Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tiha voda bregove dere

Honda civic 1.0 VTEC turbo elegance

Avtor prispevka: Anže Jereb
Honda tudi v novem civicu ponuja 1,6-litrski turbodizelski motor, ki je eden najboljših na trgu. A sta dejansko še bolj mamljivi bencinski alternativi, sploh z litrskim turbobencinarjem pod pokrovom.
Tiha voda bregove dere
Foto: Gašper Miš
14. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblika polarizira in to štejem v plus, čeprav vsem ni všeč
notranjost je pregledna in ergonomsko večinoma super
prostora je veliko, prtljažnik je naravnost ogromen
stranski rolo je po svoje zanimiv, ker hipno poveča prtljažnik
občutek na volanu je odličen, eden najboljših v segmentu
podvozje je uravnosteženo in izpiljeno, zato je civic udoben …
… in športen, če od njega to zahtevate
litrski trivaljnik je miren in prijeten, tudi dovolj zmogljiv
poraba goriva je vredna pohvale
asistenčni sistemi budno pazijo na potnike in niso nadležni
nekatera stikala so preveč ceneno plastična
vmesnik zaslona na dotik je prepočasen
zadek civica je res preveč nenavaden za vse okuse
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (22 glasov)

V bistvu je tako prijeten, da naj vas kakšen liter manjša poraba dizelske alternative sploh ne gane.

Razumem, 1,5-litrski turbobencinar z nekaj več kot 130 kilovati moči ni za vsakogar. Nekaterim se zdi premočan in ob umirjeni vožnji seveda tolikšne konjeniške zaloge ne potrebujete, pa čeprav motor ni prav nič naporen ali robusten, obenem pa zna biti tudi pri porabi zmeren. Test si lahko preberete tukaj. Za takšne voznike je zato primernejši litrski turbobencinski motor s 95 kilovati moči oziroma s 129 ’konjički’. V bistvu je tako prijeten, da naj vas kakšen liter manjša poraba dizelske alternative sploh ne gane.

Litrski turbobencinar ima le tri valje, a boste bolj robat zvok, ki je značilen za takšne motorje, slišali le takrat, ko ga boste pošteno zavrteli. Je namreč eden bolj umirjenih in tihih trivaljnikov na trgu, kar je spet lep dokaz, da se pri Hondi glede tehnike nikoli ni treba spraševati, stvari so vedno odlične. Motor je uglajen tudi pri pospeševanjih, kar pomeni, da vleče zelo zvezno in brez posebnih sunkov v določenem režimu vrtljajev, čeprav se ne vrti tako visoko kot legendarni Hondini atmosferski motorji. Več ali manj tudi ne deluje prisilno polnjen, čeprav še zdaleč ni tako odziven kot so bili njihovi motorji nekoč. Ima pa zato bistveno več navora in je bolj prijeten za vožnjo v srednjem, torej delovnem območju vrtljajev.

Pri porabi je zmeren, brez težav bo zahteval le okoli 6,5 litra.

V praksi je zato dovolj zmogljiv in nenaporen, nikoli se vam ne bo zdelo, da je moči premalo. No, skoraj nikoli; ko boste izkoriščali vrhunsko podvozje, si boste morda le zaželeli nekaj več motornega udarca. Vseeno pa ob normalni vožnji ni podhranjen in boste brez težav tudi prehitevali. Pri porabi je prav tako zmeren, brez težav bo zahteval le okoli 6,5 litra, kar ob 4,5 metra dolgem avtomobilu ni veliko. Tudi bolj dinamični ne boste pogosto nad sedmimi litri.

Da je civic oblikovni posebnež, smo povedali že v prejšnjem testu. Lahko vam je všeč ali pač ne, lahko vam je celo všeč velik del, čisto vse pa ne. Kot meni: zadek se mi ne zdi simpatičen, bok in nos pa. Še posebej sprednji del, ki je res agresiven. Znotraj manj polarizira in ohranja Hondino tipično prostornost, prtljažnik je namreč enormen in ponuja še zajeten prostor pod polico dvojnega dna, po svoje je simpatičen tudi rolo, ki se ga enostavno zloži na stran. Tudi potnikom je namenjeno res veliko prostora, sedeži so udobni in notranjost v veliki meri brez napak.

Povsem brez pa ne, zaslon oziroma njegov vmesnik je počasen in ne najbolj intuitiven. Za klimatsko napravo manjka kakšno stikalo, da ne bi bilo treba vedno v poseben meni, in nekateri gumbi na volanu so iz preveč cenene plastike. Kar je hecno, ker so tisti drugi zraven njih prav prijetni. Skratka, notranjost je umirjena, glavnina stvari je super in nasploh položaj za volanom odličen, kakšna malenkost pa bi morala biti boljša.

Ampak tudi na to boste pozabili takoj, ker je čisto vse ostalo odlično, še posebej podvozje. Civic je eden najbolj prijetnih, morda celo najbolj prijeten v svojem segmentu. Podvozje je tako odlično, da ostaja udobno in prijetno, uravnoteženost vozila pa po drugi strani omogoča tudi velike hitrosti v zavojih in zelo mirno lego. Z dobrim občutkom na volanu, ki vedno pove, kaj se dogaja pod vami. Kaj pomeni 'velike hitrosti'? Daljše zavoje zlahka prenese s hitrostjo, ki jo komajda vzdržuje celo nabriti clio RS. Za udobno kombilimuzino ni slabo, kajne?

Če se vam torej oblika ne zdi preveč ekstravagantna in vas kakšna malenkost znotraj ne gane, je civic vsekakor vreden poštenega razmisleka.

Če se vam torej oblika ne zdi preveč ekstravagantna in vas kakšna malenkost znotraj ne gane, je civic vsekakor vreden poštenega razmisleka. Tudi njegova cena je več kot odlična; z opremo elegance in s takšnim motorjem namreč stane le malce nad 20 tisočakov, pa ob vseh ostalih stvareh ponudi še kopico varnostnih elementov, za katere trdim, da delujejo izjemno pozorno in kar najmanj moteče. Pred morebitnim naletom vas bo hitro in nežno opozoril, a zaznavno in brez panike. In še slovensko zna govoriti civic, kar je tudi svojevrsten dosežek.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda civic 1.0 VTEC turbo elegance
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 988
moč v kW (KM) pri vrt./min 95 (129) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 2.250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4518 x 1799 x 1434
medosna razdalja v mm 2697
prtljažnik v litrih 478
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1348 (427)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/4,4/5,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 18.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 22.290 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.840 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 5. 2020
Maj 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |