Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pokaži, kaj znaš!

Mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution top

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred šestimi leti je Mazda obrnila velik list v svoji zgodbi in predstavila model CX-5. Oblikovan je bil po novi usmeritvi in s kopico novih tehnologij, kar je bilo dovolj za pravi bum. Sedaj je tu novi CX-5!
Pokaži, kaj znaš!
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nastopaški nos privablja poglede in zaokrožuje zunanjo eleganco
materiali v notranjosti so odlični, izdelava tudi
vmesnik zaslona je enostaven in pregleden, eden boljših
zmogljiv dizelski motor s 129 kW moči lahkotno premika vozilo
samodejni menjalnik z motorjem dobro sodeluje in je hiter ter odziven
kljub bogati opremi je cena precej konkurenčna
štirikolesni pogon bo zlahka zadostil željam zahtevnejših
vozniško gledano je CX-5 med boljšimi v segmentu …
… na trenutke pa podvozje vseeno precej pretresa in ni najbolj udobno
preglednost nazaj je slabša, vzemite vzvratno kamero
krmilni sistem je preveč umetno obtežen
na položaju 'auto' luči podnevi ne svetijo
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (15 glasov)
test mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution top
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mazda je v zadnjem času ena od znamk, ki je naredila največji preporod in svojo floto vozil, ki je še pred leti postajala vse bolj mlačna, zamenjala z novimi generacijami, ki jim kaj dosti ne gre zameriti. Konkretna prevetritev je bila nujno potrebna, saj je bila krivulja prodaje že nekaj časa obrnjena navzdol in narediti je bilo potrebno nekaj drastičnega, da bi vse skupaj popravili. Začeli so, kot rečeno, z modelom CX-5, ki je takoj postal prava uspešnica, pozneje pa še z vsemi ostalimi. Danes v svoji floti nimajo predstavnika, ki ne bi bil zanimiv.

CX-5 je od takrat ujel več kot 1,5 milijona kupcev in postal najbolje prodajan model v zgodovini znamke.

CX-5 je od takrat ujel več kot 1,5 milijona kupcev in postal najbolje prodajan model v zgodovini znamke, če gledamo le eno generacijo. Prejel je preko 70 različnih nagrad in kljub  temu, da je bil začetnik, tudi konkretno uveljavil besedno zvezo 'sky active', ki jo s pridom uporabljajo še vedno. Saj veste, gre za tehnologijo oziroma za sklop motor-menjalnik-podvozje-karoserija, zaradi katerega so njihovi avtomobili tako vozniško prijetni.

To je zdaj nova generacija, ki bo morala stopiti v velike škornje prejšnje. Zato je že na pogled zelo napadalna in je nikakor ne boste zgrešili. Zlasti sprednja maska je res ostro zarezana, kot morski pes je, pa če jo gledate povsem od spredaj ali pa s strani. Res hudo. Zadek je sicer malo bolj zadržan, a deluje moderno in skladno in celo s strani je avto eleganten. Znotraj sem sicer od najbogatejše opreme revolution top pričakoval nekaj več barvne domiselnosti, vsaj kakšno rdečo ali belo črto, ki bi vse skupaj poživila, pa tudi kakšen kos opreme več, denimo panoramsko streho. Je pa kakovost izdelave na zavidljivi ravni, materiali so odlični, nič ne škripa ali poka, kamor položite roko, je skoraj vedno podlaga mehka. To področje lahko le pohvalim.

Okoli voznika sicer ni posebne oblikovne drame, okolje je dejansko izboljšana verzija tistega iz prejšnje generacije. CX-5 2.0, če se izrazim računalniško. Stikala so na podobnih mestih in ne dosti drugačna, vmesnik zaslona je dejansko enak, kar ni zamera, ker je odličen, pač, poznano in dodelano je vse skupaj. Po novodobnih merilih bi bil lahko zaslon še večji, a je vseeno pregleden, še vedno podpiram dejstvo, da je občutljiv na dotik le na mestu, med vožnjo pa ne in je potrebno uporabiti stikala, kar naj bi bilo bolj varno.

Res me motijo le tri malenkosti. Da moram ob vsakem zagonu avtomobil spomniti, da želim samodejno držanje zavore, ko se ustavim, funkcija 'auto hold' se namreč vedno znova izključi. Da si sistem ne zapomni, da nimam rad samodejnih popravkov volana, tudi to funkcijo je treba vedno znova ob zagonu izključiti. In da sta stikali gretja zadnjih sedežev nameščeni tako nerodno, da ju z roko vedno vključim. Če sem res 'picajzlast', me malo moti, da je tudi sistem start/stop potrebno izključiti po vsakem zagonu vozila, če vas slučajno moti nenehno izklapljanje. Torej, tri stikala moram pritisniti pred vsako vožnjo, da je potem mir.

Vožnja je podobna tisti v prejšnji generaciji. CX-5 se pelje precej lepo in bolje od večine tekmecev, sem pa vseeno pričakoval več. Ne zdi se preveč okoren in zelo lepo sledi zavojem, vseeno pa na trenutke poskakuje oziroma stresa bolj, kot bi želel. Sicer je večino čas prijetno miren, sem ter tja pa ga kakšno zaporedje grbin vseeno malce vrže s tira. In občutek na volanu je kar preveč umetno obtežen. Za 18-palčna platišča sem najprej menil, da so premajhna, ker bi z večjimi avtomobil deloval še bolj nastopaško, a za vozniško udobje izberite točno takšna. 18 palcev pomeni, da je CX-5 bolj udoben, še vedno pa dovolj čvrst.

Motor z malo manj kot 130 kW moči nima nobenih težav s premikanjem vozila, je tih in prožen, pravzaprav bo najbrž dovolj že nekoliko šibkejši, takšen pa lepo zvezno pospešuje, ni preglasen in s porabo malo nad 8 litrov povprečno 'žejen'. Dober je tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik, hiter in odziven, pač, precej doda k vsesplošnemu ugodju med vožnjo. Mazda se hvali, da je novi štirikolesni pogon sedaj bistveno boljši, da 200-krat na sekundo preverja kopico parametrov in ves čas skrbi za dober oprijem. Ko smo ga mučili po grdem makadamu pod prvakom Karavank, je šlo gladko in brez najmanjše težave. Na bolj zahtevne podlage se z njim itak ne boste peljali, zato zaključujem, da je več kot dovolj zmogljiv.

Tudi prostora je dovolj, podobno kot prej, saj so mere avtomobila skoraj identične. To pomeni, da bodo štirje potniki sedeli dovolj razkošno, peti sicer malo manj, prtljažnik pa bo večinoma tudi zadostil dopustniškim potrebam, zato zaključujem, da je tudi v drugi generaciji CX-5 eden boljših predstavnikov segmenta.

Še cena je precej zanimiva, takšen polno opremljen namreč stane manj kot 40 tisočakov. Morda sem sam pričakoval večji bum, nekaj podobnega, kot je naredila prva generacija, ta se mi zdi malce dolgočasna, česar od znamke nisem vajen. Najbrž neupravičeno, recepta, ki je odličen, se konkretno ne spreminja, samo malce se še popili malenkosti. In to je Mazda tudi naredila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution top
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 129 (175) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4550 x 1840 x 1675
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 506
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (608)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/5,3/5,8
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 38.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.360

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: zanek30
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |