Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Luksuz in vse vmes

Lexus LS 500h AWD luxury

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Japonska gostoljubnost je besedna zveza, ki jo boste zelo pogosto slišali, preden boste odpotovali na Japonsko. Kaj pa, če se vse to pripelje kar k vam, da se boste počutili kot cesar vsak dan?
Luksuz in vse vmes
Foto: Jure Cehner
26. 7. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

že samo zaradi zunanje podobe bodo za vas odprta vsa parkirišča
kratke verzije sploh ni več, tako da bodo vsi vozili tadolgo
poleg standardno odličnih materialov vas bodo prevzele mehke vratne obloge
izdelava in končna obdelava ne pušča prostora za napake
sedeži ponujajo nešteto nastavitev in skrbijo za popolno udobje med vožnjo
ena najboljših masaž nasploh bo razvajala tudi zahtevne riti
razporeditev mase je praktično idealna, kar se za volanom lepo čuti
hibridni pogon pomeni tišino in izjemno umirjeno vožnjo v mestu
projekcijski zaslon pred voznikom je naravnost ogromen in z večino podatkov
že samo to, da je lexus in ne eden od nemške trojice, je plus
vseeno ni toliko prostora v kabini, kot bi pričakovali od 5,23 metra dolge limuzine
prtljažnik je dokaj majhen, ker je bilo nekam potrebno stlačiti še baterijo
vmesnik z drsno ploščico je še vedno neroden in terja preveč pozornosti med vožnjo
poraba goriva sploh ni hibridno majhna, če ni večina poti v mestu
kljub novemu menjalniku je občasno še vedno preveč hrupa med pospeševanjem
vožnja kljub športni podobi ni tako odločna kot pri katerem od konkurentov
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (16 glasov)
test lexus LS 500h AWD luxury
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Toyota si je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja zadala dokaj enostavno nalogo – narediti najboljši avto na svetu, takšen, ki bo pometel celo z nemško sveto trojico. V bistvu je bila takrat še bolj dvojica, ampak novi znamki Lexus je dejansko uspelo. LS je bil presežek v številnih pogledih, hkrati pa je veljal za enega najtišjih, če ne celo najtišji avto na cestah. V kabini, jasno, da so lahko potniki uživali v razkošju po še vedno ‘sprejemljivi’ ceni, če upoštevamo, da gre za prestižno limuzino.

Še vedno bodo vsi uživali v razkošju, ki ga ponuja le ta razred vozil, ampak tudi konkurenca v vseh teh letih ni spala in rezultat so same odlične velike limuzine.

Kaj pa zdaj, skoraj 30 let in štiri generacije kasneje? Še vedno bodo vsi uživali v razkošju, ki ga ponuja le ta razred vozil, ampak tudi konkurenca v vseh teh letih ni spala in rezultat so same odlične velike limuzine. Prav vse merijo že krepko čez 5 metrov v dolžino, lexus LS pa celo 5,23 metra in z novo generacijo ne ponujajo več dveh dolžin, le ’podaljšano verzijo’.

Prav ta dolžina med ostalim poskrbi za izjemno elegantno podobo. LS je zelo privlačen avtomobil, s svojo ogromno in hkrati agresivno masko poskrbi za spoštovanje tako na cesti kot pred hotelom, ko se valeji kar tepejo, kdo ga bo parkiral na varno v garažo. Ampak samo tisti, ki se mu bo s komolci uspelo preriniti za volan, se bo lahko prepričal, kaj je tako opevana japonska gostoljubnost. Počutiti se mora, kot da bi ga vse skupaj nežno objelo, zato vse linije nekako plavajo, lebdijo, ni ostrih zaključkov, ki bi voznika preveč vznemirjale med vožnjo, temveč je celota umirjena, da bo tudi drsenje čez pokrajino ali stanje v mestnem prometu karseda prijetno.

Pri tem je seveda bistveno, da Japonci znajo izbrati najboljše materiale. Usnje vsepovsod je pričakovano, tudi na armaturni plošči in okoli merilnikov, prav vsak pa bo vznemirjeno božal vratne obloge, ki so tako nežne in lepo osvetljene, da bo zraven vzdihoval od ugodja. Ja, prav z osvetlitvijo so dosegli tisto piko na i, da bo vožnja še posebej prijetna ponoči.

Sedeži si zaslužijo poseben odstavek, ker poskrbijo za razvajene riti kot redkokje. Voznikov je nastavljiv v 28 smeri, kar je sicer manj kot 206 kosti ali recimo 700 mišic v človeškem telesu, ampak vam da vedeti, da bodo vse vaše okončine precej udobno počivale med vožnjo. Celo tisti zadaj desno, za katerega se je vsak v naši ekipi najprej zagrebel, je nastavljiv v 22 smeri in ima dodatno, seveda električno nastavljivo, oporo za noge, da ne bo oteklin pri prihodu na cilj. In tudi tam je možna masaža shiatsu, ena boljših v avtomobilih nasploh. Kabina in počutje v njej torej ocena pet. Oziroma, z zadržkom, bom raje zapisal minus pet, ker kljub ogromnim zunanjim meram znotraj sploh ni ogromno prostora. Gre za drugačen tip vozila, v katerem je vse skupaj predimenzionirano, zato potnik zadaj desno ne bo mogel kar vsakič stegniti nog, če bo imel pred sabo povprečno visoko odraslo osebo. Pozabite tudi na razkošje v prtljažnem prostoru. No, kar se materialov tiče, že, prostor meri pa le 430 litrov, zato za družinske dopuste, kot si jih privoščimo pri Volanu, že ne bo. Torba ali tri, to je to.

Vožnji LSa bi človek težko rekel delo. Zopet prej sprostitev kot kaj drugega. Sedi se vrhunsko, masažo sem že omenil, spredaj je sicer kup zaslonov, ampak boste gledali samo na projekcijskega v steklu, ker je ogromen, kar 24 palcev meri in na njem se izpisuje vse, kar potrebujete. Še vedno vas ne bo navdušil vmesnik z drsno ploščico, ker je enostavno preveč neroden in ker morate med vožnjo gledati na osrednji zaslon, zato upam, da bodo Japonci v prihodnosti le spoznali, da čisto vsaka njihova ’genialna’ domislica pa spet ni tako dobra. Nemci so vse skupaj že davno rešili bistveno bolje.

Vožnja seveda je udobna, tudi zaradi zračnega vzmetenja, ki je pri najboljšem paketu opreme serijsko. Lahko je tudi malo manj udobna, če okrogli gumb nad merilniki prestavite na sport plus, ampak je pri takšnem avtu to čisto nepotrebno, ker nima zveze s športnostjo. Tudi zato bodo bolj odločni vozniki pogrešali več občutka na volanu in še malo bolj dinamično podvozje, da bi bil občutek med ovinki bolj lahkoten, ker podoba avta je takšna našpičena, da to kar pričakujete. Sploh, ker so se še posebej potrudili pri razporeditvi mase z naprej pomaknjeno hibridno baterijo, da znaša razmerje praktično idealnih 51:49.

Po drugi strani je jasno tudi, da avto tehta več kot 2.300 kilogramov in da je treba nekako držati vso to maso na cesti, potem pa se seveda dotaknemo debat o pogonu. Seveda je hibridni, v lexusu takšen pač mora biti, ampak to spet pomeni težka baterija, dodatna elektromotorja in manjši prtljažnik. S tehnološkega vidika je hibridni pogon pravi biser. Odlično deluje med počasno vožnjo v mestih, elegantno speljuje in skrbi za zelo prijetno in tiho vožnjo na odprtih cestah. Tudi na avtocesti, dokler ni veliko klancev in vožnja po omejitvah. Ampak … ja, vedno je ampak … Nemci so v zadnji generaciji svojih prestižnih limuzin predstavili že tako dobre dizle, da me je kar sram reči, da so v praksi celo boljša izbira. Enostavno imajo več navora, so izredno odzivni, precej tihi in zelo varčni. Pri LS sem tudi z lepo vožnjo težko prišel s porabo do 8 litrov bencina, večinoma se je gibala okoli 10.

Menjalnik je postal še bolj kompliciran in je sedaj večstopenjski brezstopenjski … ne, narobe sem napisal, v bistvu sta zdaj kar dva, neskončnostopenjski e-CVT za učinkovit hibridni prenos, dodali pa so mu še 4-stopenjski avtomatik za boljši voznikov občutek in seveda manj hrupa. Res ga je manj, med običajnimi vožnjami je manj tistega motečega hrupa, ko stalno poslušate uuuuuummmmm, ko pohodite plin do konca, pa pač ni rešitve. 3,5-litrski šestvaljni motor ima sicer kar lep zvok, dokler ne postane glasen, ker se ga bo kdo v takšni limuzini hitro naveličal, če je vajen voziti po nemških avtocestah z ves čas 200 na uro, takšen lexus pa gre lahko tudi do 250.

Mogoče bi pomagala še turbina sicer prijetnega motorja z okroglo 299 ’konji’ (220 kW), ampak pravijo, da potem ne bi bil tako učinkovit. Pa kaj, tale avto stane 154 tisoč evrov z dodatno opremo in čeprav vem, da želijo Japonci poudarjati svojo skrb za okolje, se lastniki prestižnih limuzin na to prav nič ne ozirajo. Glavno, da gre, pravijo!

O tem avtu bi lahko napisal še ogromno in kakor me po eni strani s svojim pogonom še vedno ne prepriča povsem, sem po drugi strani navdušen nad izdelavo in posebnostjo nasploh. Lexus LS je res nekaj drugačnega in kdor je vsaj malo navdušen nad japonsko filozofijo, bo težko našel bolj primeren prevoz zase. Spredaj ali zadaj, je čisto vseeno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus LS 500h AWD luxury
vrsta motorja bencinski in električni, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3456
moč v kW (KM) pri vrt./min 264 (359) pri 6.600
največji navor v Nm pri vrt./min 500 pri 3.000
menjalnik samodejni + neskončnostopenjski eCVT
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5235 x 1900 x 1460
medosna razdalja v mm 3125
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2320 (480)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,3/6,7/7,1
poraba na testu v l/100 km 10,3
cena osnovnega vozila v EUR 109.900
cena testnega vozila v EUR 150.400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 154.600

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |