{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lenivec pod krinko

Opel crossland X 1.2 turbo innovation

Avtor prispevka: Jure Cehner
Da mu ne bomo z naslovom delali krivice, na asfaltu in makadamu se novi opel crossland X čisto solidno obnese, le na brezpotju, ki ga je na pogled tudi zmožen, je prej lenivec kot panter.
Lenivec pod krinko
Foto: Jure Cehner, Gašper Miš
22. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

širi se paleta ponudbe Oplovih modelov X
mehkoba volanskega serva bo v mestu prišla celo prav
prijetno počutje v svetli in kakovostno izdelani kabini
zaradi zelo prilagodljive zadnje klopi je izjemno praktičen
z majhnim obračalnim krogom je v tesnih prostorih prijetno okreten
zelo odziven in vizualno prijeten vmesnik
poraba goriva je zelo zmerna na dolgih umirjenih vožnjah
vem, da je všečnost izgleda subjektivna, ampak težko ga vzljubiš na prvi pogled
za bencinski motor ni preveč uglajen
občutek na volanu skupaj z nagibanjem karoserije ne navdaja z zaupanjem
terenski je le toliko kot zaščitna plastika okrog karoserije
ročica menjalnika je predolga in s predolgimi hodi
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (27 glasov)
video test opel crossland X 1.2 turbo innovation
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Se še spomnite Oplove merive? Če ne, se je ne z razlogom. Majhni enoprostorniki so iz mode, praktično nobena znamka v tem segmentu ne predstavlja več novih modelov. Sumimo, da bodo tudi večje sedemsedežne enoprostornike sčasoma zamenjali večji križanci. Ampak ne zabijajmo jim žeblja v krsto predčasno, tokrat je na piedestalu čisto novi Oplov crossland X. Ta ni ne tič ne miš, ampak je vseeno prej tič, če je tič križanec in miš enoprostornik. Meriva je tako smrt storila in čisto logično je, da so se zavoljo še vedno naraščajoče popularnosti tega segmenta pri Oplu odločili dodati še drugi križanec v svoj repertoar. Kvazi-križanec, ne se pustiti pretentati, po DNK-ju je tole še vedno mali enoprostornik, le da tokrat pod krinko.

Da še vedno želi igrati enoprostorsko vlogo, ga izdajajo stvari, kot so ravno dno po podrti klopi in njen nastavljiv naklon za večanje in manjšanje prtljažnika ter pomik naprej in nazaj. Če ga pogledamo od zunaj, pa njegove križanske tendence opazimo že takoj pod masko, saj nima več elegantno prirezanega previsa, ampak vzdignjeno masko s plastično letvico v svetli barvi, da poudarja svoje navidezne terenske vrline. Plastika je vsenaokrog, da vas bo med vožnjo po Himalaji ščitila pred vsemi skalami, še kupolasto enoprostorniško streho so se trudili zamaskirati s sicer prav prisrčno linijo in drugačno barvo le-te. Saj ne rečem, da jim ni uspelo, katerega od sosedov boste že lahko nahecali, da vozite SUV. Samo ena stvar mi ni jasna - zakaj na trg poslati križanca skoraj enakih dimenzij, kot je mokka X?

Slednja je od crosslanda X daljša za pičlih 6,3 centimetra in za razliko od manjšega brata nudi štirikolesni pogon, s katerim je kajpak bolj križanska od obeh križancev. Ampak, če pogledamo malce širše, se megla hitro razblini in stvari postanejo jasnejše. Če ravno ne živite pod kamnom, veste, da je Opel zdaj v lasti skupine PSA, in ker je bilo pač treba zamenjati merivo, Peugeot pa ima čisto solidno platformo od svojega 2008 ... vidite, kam pes taco moli? To pomeni, da je crossland X v srži praktično peugeot 2008, vsaj, kar se platforme in motorjev tiče. Kljub temu je uspel obdržati nemalo oplovskega pridiha, vključno z malce previsoko postavljenim volanom. Cel Peugeotov softver, vključno z navigacijo, se mi zdi čisto v redu, mogoče je celo boljši kot Oplov, je zelo odziven in grafično tudi prijetno minimalističen.

Glede na to, da je drobovje francosko, je občutek za volanom še vedno zelo 'opelast'. Oprostite, te besede še ni v slovarju. Bi pa morala biti. Predvsem se nanaša na občutek na volanu. Pri medmestnih hitrostih nudi malo povratnih informacij, ampak v mestih in hitrostih tam do 70 kilometrov na uro je itak vseeno in lahkotnost volana celo pomaga pri šviganju med pasovi in parkiranju. Če torej upoštevamo namembnost avta, ki mu je, roko na srce, vsej plastiki navkljub še vedno domača mestna vožnja, mu je to lahkost težko šteti v minus. Pri večjih hitrostih pa je občutek ne ravno mlahav, ampak vseeno ne navda z zaupanjem in nikakor ne opogumi, da bi zagrizli v ovinek. Dosti je tudi nagibanja karoserije, kar je od večje oddaljenosti od tal itak za pričakovati.

Enako je z motorjem, trivaljni 1,2-litrski turbobencinski agregat je vse prej kot eleganten. V nizkih vrtljajih se pozna, da mu 'manjka' en cilinder in je vse skupaj precej traktorsko ter rabi nekaj hitrosti, da se vibracije izničijo in neha pretresati celotno karoserijo, vleče pa kar solidno. 96 kW oz. 130 'konjev' niti ni malo za slabe 1,3 tone, kolikor znaša masa avta. Hitro se premakne, vklopa turbine ne boste zaznali in pospešuje zelo zvezno, skratka nad 1.500 vrtljaji že vse šiba, kot mora. S 6,5 litra porabe bencina na 100 prevoženih kilometrov (na dolgi relaciji) pa tudi ni preveč požrešen. Aja, ročica menjalnika ima veliko predolge hode, dejansko je potrebno aktivirati celotno roko že od prsnih mišic navzdol za menjavo prestave. Je pa vsaj ergonomsko oblikovana, fina za počivati dlan.

Sicer je splošno počutje v kabini za avto tako majhnih dimenzij zelo prijetno. Filozofija notranjega dizajna, ki trenutno preveva v aktualnih oplih, nikakor ni napačna in je res vse pri roki, takisto si je položaj za volanom možno do potankosti nastaviti. Napram mokki X deluje precej manj utesnjeno, okna so večja, kabina pa kljub manjšim dimenzijam deluje prostornejše. Tudi kvalitetno je sestavljen, tu ni kaj za tarnati.

Če pogledamo pod črto, so si zadali veliko stvari in jih tudi uspešno obkljukali, ampak terenska avanturističnost je nekje tako daleč spodaj, da je že verjetno padla s seznama in tega nihče ni opazil. Če pa boste od avtomobila želeli to, vas bodo v salonu z veseljem obrnili k mokki X. Za skoraj 25 tisočakov, kolikor stane testni crossland X, bi lahko imel tudi kaj zares terenskega, ampak je bil testni pač polno nabasan z vso možno dodatno opremo. Sicer ga lahko dobite že za dobrih 14 jurjev.

Lahko bi uporabili tudi svoj litrski turbobencinski motor, ki je v drugih oplih deloval bolj uglajeno kot tule francoski.

Igra pa crossland X še eno pomembno vlogo. Je prvi znanilec skupne strategije štirih firm. Kot dela skupina Volkswagen, si bodo zdaj tudi Citroën, Peugeot, DS in Opel delili znanje. Novinec je dovolj samosvoj, v dobrem in slabem. Lahko bi uporabili tudi svoj litrski turbobencinski motor, ki je v drugih oplih deloval bolj uglajeno kot tule francoski, ampak večino kupcev bo z znakom itak pretental, da gre v celoti za nemški izdelek. In za terensko vozilo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel crossland X 1.2 turbo ecotec start/stop innovation
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4212 x 1765 x 1605
medosna razdalja v mm 2604
prtljažnik v litrih 410/520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1274 (516)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,7/5,1
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 14.490
cena testnega vozila v EUR 18.610
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.575

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">