.

Proace je simpatičen in pika, sploh takšen s paketom opreme family safety in kromiranimi vložki na maski. Celo v črni barvi, ki je bolj diskretna in, no, ja, poslovna, izstopa s svojo eleganco. Po takšni različici srednje dolžine bo najverjetneje posegla večina kupcev, zato poudarjam, da je takšen potniški dostavnik seveda široko uporaben in bo lahko učinkovito opravljal celo kakšno prevozniško dejavnost, vsekakor pa ga najlažje vidim v vlogi družinskega vozila. V tem primeru vsekakor izberite drsna vrata na obeh straneh, pri tem bogatejšem paketu so sicer serijska, a ga najbrž zaradi višje cene ne boste izbrali vsi.

Nasploh lahko pohvalim notranje okolje, barvni dodatki armaturno ploščo zelo lepo popestrijo, položaj za volanom je odličen, sedeži nadvse udobni in zaprtih predalov je veliko. Na armaturni plošči manjka le kakšno manjše odlagališče za telefon ali denarnico, reža pod zaslonom na dotik ni najboljša rešitev, saj med vožnjo predmeti iz nje hitro poletijo proti tlom. Je pa res, da so vrata polna večjih in manjših rež in se lahko tudi tja postavi vsebino iz žepov, le navaditi se jih je treba.

Pohvaliti moram še udobje na drugi in celo na tretji klopi, v drugi vrsti imajo vsi sedeži enostavno dosegljiva sidrišča isofix, vsakemu potniku pa je dodeljen tudi naslon za roke. Prostornost seveda ni vprašljiva niti v tretji vrsti, kar je ključna prednost takšnih dostavnikov pred velikimi enoprostorniki, po katerih družine dokaj rade posegajo. Če se tam sedi zasilno, se tu razkošno. Seveda ob tolikšnem številu sedežev prtljažnega prostora ni veliko, ga pa je ogromno, če zadnjo klop odstranite; potem bo petčlanska družina potovala v velikem udobju in z vso potrebno kramo v zadnjem delu. Mi smo že, na morje smo poleg običajne krame vlekli še kolesa in napihljiv sup pa je šlo brez težav.

Proace je tudi presenetljivo udoben potovalnik, ki lepo blaži cestne neravnine in tresljaje na potnike prenaša dokaj zadržano. Po drugi strani pa je zelo prijeten tudi zato, ker se kljub udobju ne nagiba ali ziba prekomerno, občutek na volanu je dokaj dober, čeprav je krmilni mehanizem za moj okus skoraj premalo obtežen, lahko bi mu namenili tudi kakšen centimeter več globinskega pomika. Če so še pred leti potniški dostavniki veljali za malce bolj okorne, proace dokazuje, da sedaj zlahka prevzemajo vlogo družinskega stroja in predstavljajo uporabnejšo alternativo enoprostornikom.

Eno hibo vseeno ima, in sicer se malce zatakne pri preglednosti. Nič kritičnega, vseeno pa manjša stekla, ki skrbijo za bolj dinamično zunanjo podobo, obenem okrnijo pogled na okolico.

Eno hibo vseeno ima, in sicer se malce zatakne pri preglednosti. Nič kritičnega, vseeno pa manjša stekla, ki skrbijo za bolj dinamično zunanjo podobo, obenem okrnijo pogled na okolico, zlasti vzvratna vožnja zahteva nekaj več pazljivosti, zato priporočamo vsaj parkirne senzorje, še bolje pa kar kamero. Tokratni jo je imel in je veliko pomagala, čeprav se slika občasno zatika in je treba vzvratno voziti počasneje, da sproti uspe prikazati, kje sploh ste.

Motor smo že preizkusili in pohvalili, več kot 110 kW moči niti ne potrebujete, čeprav lahko izberete še 132-kilovatni stroj. Ta je dovolj prožen in izjemno uglajen, sploh za 'kombi', zlahka potrdim, da je eden najboljših, morda celo najboljši v segmentu. Nobenih težav nima s premikanjem in zglednim pospeševanjem, tudi če je avtomobil polno naložen, porabi pa okoli osem litrov. Ročica menjalnika je prijetno blizu in je dovolj natančna, nekaj privajanja zahteva le sklopka, ki je ravno na mestu, kjer motor začne vleči, nenavadno trda in potem pri speljevanju hitro 'cukneš'. Imajo vsi trije predstavniki enako 'težavo', tudi tale in tale.

Oprema family safety je najbogatejša, zato v osnovi takšen proace stane vsaj 44 'jurjev'.

Oprema family safety je najbogatejša, zato v osnovi takšen proace stane vsaj 44 'jurjev', s kakšnim dodatkom še nekaj več, ne pa dosti, ker je serijska oprema bogata. Ni dražji od tekmecev in tudi enoprostorniki imajo zlahka takšno ceno. Seveda so kanček bolj elegantni in včasih manj 'štorasti', a je razlik vedno manj, vrlin, ki jih ponudi takšen proace in manjši predstavniki ne, pa imajo vedno več.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota proace verso 2.0 D-4D 150 L2 family safety
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 370 od 2.000 do 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5309 x 1920 x 1910
medosna razdalja v mm 3275
prtljažnik v litrih 980
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1673 (1117)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/5,3/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 23.980
cena testnega vozila v EUR 36.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |