Vizualno je novinec podoben predhodniku, čeprav je daljši za 8 centimetrov, širši za 6 in je malenkost bliže tlom, da ima malo bolj športno pojavo. Za to sta krivi izraziti stranski liniji, ki se začneta pri sprednjem blatniku in se preko pokrova prtljažnika nadaljujeta do blatnika na drugi strani. Polo je prvič po dobrih štirih desetletjih in več kot 14 milijonov prodanih primerkih na voljo samo s petimi vrati in je presegel mejo štirih metrov, tako da je samo še malo krajši od golfa štiri in ponuja več prostora. Ni pa samo zrasel, je bolj dodelan z materiali, ki so med boljšimi v razredu, če ne celo najboljši, predvsem pa je zunaj in znotraj moderen. Verjetno je pretekli generaciji še najbolj podoben od zadaj, kjer luči ostajajo enodelne. Med moderno oblikovano konkurenco se zdi še najbolj dolgočasen, ampak od Volkswagna česa drugega niti nismo pričakovali, ker kupci želijo točno to.
Polo ni dobil samo novih zunanjih panelov, temveč novo platformo MQB A0, ki podlaga tudi seat ibiza, in ker so kolesa pomaknili do skrajnih robov karoserije, bo lahko prevažal pet ljudi. Seveda se bodo bolje počutili štrije, kar svetujejo celo pri Volkswagnu, si pa tudi trije zadaj ne bodo tako posegali v intimni prostor kot v kakšnem drugem malčku. Spredaj je več prostora za noge in ramena, še več ga je zadaj, ker so medosje podaljšali za skoraj 10 centimetrov, zrasel je tudi prtljažnik. Zdaj sprejme 351 litrov, torej 71 več kot prej in samo 29 manj od golfa. Ima pa nova generacija čudno hibo, ki onemogoča brezskrbno zapiranje vrat prtljažnika. Vedno je namreč treba počakati, da se po prvotnem odpiranju zatič postavi v pravilen položaj, sicer boste sedli za volan in vedno znova ugotovili, da vrata niso dobro zaprta. Isto smo opazili pri seatih arona in ibiza.
Notranjost je zelo čista, elegantna, z barvnimi preseki, kar bo navdušilo mlade, in vse je na svojem mestu. V bistvu boste presenečeni, da je kar veliko trde plastike, ki še najbolj zmoti med sedežema in na vratih, kar je malo smešno, saj ima skoraj tisočak cenejša ibiza mehko tekstilno oblogo. Seveda se te plastike skoraj ne boste dotikali, zato verjetno ne rabi biti najbolj mehka v razredu. Pri polu so prvič na voljo še digitalni merilniki, ki stanejo dobrih 300 evrov in jih navdušenci nad tehnologijo morate imeti, ampak tudi klasični z manjšim zaslonom med njimi ponujajo vse potrebne informacije. Radio z večjim zaslonom stane 150 evrov več in ga priporočam, ker notranjost z njim izgleda lepše. Je zelo odziven in znova ob doplačilu zna preslikati zaslon pametnega telefona, USB-vhod pa je že v osnovni opremi. Čiščenje prstnih odtisov bo sicer največji problem, zato predlagam, da je krpa z mikrovlakni vedno v bližini. Tempomat s samodejnim prilagajanjem razdalje je v osnovi super zadeva, vendar sem opazil, da je malenkost bolj občutljiv od tistega v seatu ibiza, še vedno pa odgovornim polagam na dušo, da razmislijo o možnosti preklapljanja med 'pametnim' in 'navadnim' tempomatom. V zimskem času, ko se na sprednje senzorje hitro nabere umazanija s ceste, tempomat ne deluje več in potem morate znova z nogo pritiskati na stopalko za plin.
Sedeža spredaj sta udobna in nudita dovolj bočne opore, položaj za volanom sem si nastavil v trenutku, tako da lahko pohvalim inženirje. Nova platforma je kriva za več togosti karoserije, zato je vožnja prožna in avtomobil je zelo lepo vodljiv. K temu pomaga širši kolotek, za udobje pa boljši blažilniki. Električni servoojačevalnik je natančen, da bo tudi občutek na volanu dovolj dober, po občutku pa je sama vožnja bolj dinamična kot prej. Malo je nagibanja, še vedno pa polo ni avto za podiranje hitrostnih rekordov v ovinkih, ker se nekateri konkurentje tu odrežejo še bolje. Seveda večina voznikov, sploh voznic, tega ne zahteva, zato kot celota deluje odlično, še posebej v mestni gneči.
1,0-litrski prisilno polnjen trivaljnik da od sebe 70 kilovatov moči, torej okroglih 95 'konjev', in 175 njutonmetrov navora že pri 2.000 vrtljajih. Marsikoga je presenetil z odzivnostjo glede na majhno prostornino pa tudi pretirano neuglajen ni, čeprav se večji in bolje uravnotežen štirivaljnik odnese še precej bolje. Za povprečno zahtevne voznike bo povsem zadosten in tudi porabi ne veliko, na testu slabih 6 litrov bencina na 100 km. Pogrešal sem le 6. prestavo, ker sem se dosti vozil po avtocesti. Pri 130 km/h se sicer vrti s 3.000 vrtljaji, kar zaradi dobre zvočne zatesnitve v notranjosti ni preveč moteče, bi pa lahko s šesto morda porabil še kakšen deciliter manj in poskrbel za malenkost tišjo vožnjo.
Polo ima že v osnovi veliko opreme, sam pomaga speljevati v klanec, kabino ohlaja klima, luči se same vključijo, radio ima povezavo bluetooth in v sili zavira sam. Osnovni stane 12.600 EUR.
Polo ima že v osnovi veliko opreme, sam pomaga speljevati v klanec, kabino ohlaja klima, luči se same vključijo, radio ima povezavo bluetooth in v sili zavira sam. Osnovni stane 12.600 EUR, testni pa z ne vsemi dodatki slabih 17 tisočakov. Sam bi doplačal še za zmogljivejši motor, ker ima šest prestav, bi bila pa cena potem že slabih 18 tisoč. Jih je vreden? Seveda, nenazadnje gre za zmagovalca našega velikega primerjalnega testa PRIMA, kar pove zelo veliko.