Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gori na gori gori

Suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko hodite po prodajnih salonih in iščete svoj naslednji mestni avtomobilček, verjetno niti v sanjah ne pomislite na Suzukijev ignis. Napaka? Pa še kakšna!
Gori na gori gori
Foto: Gašper Miš
30. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zelo simpatična podoba spredaj, medtem ko zadek deli mnenja
majhne mere omogočajo odlično okretnost na terenu in v mestu
oglata oblika pomeni odlično preglednost iz vozila naprej in vstran
kabina je vseeno prostorna in uporabna za štiri potnike
izdelava je kljub ceneni plastiki dobra
klop je pomična, naklon naslonov se lahko ločeno prilagaja
osrednji zaslon je odziven, sistem ponuja vse sodobne pripomočke
edini motor v ponudbi je vseeno dovolj zmogljiv za mesto in lažji teren
štirikolesni pogon je redkost v tako majhnem avtomobilu
zelo majhna masa pomeni ugodno porabo in precej lahkotno vožnjo
cena je glede na ponujeno zelo ugodna
volanski obroč ni nastavljiv po globini
zvočna izolacija podvozja in karoserije je slaba
menjalnik se zatika v vzvratno prestavo
štirikolesni pogon bi bil lahko še bolj zmogljiv za teren
širina C-stebrička preveč zastira pogled nazaj
med hitrejšo menjavo smeri se karoserija preveč nagiba
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (6 glasov)
test suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V uredništvu smo ga složno razglasili za enega najboljših avtomobilov, ki smo jih imeli priložnost testirati v tem letu, pa ne gre za nikakršno 'pošast', ki stane milijon evrov, ampak za samo 14.100 evrov vreden strojček.

Zakaj nas je ignis tako navdušil? Ker za dobro ceno v tako majhnem paketku ponuja ogromno. Vem, veliko komentarjev sem med testom slišal o zadku. Nekaterim je obupen, drugim všeč, ker je tako nenavaden. Predvsem je kratek, previs čez zadnji kolesi ni kaj dosti večji kot pri smartu in, saj veste, to pomeni naravnost odlično okretnost in učinkovito plezanje po terenu ali robnikih v mestu.

1,2-litrski bencinski štirivaljni mlinček je trenutno edini v ponudbi, zato boste morali biti enostavno zadovoljni z njim.

1,2-litrski bencinski štirivaljni mlinček je trenutno edini v ponudbi, zato boste morali biti enostavno zadovoljni z njim. Za mesto je super. Ignis tehta manj kot tono, zato je poraba s čisto normalno vožnjo pod šestimi litri. Se pa hitro utrudi na avtocesti. Po ravnem gre OK, malo bolj ga zmotijo dolgi klanci, zato ga ne svetujem tistim, ki se večinoma vozite dlje. Tudi hrup takrat zraste nad nivo, ki si ga želite med sproščeno vožnjo. Doma je v mestu ali na okoliških hribih.

Čeprav podvozje ni tako napredno, učinkovito pobira neravnine. Ne najbolj tiho, ker je zvočne izolacije malo, in nagibanja karoserije je več, kot si ga boste želeli med vožnjo po asfaltirani gorski cesti. Medosna razdalja je kratka pa se vseeno kar udobno zapelje čez luknje, volan je tudi prijetno lahkoten za mestno vožnjo in šviganje po ozkih ulicah. In preglednost, ja, dobra je, ker je avto oglat. Samo široki C-stebriček vas bo zmotil, če boste na kakšnem križišču čez ramo gledali, kje so kolesarji. Ne praskajte in trkajte po plastiki, ker je v tem cenovnem rangu jasno, da ne more biti mehka in prijetna na otip, je pa zato kvalitetno sestavljena, da nas med preizkušanjem niso motili črički, predvsem pa je notranjost tako enostavno in privlačno oblikovana, da boste težko našli kakšno resno zamero. Celo odlagalna mesta so uporabna razen tistega utora pred sovoznikom, ki je sam sebi namen, medtem ko je osrednji zaslon zelo lepo odziven in ponuja vse sodobne pripomočke.

Ignis ima celo kameri za nadzor nad prometom pred vozilom, da opozarja in sam zavira v mestih, čeprav je zadeva v praksi kar preveč občutljiva in se hitro oglasi, če ste vajeni zavirati nekoliko (pre)pozno. Volanski obroč je nastavljiv samo po višini, kar me navadno moti, ker je malo predaleč. Tukaj je podobno, ampak to je pač davek na ugodno ceno. Še ena malenkost, menjalnik. Lepo teče, ko greste naprej, tudi 5 prestav je načeloma dovolj, se pa vedno oglasi z neodobravanjem, ko prestavite v vzvratno. Ga bo očitno treba še malo podmazati.

Gôri na gôri gorí ignis. Ko boste lezli na vrh vaše priljubljene gore, vam bo jasno, zakaj so Japonci za ime izbrali latinsko besedo za ogenj - ignis. Igrivo kot plamenček se pomika med drevesi in skalami, pri čemer mu zelo pomaga, da je od tal oddaljen za skoraj terenskih 18 centimetrov, s kratkima previsoma pa lahko zleze v marsikatero luknjo, če vam ga ni škoda. Še najbolj bodo trpela platišča majhnih koles, če se boste vozili po cesti, kjer je veliko kamnov. Štirikolesni pogon je res bolj osnovne sorte in vozniku ne ponuja nobenih nastavitev; ko zdrsneta prvi, traja nekaj časa, da se preko viskozne sklopke zasukata še zadnji, ampak naše gorske ceste prežveči kot za šalo. Zmore veliko več, kot si upa večina voznikov, so pa bile pnevmatike pri testnem bolj za cesto, kar je tudi jasno glede na namembnost avtka. Še Suzuki sam pravi, da je to mestni križanec in ne terenski avto, kot misli večina, ko prebere štirikolesni pogon.

Velika prednost ignisa je tudi dolžina, 3,7 metra je dolg, pardon, kratek, zato se lahko obrne tudi na ozkih gozdnih poteh, da ne govorim o mestnih ulicah. Ampak vseeno čisto vsakega preseneti prostornost kabine. Ker je po merah mestni malček, boste zelo presenečeni, da lahko čisto brez težav sedita odrasla en za drugim. V širino je seveda malo prostora, zato sam veliko raje izberem zadaj klop, kjer lahko sedita samo dva, se pa oba dela pomikata naprej-nazaj in celo naklon naslona se nastavlja. Česa tako uporabnega še marsikateri enoprostornik nima! Prtljažnik je pričakovano majhen, ampak se ga lepo poveča zaradi pomične klopi, in ker vem, da se večino dni vozite sami ali dva v avtu, bo čisto dovolj. Pri testnem ga je še za nekaj litrov manj, ker ima štirikolesni pogon, in posoda za gorivo meri samo 30 litrov, kar v praksi pomeni doseg manj kot 500 kilometrov. Pač, to je mali avtek.

Vseeno pa bo brez težav dosegel marsikateri cilj, pred katerim bo omagala večina sodobnih 'terencev', ki imajo z omenjenimi skupno samo zaščitno plastiko. Za 14.100 evrov vreden ignis, pri čemer 650 evrov stane samo zanimiva barva, boste kupili enega najbolj vsestranskih avtomobilov. Pardon, avtomobilčkov, prostorskega čudeža pač ne pričakujte, če vozite dva mala otroka in kakšen voziček, ker boste morali potem ženo (ali moža) pustiti doma. Pod črto pa je ignis lep dokaz, da Suzuki za malo ponuja zares veliko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 120 pri 4.400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3700 x 1690 x 1595
medosna razdalja v mm 2435
prtljažnik v litrih 204/227
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 905 (425)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,5/5,0
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 9.350
cena testnega vozila v EUR 13.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.100

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |