Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvak mušje kategorije

Volkswagen up! 1.0 TSI GTI

Avtor prispevka: Anže Jereb
Volkswagen up! TSI GTI je majhna mušica, ki v sebi skriva precej veliko mišic. Predvsem pa obilo vozniške zabave in igrivosti, ki vam bo na usta ves čas risala nasmehe.
Prvak mušje kategorije
Foto: Jure Cehner
12. 7. 2018 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

na 'palce gor' s strani mimoidočih se navadite, vsem je všeč
GTI-dodatki niso preveč agresivni, vseeno pa zelo opazni
majhen motorček zna zarohneti precej po moško
v vožnji je izjemno lahkoten in okreten, obenem pa hiter in navihan
skromne mere skrivajo presenetljivo veliko prostora
podvozje je komunikativno in čvrsto, ne pa trdo
menjalnik je precej natančen, razmerja dobro izračunana
manj kot 9 sekund do 100 je v takšni 'škatlici' zelo zabavno
poraba goriva je lahko smešno majhna
tudi cena je dovolj ugodna
volan je nastavljiv le po višini
zadaj so bobnaste zavore
tako zabaven je, da pogrešam še malce več moči in trdote podvozja
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (20 glasov)
test volkswagen up! 1.0 TSI GTI
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ste kdaj pomislili, koliko 'konjev' potrebujete za vozniško zabavo? 300? 400? Morda celo več kot 800? Hja, ker avtomobili rastejo in se navadno tudi redijo, so zaloge moči pri bolj športnih različicah precej velike. Ampak navdušeni vozniki vemo, da še zdaleč ni nujno, da avtomobil poka od mišic. 115 ’konjičkov’ litrskega motorja TSI v up!u je tako živahnih, da se boste zlahka zabavali. Ja, vsega 85 'kilovatkov' moči ima takšen GTI, a tudi tehta le dobro tono, zato je to dovolj.

Da bo jasno, že osnova je odlična in to smo v testih bolj civiliziranih različic modela up! povedali že velikokrat. Avtomobil je kljub svoji majhnosti znotraj presenetljivo prostoren, celo štirje potniki v njem lahko sedijo razmeroma udobno in celo prtljažnik ni tako zelo skromen, če polico dvojnega dna spustimo v spodnji položaj. Ni razkošen, to je jasno, a pri mestnem avtomobilčku več ne boste potrebovali.

Tudi potniški prostor je prijeten in čeprav se znotraj na vratih vidi karoserija, ker vratne obloge pač niso povsod, to ne moti. Sedeži so dobri, materiali nič posebnega, a elementi dobro sestavljeni skupaj in tudi radio z majhnim, a preglednim zaslonom čisto dobro funkcionira. Nekatere voznike, med katerimi sem tudi sam, bo zmotilo le, da volanski obroč ni nastavljiv po globini, zato je v mojem primeru volan kakšen centimeter ali tri preblizu in ne sedim idealno, nasprotno je bil dobro postavljen za moje uredniške kolege.

Pa razlike pri GTI? Najbolj opazne vidite že zunaj, in sicer precej bolj udarno in nastopaško zunanjost. Ni preveč agresivna, ker GTI nikoli ni nekakšen brutalnež, niti golf ali polo nista. Je pa zunanjost dovolj posebna, da ga boste hitro opazili in da up! GTI deluje bolj resno. Fitnes-mušica, saj pravim. Znotraj sedeže prekriva obvezen karirast vzorec, ki vam morda ni všeč, a je že več desetletij stalnica različic GTI, zato pač takšen mora biti. Sedeža nista hudo športna, a dejansko niti ni celoten avtomobil, bosta pa povsem dovolj dobro oprijemala hrbet v hitrejših zavojih.

Potem pa motor, pardon, motorček. Samo liter prostornine ima in tri valje, a je precej poskočen. 85 kilovatov takšnemu avtomobilčku povsem dobro dene, zato tudi pospešuje precej suvereno. 8,8 sekunde potrebuje do stotice, kar seveda ni tako bliskovito hitro kot večji polo GTI, a v praksi sploh ne deluje počasno. Ne po občutku in ne po pogledu v vzvratno ogledalo, ko bodo vozila, ki so speljala skupaj z vami, nekje daleč zadaj. Fino gre, če vas to skrbi. Celo trivaljni zvok je simpatičen, zamolkel, skoraj globok. Zato me up! spominja na našega Zavca. Tudi on je dokaj majhen, ampak ga raje ne izzivajte, vem iz lastnih izkušenj. Tole je avtomobil, ki bi ga morali kupiti pri Renaultu in pogledati, kako se naredi majhen zabaven avtomobilček, ker je bistveno boljši od twinga GT. Ali pa Fiat, ker je tudi od petstotice bistveno boljši, kar se zabave tiče.

Tole je pravi GTI, kar pomeni, da ni pretrd in neudoben, je pa hiter in zabaven za voznika. Ker je njegov litrski motor pač majhen, je poraba zlahka pod 6 litrov in zavarovanje stane malo več od dobrega kosila. In že sam avto je poceni, okoli 15 jurčkov in boste imeli doma takšno zabavno mušico. Res, v zavojih je tako lahkoten, da se vam bo ves čas smejalo, ni pretrd ali naporen, super je. Celo na avtocesti se odlično počuti, šesta prestava je dovolj dolga, da poraba pri takšni vožnji zlahka ostaja na strani petih litrov, tudi preglasen ni med hitro vožnjo.

Up! je super igračka, pri kateri me motita le dve stvari, tretjo, to je le po višini nastavljiv volan, sem itak že omenil. Zadaj so bobnaste zavore, vem, da ne potrebuje diskov, ampak bi bolje izgledalo. In ravno toliko je vozniško zabaven, da hočem še malo več. Malo več moči, malo več trdote podvozja, malo več občutka na volanu, malo več … ampak za takšne je pa potem polo GTI ... ki pa verjetno ni več tako lahkotno enostaven kot tale. Heh, pa sem spet na začetku!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen up! 1.0 TSI GTI
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) od 5.000 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 200 od 2.000 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3600 x 1645 x 1478
medosna razdalja v mm 2410
prtljažnik v litrih 251
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1070 (330)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 11.168 
cena testnega vozila v EUR 14.620
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.774

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |