Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vesoljci napadajo

Honda civic 1.5 VTEC turbo prestige

Avtor prispevka: Jure Cehner
Malo avtov se lahko pohvali s toliko predniki kot novi Hondin civic. DNK je torej dodobra izpiljen, škoda le, da je malce preveč mutiral navzven. Zašel je v nezemeljske vode.
Vesoljci napadajo
Foto: Gašper Miš
16. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

verjetno najboljše vozne lastnosti v tem razredu
izvrsten, športen, precej utesnjen položaj za volanom
zelo dober je tudi občutek na volanu med vožnjo
zmogljiv motor, ki vas bo pretental, da vozite 'atmosferca'
s sedmimi litri na 100 km majhna poraba
ročni menjalnik je praktično edina izbira za tako zabaven avto, pozabite na CVT
zelo uporaben in ogromen prtljažnik
cena za paket, ki ga dobite, nikakor ni visoka
radikalen izgled
radikalen izgled
obupen, neodziven vmesnik, ki je za leto 2017 nedopusten
materiali v kabini bi lahko bili boljše kakovosti
sedalo zadnje klopi se ne dvigne več
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (22 glasov)
test honda civic 1.5 VTEC turbo prestige
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še sreča, da so pri avtomobilih stvari bolj enostavne in lahko čisto nedvoumno govorimo že o 10. generaciji tega 'lepotca'.

Generacija je kar ohlapen pojem. Lahko zajema vse ljudi, ki trenutno haramo po svetu, ali pa samo približno 30-letno obdobje, dokler ne naredimo pamžev, ki nato prevzamejo štafeto in se okličejo za novo generacijo. Še sreča, da so pri avtomobilih stvari bolj enostavne in lahko čisto nedvoumno govorimo že o 10. generaciji tega 'lepotca', ki ga gledate na posnetkih.

Koliko avtov se sploh lahko pohvali s tem, da so na svetu že deset generacij? Ne veliko, samo dva: najdaljšo zapuščino (od leta 1966) ima toyota corolla, od leta 1972 pa je takoj za njo honda civic. In v deseto so Japonci zopet dostavili radikalen dizajn. Teh smo že zadnjih nekaj generacij vajeni, kar pa ne pomeni, da vsakič znova ne presenetijo in dostavijo izdelek, ki je potreben nekaj privajanja. Civic v deseto ne predstavlja le 'odpuljene' podobe, ampak je tokrat bolj kot kadarkoli prej zmešan z naprednimi inženirskimi finesami.

Če ste bili prej pozorni, sem pri 'lepotcu' uporabil narekovaje. Saj je jasno zakaj, ne? Če golfom oz. njegovim snovalcem običajno očitamo manko jajc, jih Japonci vlečejo za sabo. Takšen radikalen dizajn pač ne more bit všeč vsem. Nima neke rdeče niti, povsod izgleda, kot da je dopolnjen z odvečnimi paneli. Tu en trikotnik, tam ena izbuljena plastika in še ena zašiljena krivulja. Izgleda kot transformer. Pa ne v avto obliki, že tisti, spremenjeni, z udi. Pač, japonski. In ker je tale civic oprtan z opremo prestige, nima zadaj tistih dveh krasnih sredinskih izpuhov, kot jih ima tisti z opremo sport, ampak sta vsak na svoji strani skrita nekje daleč spodaj. Škoda. Je pa pod vnovič preklano šipo na riti za kar 478 litrov prostora. Za primerjavo, golf jih ima 380. No, tukaj pa je čas za poklon inženirjem. Dizajn je običajno rak rana prostornini, toda ne tokrat …

Ampak zavedam se, da je oblika stvar okusa, ne zanima vas, kaj si jaz mislim, in prav je tako. Če vam je všeč, toliko bolje. Če je zunaj še bolj odštekan kot prej, se je pa znotraj zato toliko bolj zresnil. Kabina prejšnje in predprejšnje generacije je bila kot notranjost vesoljske ladje enterprise, povsod sami zasloni, števci in čudne oblike. Zdaj? Vse je bolj običajno in na mestu, digitalni merilnik je dejansko tam, kjer mora biti, in glavni sredinski zaslon takisto. Nikakršne drame več, kar je po svoje škoda, saj mi je bilo tisto neskladje kar všeč. Spet drugemu bo pa ravno takšna armaturna plošča bolj po godu. Je pa zato konzola precej privzdignjena, da je občutek res utesnjen in športen, še sredinski greben se je precej dvignil, kar je običajno pokazatelj višjega cenovnega razreda. Škoda, da niso temu primerni tudi materiali, ki so trdi, in volanska stikala izgledajo, kot bi jih potegnili iz pralnega praška. Saj veste, ko smo pred 30 leti včasih tam dobili ročno uro. Plastika nekaterih stikal je približno na tem nivoju. Skratka, dizajn kreše mnenja, se mi pa zdi, da so oblikovalci najprej izrisali, kako bo izgledal našpičen type-R, šele potem so se spomnili na navadni civic.

Sedi se odlično, verjetno podobno kot v našpičenem bratu, odlagališč je ogromno, sedalo zadnje klopi pa se po novem ne dvigne več, kar je škoda. Je pa softverski vmesnik grozno slab in neroden ter na trenutke popolnoma neodziven. Upam, da se bo zadeva lahko popravila s kakšno nadgradnjo, sicer je to slaba popotnica za naslednjih sedem let.

Motor, ki prede pod pokrovom, je 1,5-litrski turbobencinski agregat s 134 kilovati oz. 182 'konji'. Na voljo je le še šibkejši litrski turbo, to pa je to, kar se tiče njihove ponudbe. Nič dizlov, vsaj zaenkrat, ti turbobencinski motorji pa so zdaj serija, ki se kliče Earth Dreams. Zemlja sanja o čistem zraku in Honda bo k temu prispevala, očitno začenši z majhno porabo civicov, saj je ta na testu pil samo dobrih 7 litrov na 100 km. To je super majhna poraba za tako močan bencinski motor. Od menjalnikov je na voljo tudi brezstopenjski CVT, za katerega sumimo, da bo imel večjo porabo, nam so pa na test k sreči dali ročni, ki pač ne imitira sesalcev in nam je s svojo natančnostjo zato stokrat bolj pri srcu.

Torej, motor. Na prvi občutek deluje atmosfersko, saj turboluknje praktično ni, ampak, da se vseh 182 'konjev' spravi v galop, ga je potrebno kar pošteno zavrteti. Podvozje in občutek nasploh pa sta razred zase. Tudi tukaj se prikrade ideja, da je navaden civic le sestradani type-R. Honda je takrat, ko je bil razvoj tega civica na vrhuncu, tretjino celotnega razvojnega oddelka usmerila izključno v razvoj najmočnejšega modela. In to se čuti. Če vas bodo poceni plastični gumbi in softver izpred 10 let pustili ravnodušne, vas vožnja pač ne bo. Maso med prvo in zadnjo osjo so bolje razdelili, zdaj se deli v razmerju 61:39, prej se je 63:37, in še za dobre tri centimetre so znižali težišče. Takšne malenkosti novi civic, kar se tiče vožnje, uvrstijo v sam vrh razreda. To pomeni, da ovinke grize športno, oprijema kar ne zmanjka, utesnjen in krasen položaj za volanom pa na trenutke kazi le pospešek 8,4 sekunde do sto, ko si zaželite, da bi bila ta številka prikrajšana še za kakšne tri sekunde. Vse to s primesmi dobrega motorja, še boljše lege na cesti in natančnega, klikajočega ročnega menjalnika s kratkimi hodi ročice so pač krasen recept za širok nasmeh in potrebo po še več ovinkih.

Mogoče vam bo najbolj paral živce nevzdržen vmesnik, ki vam za nameček ne pusti ničesar nastavljati, ko se vozite.

Seveda, so stvari, ki vam bodo šle na jetra. Mogoče bo to preveč prizadeven izgled. Nemara ceneni gumbi ali to, da za volanom ne boste obdani z mehko plastiko. Mogoče vam bo najbolj paral živce nevzdržen vmesnik, ki vam za nameček ne pusti ničesar nastavljati, ko se vozite. Ampak v trenutku, ko boste prijeli za ravno prav debel volan in se pognali v ovinek, boste pozabili na vse to.

28.540 evrov, na to številko pa v času pisanja še dva tisočaka popusta. Toliko bodo pri Hondi želeli za svoj najpomembnejši avto. Ampak pri testnem so obkljukali vsako malenkost z vsemi varnostnimi in pomožnimi sistemi, za 20 tisočakov pa sicer dobite že zelo soliden paket. Prava honda je tole. Drugačna. Vesoljska. Pa saj takšna mora biti, kajne?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda civic 1.5 VTEC turbo prestige
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1498
moč v kW (KM) pri vrt./min 134 (182) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 240 od 1.900 do 5.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4518 x 1799 x 1428
medosna razdalja v mm 2697
prtljažnik v litrih 478
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1364 (421)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,9/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 19.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 27.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.540 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |