Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Raziskovalec ali osvajalec

Land rover discovery 2.0 SD4 AT 4WD HSE

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Samo še en avto mi pade na pamet poleg discoveryja, ko pomislim, s čim bi šel s svojo družino na drug konec sveta. Saj veste, za otroke mora biti dovolj udoben, za prtljago dovolj prostoren, za vse mogoče ceste pa predvsem dovolj zmogljiv!
Raziskovalec ali osvajalec
Foto: Gašper Miš
29. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

sodobna podoba ali zgolj velikost za markantno podobo
na terenu je še vedno kot riba v vodi, oddaljenost od tal je kar 28 cm
zračno vzmetenje omogoča veliko prilagodljivost
za resne terenske podvige so na voljo zmogljivi programi in reduktor
ogromna kabina lahko udobno prevaža tudi sedem potnikov
plejada USB-vtičnic za vsakega potnika
po zloženih naslonjalih druge in tretje vrste nastane ogromen prostor
položaj za volanom vozniku vliva kar preveč samozavesti
le dvolitrski motor se po zaslugi dveh turbin spodobno obnese
masa se je občutno zmanjšala, zato je na cesti bolj prepričljiv
osemstopenjski samodejni menjalnik se tudi v tem primeru obnese zelo dobro
blaženje bi lahko bilo še malenkost bolj udobno na slabših cestah
tolikšen avto si vseeno zasluži še večji motor za pravo izkušnjo
zadnji del avtomobila izgleda kot preveč nabasan nahrbtnik
nekateri ceneni materiali malce skazijo sicer odlično počutje v kabini
v discovery bi bolje sodila klasična in za uporabo hitrejša ročica menjalnika
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.9 (10 glasov)
test land rover discovery 2.0 SD4 AT 4WD HSE
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vse, kar sem naštel, je vedno opisovalo discovery, in ker se mora izročilo nadaljevati, so se Angleži pri novem še posebej potrudili. Njihov cilj je bil, da ustvarijo najbolj popolno družinsko vozilo na trgu.

Glede prostornosti sploh ni kaj reči. V avtu dejansko lahko sedi sedem oseb, celo zadaj je za povprečno visoke dovolj prostora, ker so streho spet značilno dvignili v zadnjem delu. In ker so po novem uporabili klasična vrata (stara naj bi preveč rjavela), so dodali še električno pomično notranjo polico, ki naj bi nosila 200 kilogramov, da bodo hitri pikniki in druge aktivnosti še vedno možni. Mimogrede, ko podrete vsa naslonjala v drugi in tretji vrsti, prtljažni prostor meri kar 2.406 litrov!

Za voznika je enako dobro poskrbljeno kot pri range roverjih, osrednji zaslon je velik in zelo pregleden, fino je, da ima tudi prave gumbe spodaj za hitrejše nastavljanje, ni pa fino, da je recimo plastika na volanskem obroču tako cenena in včasih zaškripa, ko stisnete kakšen gumb ali malo bolj primete volan. Ostali materiali so dovolj kvalitetni, v bistvu je discovery izgubil nekaj tistega čara delovnega stroja, ker je postal preveč podoben svojim dražjim bratom z značko range rover. Verjetno lastnikov udobje ne bo nič motilo, jim bo pa vsekakor škoda ta avtomobil uporabljati za delo. Razen če je delo v avtu na računalnikih in tablicah, saj ima vsak potnik svojo USB-vtičnico. Tudi tista v tretji vrsti, ja!

Kako sem osvojil vrh Krvavca, vas zanima? S takšno lahkoto, da sem skoraj zaspal vmes. Čisto nobene drame ne privošči discovery; pustite v programu terrain response, senzorji zaznavajo, po kakšni podlagi se vozite, in vi samo vrtite volan in pritiskate na stopalko za plin. Moderni terenski avtomobili so že tako učinkoviti, da jih dejansko lahko vozi vsak in ne rabi nobenega posebnega znanja za terensko vožnjo. Res pa je, da je to discovery! Odmik od tal z zračnim vzmetenjem je kar 284 milimetrov, vstopne in izstopne kote pa lahko preverjate celo na zaslonu. Sploh bo uporaben naslednji podatek, ker vem, da se pogosto vozite po vodi: kar 90 centimetrov je lahko globoka! So rekli, da več ne sme biti, ker bi sicer zaplaval, šlo pa bi.

Pri vožnji po težkem terenu vam pomaga All Terrain Progress Control, kjer si nastavite hitrost med 2 in 30 km/h.

Pri vožnji po težkem terenu vam pomaga All Terrain Progress Control, kjer si nastavite hitrost med 2 in 30 km/h, da se lahko vi ukvarjate samo z iskanjem prave poti. In za prave avanturiste je pomembno, da si lahko omislite še reduktor, v srcu katerega je elektronski diferencial. Ta lahko že pred zdrsom zaklene razmerje 50:50 med osema, da ne bi slučajno ostali na kakšnem težko prehodnem terenu. Za vklop reduktorja se boste seveda morali ustaviti in okrogli gumb menjalnika prestaviti v N (kot Neutral). Prav tako vam bo na spolzkem terenu med spuščanjem pomagal sistem za nadzorovan spust, saj izjemno učinkovito zavira posamezno kolo, pri čemer spet (kot pri tempomatu) nastavite hitrost in se ukvarjate samo z morebitnimi ovirami pred avtom.

O discoveryju bi lahko res pisal v samih superlativih in zelo na dolgo, dokler imamo v mislih udobno vožnjo po terenu. Morate pa vedeti, da je tole ogromen avto, le malo manj kot pet metrov meri v dolžino. V primerjavi s preteklo generacijo je skoraj pol tone lažji, ker so uporabili aluminij in samonosno karoserijo in seveda je zato v kabini več prostora, predvsem pa se bolje pelje po cesti. Spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo in že prej omenjeno prilagodljivo zračno vzmetenje. Glede na mere in maso se pelje dobro, ne pa odlično, ker vseeno deluje okorno, ko vstopite v ovinek. 'Disco' niti ne želi biti posebej dinamičen, ampak predvsem nezahteven za vožnjo povsod. Sam bi si vseeno želel še več udobja na slabših cestah, kjer boste verjetno preživeli večino časa z njim. Vzmetenje je s tolikšnimi platišči pretrdo, range sport to opravi veliko bolje, je pa res, da je v primeru discoveryja prilagojeno za sedem oseb s prtljago in vrhunske zmogljivosti na terenu.

Če bi imel denar, bi izbral trilitrski šestvaljni dizel, lahko pa pohvalim tudi tega z dvema litroma prostornine in dvema turbinama. Ni tako prijeten za poslušati kot večji, vseeno se malo bolj napreza, ko želite največ, je pa vseeno dovolj zmogljiv tudi za tolikšno maso. S porabo ni presenetil, dobrih 10 litrov na 100 kilometrov smo na testu pričakovali, ker mu nismo kaj dosti prizanašali s terenom, zaradi česar povprečje na naših meritvah hitro zraste za kakšnih 20 odstotkov. Odlično se mu poda osemstopenjski samodejni menjalnik z ročico oziroma elektronskim gumbom, ki smo se ga že navadili, čeprav bi ravno v tem primeru prej pričakoval klasično ročico, ker gre vsaj v osnovi za bolj delovni stroj kot so to ostali range in land roverji. Menjalnik zmoti le občasno cukanje med speljevanji in včasih (pre)dolgo prestavljanje z gumbom v vzvratno prestavo in nazaj.

Morda še beseda ali dve o počutju za volanom. Voznik ima tukaj res občutek, da vozi tank. Že med lezenjem na sedež ve, da ga čaka nekaj konkretnega, zelo visok položaj sedenja potem pomeni, da si bo lepe ali grde poglede izmenjeval z vozniki kombijev na istem nivoju, medtem ko ima lahko na obeh straneh opori komolcev poleg širokega sredinskega naslona. Prav ste prebrali, tudi na levi strani je med vrati in sedežem dodatna pomična opora, če na daljših poteh radi vozite tako, da z levo roko nizko držite volan tam nekje pri sedmi uri.

Za avanturistične družne praktično ni boljšega avta na trgu. Če lahko izkašljate 82 tisoč evrov.

Za avanturistične družne praktično ni boljšega avta na trgu. Če lahko izkašljate 82 tisoč evrov za takšnega, ne boste kupili samo velikega avta za poziranje (dobro, ne kažite ga od zadaj), ampak avto, ki zmore tisto, kar s svojo terensko obliko kaže. Z 'discom' boste vi tisti, ki boste vlekli razne X5ke in Q7ke, ko se bodo nesposobni vozniki s cestnimi gumami in prevelikimi platišči zakopali v sneg ali blato. Zato je v zadnji generaciji namesto raziskovalec postal osvajalec.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki land rover discovery 2.0 SD4 AT 4WD HSE
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 177 (240) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 500 pri 1.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4980 x 1990 x 1888
medosna razdalja v mm 2923
prtljažnik v litrih 258/1137
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1967 (508)
največja hitrost v km/h 207
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8/5,8/6,5
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 55.256
cena testnega vozila v EUR 71.114
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 82.128

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |