{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Več kvur, več kilometrov

Renault ZOE Z.E. 40 R90 BL Bose

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pri električnih avtomobilih proizvajalci ne rabijo kaj dosti komplicirati. Ko pride bolj zmogljiva baterija, jo pač vgradijo, ko pride močnejši motor, ga pač zamenjajo. Ostalo lahko ostane isto in tako je pri ZOE z novo oznako R90.
Več kvur, več kilometrov
Foto: Gašper Miš
21. 8. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z osnovno ceno brez baterije je še vedno eden najdostopnejših električnih avtov
nova baterija ni večja od stare, zato je ZOE ostal enako prostoren
kdor zna varčno voziti, bo lahko s polno baterijo prevozil tudi preko 300 kilometrov
kdor je že vozil električni avto, ve, kako prijetna in umirjena je vožnja z njim
vmesni pospeški so kljub majhni moči zelo dobri
paket Bose doda še nekaj zanimivosti sicer že malo zastarelemu avtu
v primeru najema baterijo, ki pade pod 75 odstotkov kapacitete, Renault zamenja
končna hitrost je omejena le na 135 km/h
poraba elektrike ni kljub manjši moči motorja od konkurence nič manjša
doplačilo za nakup baterije je veliko; v tem primeru ZOE ni več zanimiv
podvozje in krmilni mehanizem bi bila lahko bolje uglašena za več vozniških užitkov
hitro polnjenje bi moralo biti serijsko za vse modele
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (11 glasov)
test renault ZOE Z.E. 40 R90 BL Bose
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Baterija je po novem skoraj še enkrat bolj zmogljiva, po centimetrih enaka prejšnji, tehta zajetnih 290 kilogramov in ima namesto 22 kar 41 kilovatnih ur, to pa v praksi pomeni skoraj še enkrat večji doseg. Pa je res?

Je. Če si s starim nisem upal na nedeljski izlet z družino, ki bi bil kaj dosti daljši od 100 kilometrov, se z novim brez skrbi podam tudi na enkrat daljšega. Na primer po avtocesti sem se čisto brez skrbi ves čas vozil z največjo hitrostjo 130 km/h in prišel iz Ljubljane na Dolenjsko in nazaj brez vmesnega polnjenja. Pozimi bi me malenkost bolj skrbelo, ker gretje požre ogromno energije, ampak bi tudi šlo, čeprav zelo na tesno. Torej sem prevozil okoli 200 kilometrov, večinoma na avtocesti in brez cijazenja, kar je dovolj za večino normalnih voznikov. Eko-fanatiki pa bodo brez težav prevozili tudi prek 300 kilometrov, če bo vožnja počasna in umirjena; preizkušeno v praksi na ravnih podeželskih cestah Portugalske.

Tudi sicer si z njim ne boste želeli voziti preveč hitro. Podvozje je takšno, da se avto kar konkretno nagiba (spredaj McPherson, zadaj poltoga prema), hkrati pa nič preveč udobno ne blaži, ker tehta slabo tono in pol. Na volanu pozabite na kakšne konkretne informacije, ampak to je v osnovi bolj mestni in primestni avto za vožnjo po ulicah, zato kaj več niti ni potrebno. Čeprav so ga razvili na cliu, je ZOE na videz precej drugačen avtomobil. Nekaterim je s svojo zaoblenostjo morda preveč futurističen, drugim pa ravno zato všeč. Znotraj je podobnost precej večja, saj boste takoj prepoznali cliova stikala, zaslone in ostalo, bistveno drugačen je le digitalni zaslon z merilniki pred voznikom.

Nekateri so presenečeni, da je v kabini celo več prostora kot pri cliu. Če bi parkirali enega zraven drugega, bi bilo hitro jasno, da je ZOE preko 10 cm višji in malenkost daljši. Osnovni razlog je seveda baterija v dnu vozila, zato so pač povišali streho in naredili dodaten prostor za glave potnikov, prtljažnik je prav tako pridobil 38 litrov dragocenega prostora, voznika bo pa morda ravno zato motilo malenkost previsoko sedenje. Sedeža se tudi ne da nastaviti po višini, zato je treba požreti ta kompromis. Kot v osnovi mestni avto se slabo odreže še pri preglednosti okoli A-stebrička, ki je dokaj širok in postavljen naprej, da včasih preveč zakrije pogled v kakšne ulice ali prehode za pešce in kolesarje.

Po drugi strani v primerjavi z moderno električno konkurenco deluje že kar zastarelo zaradi svoje enostavnosti in ’stare’ oblike armaturne plošče. Od električnega avta bi na primer pričakoval, da so zunanja svetila in osvetlitev notranjosti v LED-tehniki, je pa ob prenovi bogatejši vsaj za dodaten paket opreme Bose, s katerim dobite usnjene sedeže, pri čemer je voznikov ogrevan in ima nastavljivo ledveno oporo, za zvok pa seveda skrbi 7 zvočnikov Bose s posebnim ojačevalnikom z majhno porabo. Ne pričakujte luksuza ali občutka kot v i3, le malo bolj zanimivo notranjost v primerjavi z navadnim, ki pa je zato tudi nekaj tisočakov cenejši.

Motor je medtem dobil še zmogljivejšo in bolj učinkovito zamenjavo (različica R110), testni R90 se odreže zgolj povprečno. Potrebno je tudi vedeti, da, vsaj v ceniku, R90 ni več na voljo s paketom opreme Bose. 68 kilovatov (92 KM) se sicer sliši malo, v praksi pa niti ni tako šibek. Odločno starta in zelo lepo pospešuje do hitrosti na mestnih vpadnicah, potem pa se vse skupaj umiri. Morda je malo bolj slišen s tistim značilnim električnim ječanjem pri manjših hitrostih in od konkurence je glede na majhno moč manj učinkovit, saj je poraba podobna, zmogljivosti pa precej manjše, zato so tudi ponudili nov močnejši motor. Morda še razlika med različicama R in Q. Slednja je po novem 500 EUR dražja in omogoča hitro polnjenje na avtocestah (43 kW), R pa ima rahlo drugačen in bolj učinkovit motor, ki omogoča polnjenje z do največ 22 kW. Torej toliko, kolikor večinoma omogočajo javne polnilnice v mestih in kar bo za večino voznikov več kot dovolj. Doma je vse odvisno od omrežja in polnilnice; če polnite z 2,3 kW preko navadne vtičnice, se bo polnil od 18 do 25 ur, če imate namensko polnilnico s 7 kW, pa okoli 6 ur. Glede na vozne navade povprečnih voznikov, ki dnevno ne naredijo niti 60 kilometrov, so vse te ure ’čakanja’ v bistvu zanemarljive.

Torej je ZOE prvi razmeroma poceni avto, pri katerem te ni strah, da boš takoj obstal s prazno baterijo? Je, Renault si je zamislil hec z najemom baterije, torej vi plačate vse ostalo, kar po novem s subvencijo stane od 15.290 EUR naprej, takšen (R90 Bose ni več v ponudbi, zato smo za primerjavo vzeli R110 Bose) z najbogatejšim paketom opreme Bose pa 19.990 EUR. In baterija? Najem stane od 69 EUR na mesec naprej, to pa je odvisno od tega, koliko kilometrov prevozite na leto, zato si raje poglejte cenik na Renaultovi strani. Za 8.500 evrov jo lahko tudi kupite, ampak se vam verjetno bolj splača najem, ker jo v tem primeru po padcu kapacitete pod 75 odstotkov zamenjajo, torej ena skrb manj. Vaša skrb naj bo v primeru nakupa ZOEja le to, da se boste dovolj vozili. Samo v tem primeru se vam v tem trenutku dejansko splača nakup tega električnega vozila, sicer boste za svojo denarnico še vedno varčnejši s cliom.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault ZOE Z.E. 40 R90 BL Bose
vrsta motorja električni
baterija 41.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 68 (92) od 3.000 do 11.300
največji navor v Nm pri vrt./min 220 od 250 do 2.500
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4084 x 1730 x 1562
medosna razdalja v mm 2588
prtljažnik v litrih 338
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1480 (486)
največja hitrost v km/h 135
pospešek 0-100 km/h v s 13,2
poraba (po ECE) v kWh 10,2/11,1
povprečna poraba na testu v kWh 15,6
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 28.390
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.009

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Zoe ni slab avto, ne bi ga pa imel, ker je prepočasen, predrag in tudi oblika mi ni pri srcu
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |