Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sesajo kot črne luknje

BMW M550d xDrive M performance

Avtor prispevka: Jure Cehner
Turbine, namreč! Če ste eden tistih, ki trpite za motnjo razcepljene osebnosti, brez skrbi, BMW krije vašo zadnjico. Zdaj lahko v dizlu s štirimi turbinami do stotice pospešujete v manj kot štirih sekundah in pol.
Sesajo kot črne luknje
Foto: Gašper Miš, Jure Cehner
5. 4. 2018 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

trenutno se kiti z enim najbolj zanimivih motorjev na trgu
zmogljivosti so daleč najboljše od vseh dizelskih avtov, izvzemši panamero
že pri najnižjih vrtljajih je na voljo skoraj ves navor, ki ga potrebujete
tudi poraba pri dobrih devetih litrih ni absurdno velika
vozni programi dejansko naredijo veliko razliko, še posebej športni
če želite, je lahko zelo udoben in umirjen potovalnik
ima vse prednosti vrhunske petice …
… vključno z neoporečnimi materiali v kabini in dovršeno izdelavo brez čričkov
zelo diskreten izgled, s katerim se enostavno pomešate v sivini pločevine ...
... saj mimoidoči ne bodo vedeli, da ste dali za avto več kot 100 tisočakov
kot pri vseh BMW-jih je cena tista, pri kateri se največ ljudi ustavi
manjša masa bi pomagala, da bi bilo več igrivosti med ovinki
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (12 glasov)
test BMW M550d xDrive M performance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če ste človek, ki potrebuje nore pospeške, vendar brez 20-litrske porabe, nimate veliko izbire. V praktično edinem avtu, ki je usahnil to žejo in ni Porsche, BMW-jevem M550d, ste lahko uživali že davnega leta 2013. Zdaj pa je že nov! Recept ostaja enak kot prej, identičen v bistvu. Še vedno je popolnoma brez konkurence s strani Audija in Mercedes-Benza, predstavlja pa dizelsko alternativo pošastnemu M5, ki je, mimogrede, tudi že nov.

Ta najbolj nabriti bavarski cestno legalni ’pol-eM’ ima štiri turbine.

Tri turbine, kolikor jih je imel prejšnji M550d, je že res veliko, kajne? Le kaj potem porečete na štiri, ki se vrtijo v tem svežem beemveju? Všeč vam bo verjetno tudi okroglih 400 'konjev' oziroma 294 kilovatov, kolikor jih premore, ter 4,4 sekunde do sto. Kot ste opazili, se pri tem avtu dosti suče okoli številke štiri.

Motor je tukaj osrednja mojstrovina na piedestalu in kakšna mojstrovina to je. 760 Nm navora iztisne 3-litrski vrstni šestvaljnik, ki brni pod zaščitno plastiko in vpadljivim napisom M performance. Taisti napis izdaja tudi dejstvo, da ne gre za čistokrvni M-avto, temveč ga je s hitrostjo obsedena divizija bavarske firme dobila v svoje roke za krajši čas in mu namenila ne ravno najčistejši pedigre. V praksi to pomeni čvrstejše podvozje, boljše zavore, seveda s strani eMovcev požegnan motor, nekaj zunanjih dodatkov za boljšo aerodinamiko in kup enočrkovnih značk. Ni pa vseeno to dirkalna pošast, v zavojih jo nemška bencinska konkurenca pelje lulat, v ravni črti pa le dohaja oziroma komaj prehiti.

Dva manjša nizkotlačna turbopolnilnika sta zamenjala enega večjega, zato je pri nizkih vrtljajih zdaj še bolj poskočen. 

Vrnimo se k motorju. Sem že omenil, da ima štiri turbopuhala? Razporeditev teh je čisto nova, dva manjša nizkotlačna turbopolnilnika sta zamenjala enega večjega, ki je bil prej, zato je pri nizkih vrtljajih zdaj še bolj poskočen. Novinci so zdaj tudi manjših dimenzij, da je odzivnost lahko še večja. Pač, turboluknje zdaj praktično ni in pri startu z mesta se obnaša enako kot bencinar. Potem pa ostaneta še dve turbini, ki se začneta vrteti in pihati zrak pri višjih vrtljajih motorja. Enako, kot to počno pri Bugattijevem chironu! Kaj to vse pomeni? Da je M550d skupaj z dizelsko panamero 4S brez paketa sport chrono najhitrejša dizelsko gnana limuzina na trgu. Sicer pa le za dve desetinki počasnejša. Sumimo, da je M550d do 50 kilometrov na uro celo hitrejši kot novi M5, ker navor res trga gate. Kot zanimivost, do stotice ima identičen čas kot odhajajoči M5. Poraba se pa namesto pri 15 litrih suče pri dobrih devetih. Če ste zmerno hitri, jasno, sicer pa tudi 13 in več, če ves čas preizkušate noro elastičnost motorja.

Na cesti se avto obnaša docela kultivirano; če tako želite, se lahko vozite enako umirjeno in tiho kot v 520d. Tudi v kabini ni veliko indicev, ki bi vas opominjali na to, kaj imate pred nogami, le napis M550d med merilniki, ki je sicer stalno prisoten, in pa tisti na pragu, ki se iz vaše perspektive bere POSSW. Sicer je vse identično navadni petici, dokler ne pritisnete na gumb 'sport', nato pa stopalko za plin. 760 Nm navora z mesta se realizira v brci v hrbet, le da se čevelj ne umakne ter vas tišči vse tja do 70 kilometrov na uro.

Tudi v zavojih ni od muh, s športnim vzmetenjem M je avto nižji za en centimeter in nižje težišče kajpak pomeni več zabave v ovinkih. Za doplačilo dobite tudi vozne programe, med drugim tisti športni, ki rdeče obarva merilnike, otrdi krmiljenje in blažilnike ter umetno v kabino dovede nekaj več rohnenja in s tem, uganili ste, še več zabave. Saj se čuti masa, avtomobil se ne vozi kot gokart, težko je prikriti 1.920 kilogramov, ampak vseeno je v zavojih kot na tirnicah, oprijem kar ne popusti, še posebej v športnem programu, ko se tudi nagibanje karoserije zmanjša na minimum. In zavorne čeljusti so modre barve, zato verjetno bolje primejo. Z mopsom v avtu nikar ne zavirajte na polno, saj mu bodo padle oči iz jamic. Baje se jim to res dogaja, brez heca …

Ja, črka M ni več rezervirana le za bencinarje. Marsikdo se zgraža, ampak potem zagotovo ni peljal tega. Za 97 jurjev je lahko vaš, ampak točno takšen s praktično vsem možnim pa pride 123 tisočakov. BMW M550d je obenem umirjen družinski potovalnik, relativno varčno in zelo udobno prevozno sredstvo, štiriturbinska pošast, ki grize pete M5, in sila diskreten avto, v katerem se brez težav skrijete. Je to ultimativni avtomobil, ki zadosti skoraj vseh potrebam? Morda, le v karavanski izvedbi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M550d xDrive M performance
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 294 (400) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 760 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4962 x 1868 x 1467
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 530
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1920 (550)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/5,6/6,1
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 52.750
cena testnega vozila v EUR 96.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 122.959

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 dnevi  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  |