{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Stari roker

Citroën C4 cactus 1.2 puretech shine

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Divja mladost, pride nova desetica v letnici in vse se spremeni. Razen za stare rokerje, ki tako kot citroën C4 cactus izgledajo vse bolje. Poglejte ga, prej skoraj razuzdan posebnež, zdaj umirjen in zrel, s kančkom popra.
Stari roker
Foto: Gašper Miš
24. 8. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

podoba je še vedno zanimiva in po prenovi bolj skladna
notranjost ostaja prostorna in ima veliko odlagalnih mest
vožnja je ena najbolj, če ne celo najbolj udobna v razredu
volanski obroč je odslej nastavljiv tako po višini kot globini
sedeži so z več polnila še bolj udobni, vendar bi lahko imeli več bočne opore
multimedijski zaslon podpira povezljivost s sodobnimi sistemi
najzmogljivejši bencinski trivaljnik je odziven in dovolj močan
solidna povprečna poraba dobrih 7 litrov
šeststopenjski ročni menjalnik ima kratke hode in je dokaj natančen
steklena streha zaradi dobre UV-zaščite nima roloja …
… vendar na žgočem soncu avtomobil bistveno težje ohladiš
hitrejši vmesnik multimedijskega zaslona je ob zagonu še vedno prepočasen
sredinski naslon je popolnoma neuporaben
zadnja stekla bi se po prenovi lahko odpirala v vrata
marsikakateri asistenčni sistem je na seznamu dodatne opreme
izgubil je del indentitete, ker je zdaj namenjen širšemu naboru okusov
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (10 glasov)
test citroën C4 cactus 1.2 puretech shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred štirimi leti je razdelil javnost, ko je bil enim zaradi svojevrstne oblike zelo všeč, drugim pač ne.

Pred štirimi leti je dodobra razdelil javnost, ko je bil enim zaradi svojevrstne oblike zelo všeč, drugim pač ne. Sam sem, na primer, v drugi skupini, naš Matej pa v prvi, torej osebno mnenje tukaj šteje toliko kot glasovanje za Eurosongu. Ampak Francozi so želeli, da bi bil bolj všeč širši množici, zato so mu z medgeneracijsko prenovo namenili osvežen izgled, ki še vedno ostaja poseben.

Zdaj je bolj skladen z ostalimi člani družine. Oblikovalci so naredili kar nekaj sprememb: maska je večja in drugačna, obraz je bolj podoben manjšemu C3, sploh z logotipom in kromiranimi letvicami, ki se zažirajo v dnevne luči, zadaj pa spominja na C4 picasso, oziroma C4 spacetourer. Deluje lepše, bolj skladno, mogoče tudi zato, ker so tiste velike zaščitne plastične zračne mehurje airbump, ki so ’krasili’ dobršen del sprednjih in zadnjih vrat, zamenjali manjši, ki so tukaj samo zato, da je C4 cactus privlačnejši.

V notranjosti so vidne spremembe manjše, so pa sedeži zdaj bolj napolnjeni in še vedno delujejo, kot da sediš na zofi. Zaradi boljših materialov baje tudi odvečni kilogrami na njih ne bodo pustili sledi. Zelo so udobni, samo več bočne opore pogrešam med ovinki. Ostalo je praktično enako, več je trde plastike kot mehkih površin, je pa vse skupaj dobro izdelano. Še vedno se z večino funkcij upravlja preko 7,0-palčnega multimedijskega zaslona na dotik, ki sicer deluje za odtenek hitreje, ampak vseeno je treba ob zagonu avtomobila počakati še nekaj časa, da je mogoče spremeniti temperaturo in jakost prezračevanja. Vidim še druge možnosti za izboljšave, na primer gumb za izključitev prezračevanja bi lahko nadomestil tisti za vklop notranjega kroženja. Zaslon za prikazovanje hitrosti bi lahko prikazoval več informacij, ker je prostora vsaj na videz dovolj, večji zaslon pa je zdaj bistveno bolj povezljiv; tudi navigacija preko Android Auto deluje izvrstno.

C4 cactus je ostal enako prostoren, niti potniki zadaj ne bodo tarnali nad pomanjkanjem prostora pa še za drobnarije se bo našlo dovolj predalov. Sredinski naslon je postavljen tako, da praktično ni uporaben, bolje se odreže sicer povprečno velik prtljažnik s 358 litri, vendar je zdaj zadnja naslona mogoče prevrniti po sistemu 60:40. Zadnji bočni stekli se niti po prenovi ne pogrezata v vrata, le navzven. Več navdušenja bo prinesla steklena streha z dobro UV-zaščito, ampak je brez roloja na soncu vseeno presneto vroče.

Velika posebnost osveženega cactusa se skriva v drobovju, saj je po novem na voljo s sistemom progresivnega hidravličnega blaženja, s katerim se približuje udobju starih citroënov, razen različica z osnovnim bencinskim motorjem. Inženirji so dodali dva dodatna hidravlična omejevalnika, ki vzmetenju pomagata ublažiti nepravilnosti na cestišču, tresljaji pa se enakomerno razpršijo. V praksi to pomeni, da se čez slabše ceste zapelje bolj udobno in predvsem tišje, med ovinki pa je še vedno veliko nagibanja, zato se bo najbolje obnesel na avtocestah in regionalnih cestah. Že stari je bil udoben in nič ni narobe, če je novi še malo bolj.

Za pogon v testnem primeru skrbi 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki da od sebe 96 kilovatov moči, se pravi 130 ’konjev’, spojen pa je z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Ročica mi je še posebej všeč pa tudi hodi so zdaj krajši kot pri ostalih različicah. Ta motor je sicer prvič na voljo v C4 cactus in se mu zelo poda. Moči je vrh glave, poskočen je že pri nizkih vrtljajih in do 100 km/h rabi samo dobrih 9 sekund. Res, da ima med priganjanjem značilen zvok trivaljnika, vendar se med umirjeno vožnjo tudi ta poleže in ni moteč. Vožnja je malenkost bolj zabavna, ker so na novo nastavili krmilni mehanizem, ampak je slednji vseeno premalo obtežen. Cactusu veliko pomaga tudi zelo majhna masa, kar je osnova za dinamično vožnjo, s katero se sicer sploh ne postavlja, bolj si šteje v plus, da je na testu porabil dobrih sedem litrov bencina na 100 kilometrov.

Ne manjka niti samodejno zaviranje v sili, vendar je za to treba odšteti 550 evrov.

Tukaj je še cel kup novih sistemov, med drugim opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu, senzorji spredaj in kamera zadaj ter vstop in zagon motorja brez dotika ključa. Ne manjka niti samodejno zaviranje v sili, vendar je za to treba odšteti 550 evrov.

C4 cactus je po tej veliki prenovi ohranil vsaj nekaj svoje posebnosti, čeprav se zdi, da je bil ravno zaradi nje prej zanimiv. Morda se je šarmantno postaral ali pomladil, dejstvo je, da je vmes pripeljal še C3 aircross, zato se je moral C4 cactus dvigniti malo višje. Dejanko zamenjuje kar model C4, torej je cactus konkurent golfu in podobnim. Čeprav vstopni stane slabih 14 tisočakov, boste za takšnega najbolje opremljenega odšteli 20.500 evrov brez popusta, kar seveda ni malo, boste pa vseeno dobili nekaj drugačnega in predvsem staro dobro Citroënovo udobje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 cactus puretech 130 BVM6 shine
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4170 x 1714 x 1480
medosna razdalja v mm 2595
prtljažnik v litrih 358
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1120 (460)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,1/4,9
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 14.200
cena testnega vozila v EUR 17.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.505

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Eden najboljših SUV-jev
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |