Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kje so tiste stezice

Alfa romeo stelvio 2.2 diesel 210 AT8 Q4 super

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
20 let nazaj bi vam napovedali vojno, če bi s takšno znamko predstavili SUV. 10 let nazaj bi vas grdo gledali in pljuvali, danes, ko je celo Lamborghini predstavil svoj super SUV, pa vas bodo hvalili na vse pretege in prikimavali, da je res že skrajni čas. Pa je?
Kje so tiste stezice
Foto: Gašper Miš
16. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Alfa se je odlično znašla s prvim SUVjem v zgodovini
oblika in značka sta tisti, ki bosta vedno pustili vtis
odzivnost volana in podvozja je v vrhu razreda
vozne lastnosti so za višino avtomobila odlične
zasluga za lahkotno vožnjo gre tudi zmerni masi vozila
motor je zmogljiv in dovolj prožen
menjalnik je odličen v samodejnem načinu
kovinska vzvoda za prestavljanje za volanom je že držati veselje
niti s prostorom v kabini in prtljažniku alfa tokrat ne razočara
gumb za zagon motorja je na volanskem obroču
ESPja se ne da izklopiti
notranjost bi bila lahko oblikovana še bolj razburljivo
štirikolesni pogon je okoren med parkiranjem
motor je razmeroma glasen in občasno neuglajen
poraba goriva ni majhna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (19 glasov)
test alfa romeo stelvio 2.2 diesel 210 AT8 Q4 super
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Alfa Romeo je zelo netipično SUV-jevska znamka, ampak če so to postale ostale, s Porschejem na čelu, ki zdaj celo glavnino svojih avtomobilov proda v takšni napihnjeni obliki, bo že prav tako.

In naj vas takoj pomirim, Alfa se je vsega skupaj lotila točno tako, kot sem od njih pričakoval. Nič polovičarsko, da bi samo vzeli en beden ameriški SUV in mu dali gor svojo značko, kot so naredile sestrske znamke, ampak so stelvio razvili od začetka, za osnovo pa vzeli čisto novo platformo, na kateri že vozi giulia. Da, tista giulia, ki nas je v praktično vseh izvedenkah na testu navdušila.

Kaj to pomeni za volanom? Ja kaj, da se pelje skoraj kot giulia! Pa verjetno veste, da smo za to rekli, da se pelje najboljše med vsemi premium-limuzinami! To pove veliko in morda bo koga motilo, da je stelvio kar preveč odziven. Krmilni mehanizem je precej neposreden, ne zdi se pa tako zelo natančen. Deluje malce nervozno, včasih se zdi, da kar na silo želi preveč ugajati in zavije kot kakšen športen avto, čeprav bi bil lahko malo bolj udoben in umirjen. Ampak potem bi bil spet takšen kot vsi, tako da to nikakor ni minus. Seveda ne, če pa ima spredaj dvojna trikotna vodila in zadaj večvodilno premo.

Malenkost bolj je podkrmiljen pri pretiravanju v ovinku, če ga primerjam z giulio, ki ima malo nižje težišče.

Malenkost bolj je podkrmiljen pri pretiravanju v ovinku, če ga primerjam z giulio, ki ima malo nižje težišče. Ko dodate plin, pa se hitro priklopi zadek in bi z veseljem poskrbel za zabavo, če se ne bi vmešal ESP, ki se ga sploh ne da izklopiti. Mnja, veselje pa takšno. Res, da tovrsten avto v osnovi ni namenjen divjanju z zadkom počez, ampak stelvio je do takšnih podvigov zabaven tudi zaradi majhne mase. Res so se potrudili, kardanska gred je iz ogljikovih vlaken, veliko je aluminija, recimo vrata in pokrovi, zato tehta samo 1.660 kilogramov, občutno manj od starega X3 in macana.

Kakor deluje stelvio lahkotno in poskočno med ovinki, ko je pogon večinoma speljan na zadnji kolesi, je neroden na mestu. Veliko prostora rabi, da se obrne, in štirikolesni pogon se zelo čuti. Če do konca navijete sprednji kolesi in speljete, se avto kar sam poriva naprej. Motor pa, hja, v testnem dizelski in sicer zelo dober, ampak ne morem se sprijazniti s takšnim ropotanjem v alfi. Raje bi izbral bencinski agregat, če imate radi kurilno olje, pa vas bo tale vseeno navdušil s prožnostjo, le s porabo ne. Na testu je porabil povprečno 8,3 litra na 100 kilometrov, pri čemer bi se konkurenca odrezala za skoraj liter bolje. Tudi z dizelskim ropotanjem vam ne bo prizanašal, sploh ob vžigu se preveč sliši traktorski šklepet. Odličen del pogonskega sklopa je samodejni osemstopenjski menjalnik. Hiter in po drugi strani uglajen je, kovinska vzvoda, ki sta namenjena prestavljanju za volanskim obročem, pa ena največjih na trgu. Nameščena sta fiksno, tako da ju načeloma lahko uporabljate tudi med preprijemanjem volana, če ste divjak takšne sorte, čeprav boste ravno takrat ugotovili, da menjalnik vseeno ni tako hiter kot na primer dvosklopčni v macanu.

Vidite, da pišem praktično samo o vožnji, ker alfa to pač je! Užitek v vožnji, kolikor ga SUV lahko ponuja. Ampak stelvio boste prej kupili zaradi prostora. Pravijo celo, da naj bi bil nekakšen nadomestek za karavansko giulio, ki ni v načrtu. Ravno zato bo v prihodnosti predstavljal glavnino Alfine prodaje. Jasno, kabina z veseljem sprejme 5, no, bolj udobno 4 ljudi in njihovo kramo v dokaj prostornem prtljažniku. Ne bo jim hudega, čeprav se bodo v nemških konkurentih počutili še bolje zaradi ponudbe opreme in uporabljenih materialov. Italijani tukaj še vedno zaostajajo, so pa bližje kot kdajkoli prej.

Prav tako bo voznik našel dober položaj, volanski obroč ni majhen, ampak je po novem na njem celo gumb za zagon motorja, na kar se seveda takoj navadite, ostala stikala pa so postavljena precej bolj konvencionalno in smiselno. Osrednji zaslon je lepo obkoljen s črno plastiko, da izgleda še večje, ni pa občutljiv na dotik, zato se boste do vseh informacij in sistemov dokopali z večjim okroglim gumbom med sedežema. Razen športnega izgleda volana in merilnikov pred njim je vse ostalo precej zadržano, morda bi si Alfa tu lahko dovolila še malo več razburljivosti, ki ji je prav noben ne bi zameril. Imam občutek, da je za njih stelvio preveč pomemben avto, da bi si tudi upali preveč. Vseeno ima tisti čar, ki ga od italijanske znamke pričakujemo, saj že s svojo atraktivno podobo pusti vtis, torej se je Alfa odlično znašla na novih stezicah.

Kolegi iz priznanega tujega avto-medija so rekli - končno alfa, ki jo lahko kupiš s srcem in glavo. Res so dobro povedali!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki alfa romeo stelvio 2.2 diesel 210 AT8 Q4 super
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2143
moč v kW (KM) pri vrt./min 154 (210) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 470 pri 1.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4687 x 1903 x 1671
medosna razdalja v mm 2818
prtljažnik v litrih 525
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1734 (596)
največja hitrost v km/h 215
pospešek 0-100 km/h v s 6,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,4/4,8
poraba na testu v l/100 km 8,3
cena osnovnega vozila v EUR 39.990 (*5.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 46.490 (*2.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 63.480 (*2.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 8 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 9 meseci  |