Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Voziti ali ne voziti?

BMW M760Li xDrive V12 excellence

Avtor prispevka: Anže Jereb
Avtomobilska perfekcija ima svojo ceno in v primeru tokratne sedmice ta nikakor ni majhna. Je pa dovolj, da v avtomobil le posedete svojo zadnjico pa vam bo jasno, da gre tukaj zares in da inženirji niti najmanjše stvari niso prepustili naključju.
Voziti ali ne voziti?
Foto: Gašper Miš
1. 12. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

takšna sedmica kar puhti od elegance; diskretna in nastopaška je obenem
notranjost prežemajo najboljši materiali v svetu avtomobilizma ta hip
skoraj kot v rolls-roycu; tepihi so mehkejši od tistih pri vas doma
udobje spredaj je vrhunsko, zadaj naravnost fenomenalno
sedež desno zadaj se spremeni v pravi ležalnik, ki skoraj pričara udobje postelje
hladilnik, masaža, nešteto-stopenjska nastavljivost sedeža in mizica v sredinskem naslonu
razvajajo tudi trije zasloni, električno pomične mrežice na steklih in še kaj
motor seveda navduši s svojo izjemno zmogljivostjo
ker je motor V12, je tek miren in neslišen kot sapica ob poletnem jutru
to je najhitrejši serijski BMW pri pospeševanju do 100 km/h
vrhunsko podvozje zagotavlja potovanje kot na oblaku
hrupa motorja, vetra ali podlage ne boste slišali niti pri 250 km/h
laserske luči so izjemno učinkovite in prilagodljive
kot vzvratne kamere je preširok in je težko ugotoviti, kako daleč ste od ovire
gumb za spreminjanje glasnosti bi bil lahko ob vseh ostalih stikalih
ne iščite športnosti, pričakujte hitro prestižno ložo za počivanje na cesti
ne morem se sprijazniti z oznako M v nazivu
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.9 (18 glasov)
test BMW M760Li xDrive V12 excellence
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

BMW-jeva sedmica je seveda z vsakim motorjem in katerokoli dolžino ter naborom opreme zelo impresiven stroj.

BMW-jeva sedmica je seveda z vsakim motorjem in katerokoli dolžino ter naborom opreme zelo impresiven stroj, a je razkorak med 'osnovno' in takšno z oznako M760Li xDrive V12 excellence tako velik, da je primerjava skoraj nesmiselna. Tole je BMW-jev ultra-luksuzni paradni konj, stroj za tiste petičneže, ki imajo ogromno denarja in bi si lahko privoščili rolls-royce, a se jim zdi preveč vpadljiv, čeprav tudi tole ni ravno diskreten stroj. Želijo pa enak nivo udobja in prestiža, ki ga tukaj tudi dobijo.

Takšna sedmica namreč stoji na praktično enakem podvozju in pod pokrovom skriva enak pogonski stroj z le pikico manj moči. Nekaj kilovatov manj ne boste čutili, ker jih 6,6-litrski dvanajstvaljni turbobencinski stroj vseeno pridela 448. Oziroma 610 'konjev' po domače. Kar je dovolj, da se ta 5,24 metra dolga in dve toni ter četrt težka gmota z mesta do stotice premakne v 3,7 sekunde! In tam se sunek neverjetnega pospeška ne ustavi, niti popusti ne, ampak z vso silovitostjo in žarom deluje vse do elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro. Brez drame, brez popuščanja in brez dovoljenja, da bi pospeševanja manj vajen potnik sploh zajel sapo. Najbrž bi bila takšna sedmica dobra tudi za vleko prikolice, če ne bi slučajno ob vseh 800 Nm navora v napačno smer zavrtela kar cele Zemlje.

Da si boste lažje predstavljali, BMW M760Li ni 'M' v pravem pomenu besede, zato je oznaka po mojem skromnem mnenju celo nepotrebna. Bi bil že napis V12 dovolj. Njegova pospeševanja so sicer brutalna, a svilnato enakomerna, brez butanja ob menjavah prestav, brez kričanja motorja in brez kakršnekoli drame. Ta avtomobil je namreč namenjen potovanju pri 250 km/h, pri čemer mora biti notranjost tiha in mirna kot na mestu. Da si lahko lastnik na zadnjem sedežu odpočije od dela ali dejansko dela še naprej. Motor tudi pri polnem pospeševanju le nežno brbota, dvanajst valjev pa je tako umirjenih in uglajenih, da jim blizu ne pride noben z valji manj radodaren motor. Ne bi verjel, če ne bi preizkusil.

Pri 130 km/h se motor vrti z vsega 1.700 vrtljaji v minuti in je praktično neslišen. Pospešite do 250 km/h in ga boste med tem seveda malce slišali, a bo zvok godil ušesom, potem pa bo spet utihnil. Dobrih 3.000 vrtljajev bo kazal merilnik pri največji hitrosti. Praktično nič. Motor je pravi biser, po dimenzijah pa pravi kolos. Čeprav je sedmica zelo velik avtomobil, so pod pokrovom zapolnili sleherni kotiček prostora, da so motor in ostale elemente sploh uspeli stlačiti vanj. In čeprav je to stroj, ki je z vso svojo eleganco najprej namenjen užitku potnikov zadaj, tudi voznika ne bo pustil ravnodušnega. O, ne, nikakor. Štirikolesni pogon je nastavljen tako, da več moči pošilja k zadnjemu paru koles, štirikolesno krmiljenje poskrbi, da je avto po občutku v rokah manjši kot v resnici in da tudi v resnici hitreje zavije, divizija M pa je posebej nastavila še blažilnike in dodala športni izpuh, ki ga seveda ne boste slišali v kabini. Se ne spodobi. In tu je še preko 600 'konjev'.

Občutek na volanu je za tip vozila dober, obvolanskih prestavnih ročic ni, ker jih enostavno ne potrebujete, razlika med programoma 'eco pro' ali 'sport' pa je velika. V prvem primeru motor naredi vse, da bi porabil čim manj goriva in bil čim elegantnejši, v drugem pa telo potisne v sedež vsakič, ko za centimeter pritisnete na stopalko za plin. Še vedno brez razgrajanja in brez drame, le izjemno silovito, zato na koncu ne preseneča, da je to trenutno najhitrejši serijski BMW pri pospešku do 100 km/h. Čeprav je avto hiter in je med dinamično vožnjo le nos včasih zaradi mase pričakovano malo trmast in bi šel naravnost, voznik nikoli ne bo imel občutka, da vozi športen avtomobil, kaj šele takšnega z oznako M. Vem, da vas zanima poraba, tukaj je podatek: med našim ne najbolj umirjenim testom se je ustavila pri 17 litrih, a smo z veseljem raztegovali ustne mišice v nasmeh in izkoriščali zmogljivost motorja. Sicer pa kakšne 3 litre manj.

Pa potovanje? Kot na oblaku. Ali pa v prvem razredu na letalu. Resno, niti razložiti vam ne morem, kako zelo udoben je. V načinu comfort (ki je tudi najbolj primeren za tip avtomobila) se zdi, da se gume dotikajo pene, tresljajev skorajda ni in slovenske ceste se kar naenkrat zdijo svilnato gladke. Potnikom zadaj je namenjeno vse, kar v tem trenutku v avtomobilu sploh lahko dobite, najbolje pa se bo imel tisti za sovoznikovim sedežem. Če spredaj ni potnika, lahko namreč z enostavnim pritiskom na gumb poskrbite, da se sovoznikov sedež premakne v poseben položaj (prav takšnega zavzame še zadnji desni sedež) in namesto sedenja v avtomobilu skorajda ležite. Z nogama na posebni oblazinjeni mizici, pogreznjeni v enega najudobnejših sedežev sploh.

Lahko ležite, delate, ali pa zgolj gledate televizijo. Ali karkoli drugega, pred obema zadnjima sedežema sta namreč velika zaslona, v naslonu med sedežema je zložljiva mizica in poleg nje še snemljiv tablični računalnik. Saj veste, za brskanje po spletu ali zapiranje senčil na vseh oknih zadaj ter na boku. Ali pa vklapljanje masaže, spreminjanje radijskih postaj, možnosti je nešteto. Tudi zmogljiva lučka je na vratih, če bi slučajno radi delali. In pravi pravcati hladilnik med sedežema, če bi popili kakšen kozarček šampanjca. Nič ni prepuščeno naključju, vsaka stvar je premišljena do potankosti, materiali izjemni in akumulator najbrž trikrat večji od klasičnega v drugih vozilih, da zmore zagotavljati dovolj energije za sedežne masaže in nešteto elektromotorjev, ko je motor ugasnjen.

Vsa ta eminenca ima seveda svojo ceno, v primeru testne sedmice je to 277.235 EUR, skoraj trikrat več od cene osnovnega BMW 7. Seveda je visoka cena predvsem posledica neumne slovenske davčne lestvice za prestižna vozila. Vseeno za takšen znesek dobite že prijetno novo hišo, a na te stvari se tako ne sme gledati. To je avtomobilski prestiž, kakršnega v bivalnem smislu ponudi razkošna vila. To je vrhunec tehnologije, kakršnega lahko ponudi le peščica drugih proizvajalcev. Če vam povem, da je ta trenutek na mojem dvorišču parkiran 90 tisočakov vreden kupe premijske znamke, ki sicer razvaja s svojo eleganco ter udobjem, pa se mi zdi kot en čisto navaden avtomobil, boste najbrž najlažje razumeli. BMW M760Li V12 pusti vtis, ki zlepa ne izgine.

Našim testom na koncu vedno prilepimo še oceno, petica je največ, kot je bila največ tudi v šoli, preden smo prispeli na fakulteto. Ocena pet je ideal, ki ga je praktično nemogoče doseči. Takšen BMW 7 si na marsikaterem področju zasluži petico, a še vedno se zdi v senci Mercedes-Benzovega S AMG, ki ima več karakterja in brez katerega tudi M760Li ne bi bilo. Če želite velik in razgrajaški M, raje izberite M6 gran coupe M performance s 600 'konji', na ta avtomobil pa glejte kot na luksuzno in izjemno zmogljivo jahto. Inženirji so opravili fenomenalno delo in ta superlimuzina je ena tistih, pri kateri se res upravičeno vprašate, če ste jo kupili sebi ali svojemu šoferju. Voziti ali ne voziti, to je zdaj vprašanje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M760Li xDrive V12 excellence
vrsta motorja turbobencinski, dvanajstvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 6592
moč v kW (KM) pri vrt./min 448 (610) od 5.500 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 800 od 1.550 do 5.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5238 x 1902 x 1479
medosna razdalja v mm 3210
prtljažnik v litrih 515
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2255 (585)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 3,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 18,4/9,6/12,6
poraba na testu v l/100 km 17,3
cena osnovnega vozila v EUR 106.850
cena testnega vozila v EUR 238.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 277.235

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |