{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sesajo kot črne luknje

BMW M550d xDrive M performance

Avtor prispevka: Jure Cehner
Turbine, namreč! Če ste eden tistih, ki trpite za motnjo razcepljene osebnosti, brez skrbi, BMW krije vašo zadnjico. Zdaj lahko v dizlu s štirimi turbinami do stotice pospešujete v manj kot štirih sekundah in pol.
Sesajo kot črne luknje
Foto: Gašper Miš, Jure Cehner
5. 4. 2018 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

trenutno se kiti z enim najbolj zanimivih motorjev na trgu
zmogljivosti so daleč najboljše od vseh dizelskih avtov, izvzemši panamero
že pri najnižjih vrtljajih je na voljo skoraj ves navor, ki ga potrebujete
tudi poraba pri dobrih devetih litrih ni absurdno velika
vozni programi dejansko naredijo veliko razliko, še posebej športni
če želite, je lahko zelo udoben in umirjen potovalnik
ima vse prednosti vrhunske petice …
… vključno z neoporečnimi materiali v kabini in dovršeno izdelavo brez čričkov
zelo diskreten izgled, s katerim se enostavno pomešate v sivini pločevine ...
... saj mimoidoči ne bodo vedeli, da ste dali za avto več kot 100 tisočakov
kot pri vseh BMW-jih je cena tista, pri kateri se največ ljudi ustavi
manjša masa bi pomagala, da bi bilo več igrivosti med ovinki
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (14 glasov)
test BMW M550d xDrive M performance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če ste človek, ki potrebuje nore pospeške, vendar brez 20-litrske porabe, nimate veliko izbire. V praktično edinem avtu, ki je usahnil to žejo in ni Porsche, BMW-jevem M550d, ste lahko uživali že davnega leta 2013. Zdaj pa je že nov! Recept ostaja enak kot prej, identičen v bistvu. Še vedno je popolnoma brez konkurence s strani Audija in Mercedes-Benza, predstavlja pa dizelsko alternativo pošastnemu M5, ki je, mimogrede, tudi že nov.

Ta najbolj nabriti bavarski cestno legalni ’pol-eM’ ima štiri turbine.

Tri turbine, kolikor jih je imel prejšnji M550d, je že res veliko, kajne? Le kaj potem porečete na štiri, ki se vrtijo v tem svežem beemveju? Všeč vam bo verjetno tudi okroglih 400 'konjev' oziroma 294 kilovatov, kolikor jih premore, ter 4,4 sekunde do sto. Kot ste opazili, se pri tem avtu dosti suče okoli številke štiri.

Motor je tukaj osrednja mojstrovina na piedestalu in kakšna mojstrovina to je. 760 Nm navora iztisne 3-litrski vrstni šestvaljnik, ki brni pod zaščitno plastiko in vpadljivim napisom M performance. Taisti napis izdaja tudi dejstvo, da ne gre za čistokrvni M-avto, temveč ga je s hitrostjo obsedena divizija bavarske firme dobila v svoje roke za krajši čas in mu namenila ne ravno najčistejši pedigre. V praksi to pomeni čvrstejše podvozje, boljše zavore, seveda s strani eMovcev požegnan motor, nekaj zunanjih dodatkov za boljšo aerodinamiko in kup enočrkovnih značk. Ni pa vseeno to dirkalna pošast, v zavojih jo nemška bencinska konkurenca pelje lulat, v ravni črti pa le dohaja oziroma komaj prehiti.

Dva manjša nizkotlačna turbopolnilnika sta zamenjala enega večjega, zato je pri nizkih vrtljajih zdaj še bolj poskočen. 

Vrnimo se k motorju. Sem že omenil, da ima štiri turbopuhala? Razporeditev teh je čisto nova, dva manjša nizkotlačna turbopolnilnika sta zamenjala enega večjega, ki je bil prej, zato je pri nizkih vrtljajih zdaj še bolj poskočen. Novinci so zdaj tudi manjših dimenzij, da je odzivnost lahko še večja. Pač, turboluknje zdaj praktično ni in pri startu z mesta se obnaša enako kot bencinar. Potem pa ostaneta še dve turbini, ki se začneta vrteti in pihati zrak pri višjih vrtljajih motorja. Enako, kot to počno pri Bugattijevem chironu! Kaj to vse pomeni? Da je M550d skupaj z dizelsko panamero 4S brez paketa sport chrono najhitrejša dizelsko gnana limuzina na trgu. Sicer pa le za dve desetinki počasnejša. Sumimo, da je M550d do 50 kilometrov na uro celo hitrejši kot novi M5, ker navor res trga gate. Kot zanimivost, do stotice ima identičen čas kot odhajajoči M5. Poraba se pa namesto pri 15 litrih suče pri dobrih devetih. Če ste zmerno hitri, jasno, sicer pa tudi 13 in več, če ves čas preizkušate noro elastičnost motorja.

Na cesti se avto obnaša docela kultivirano; če tako želite, se lahko vozite enako umirjeno in tiho kot v 520d. Tudi v kabini ni veliko indicev, ki bi vas opominjali na to, kaj imate pred nogami, le napis M550d med merilniki, ki je sicer stalno prisoten, in pa tisti na pragu, ki se iz vaše perspektive bere POSSW. Sicer je vse identično navadni petici, dokler ne pritisnete na gumb 'sport', nato pa stopalko za plin. 760 Nm navora z mesta se realizira v brci v hrbet, le da se čevelj ne umakne ter vas tišči vse tja do 70 kilometrov na uro.

Tudi v zavojih ni od muh, s športnim vzmetenjem M je avto nižji za en centimeter in nižje težišče kajpak pomeni več zabave v ovinkih. Za doplačilo dobite tudi vozne programe, med drugim tisti športni, ki rdeče obarva merilnike, otrdi krmiljenje in blažilnike ter umetno v kabino dovede nekaj več rohnenja in s tem, uganili ste, še več zabave. Saj se čuti masa, avtomobil se ne vozi kot gokart, težko je prikriti 1.920 kilogramov, ampak vseeno je v zavojih kot na tirnicah, oprijem kar ne popusti, še posebej v športnem programu, ko se tudi nagibanje karoserije zmanjša na minimum. In zavorne čeljusti so modre barve, zato verjetno bolje primejo. Z mopsom v avtu nikar ne zavirajte na polno, saj mu bodo padle oči iz jamic. Baje se jim to res dogaja, brez heca …

Ja, črka M ni več rezervirana le za bencinarje. Marsikdo se zgraža, ampak potem zagotovo ni peljal tega. Za 97 jurjev je lahko vaš, ampak točno takšen s praktično vsem možnim pa pride 123 tisočakov. BMW M550d je obenem umirjen družinski potovalnik, relativno varčno in zelo udobno prevozno sredstvo, štiriturbinska pošast, ki grize pete M5, in sila diskreten avto, v katerem se brez težav skrijete. Je to ultimativni avtomobil, ki zadosti skoraj vseh potrebam? Morda, le v karavanski izvedbi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M550d xDrive M performance
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 294 (400) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 760 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4962 x 1868 x 1467
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 530
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1920 (550)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/5,6/6,1
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 52.750
cena testnega vozila v EUR 96.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 122.959

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 5 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 5 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |