{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Brahiozaver v pohodnih čevljih

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Avtor prispevka: Jure Cehner
Nekoč so enoprostorniki kot dinozavri romali po cestah, nekaj let nazaj pa se je zgodilo veliko izumrtje. Ni jih izbrisal komet, ampak vi. Kar naenkrat ste se odločili, da nočete več nizko ležečih in napihnjenih avtov, ampak napihnjene z napol terenskimi sposobnostmi.
Brahiozaver v pohodnih čevljih
Foto: Gašper Miš
24. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vizualno mu napol terenski karakter zelo pristoji
oprema GT ga naredi celo nekoliko športnega
praktičnost s tremi vrstami popolnoma prilagodljivih sedežev nima konkurence
če boste želeli, boste lahko prevažali drva in premog - naenkrat
še vedno skrajno zanimiva in ’vesoljska’ kabina
materiali so solidni in kompaktno sestavljeni, brez glasnih čričkov
uglajen, tih, prožen in navora poln dizelski motor
šeststopenjski samodejni menjalnik je edina logična izbira za tovrstni 'kruzer'
za to, kar dobite, cena s popustom ni pretirana
oglašujejo ga kot 'športno terensko vozilo', kar je mastna laž
od sistema 'grip control' ne boste imeli dosti
na velikih platiščih, ki odlično izgledajo, je vožnja manj udobna
prestavna ročica je vprašljive oblike
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (6 glasov)
test peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zdaj morate na cestah gledati avtomobile, kot je peugeot 5008. Še dobro, ker izgleda krasno. Definicija enoprostornikov je relativno ohlapna. Če ima avto nekoliko višji strop, sedem sedežev in so ti dokaj prilagodljivi, po možnosti še z ravnim dnom, ko so podrti, je že na dobri poti, da se lahko okliče za enoprostornik. Ta segment seveda nikoli ne bo izginil, saj je dosti družin, ki se jim je posrečil ali ponesrečil mnogoštevilni podmladek, se je pa v kratkem dokaj radikalno transformiral. In to v smer, ki nam načeloma ni preveč ljuba; kajpak so nastali hibridi med enoprostorniki in križanci. Torej, želite dinozavra, ki lahko požre 7 ljudi? Ni problema. Na izbiro imate pač le takšne, ki so obenem bolj dvignjeni od tal, v primeru peugeota 5008 celo terenskih 23 centimetrov.

Privabi torej vse večje družine, ki pač želijo križanca in s tem nekaj terenskosti. Četudi le kanček, saj terenskih zmogljivosti v pravem pomenu ne boste dobili, ker štirikolesnega pogona v ponudbi ni sploh, je le sistem 'grip control', ki vam da nekaj različnih programov za različne vozne podlage, celo za pesek. Gre za popolnoma elektronsko zadevo, ki se v sodelovanju s sistemom proti zdrsu s sprednjimi kolesi različno odziva na različne podlage in oprijem. Če vam slednjega že malenkostno zmanjka, 'grip control' pogrne in tako v praksi ne pomeni kaj dosti. Pa dobro, s takšnim avtom itak ne boste gazili po grebenih Velebita in Dolomitov, boste pa pobirali gručo otrok v šoli.

Ko boste parkirali pred šolo, boste to storili v stilu, saj avto izgleda praktično identično kot krasni 3008, le za 16 centimetrov in pol je daljši, da so vanj lahko stlačili še tretjo vrsto sedežev. Ta je dejansko uporabna za mulce in ni le za okras kot pri nekaterih konkurentih, tudi stlačiti tja se ni preveč naporno. Celo odrasli lahko sedijo zadaj, če je druga vrsta pomaknjena docela naprej. Če pa je ne potrebujete, jo samo podrete in tako dobite 952-litrski prtljažnik. Če zapeljete drugo vrsto naprej, zadnja sedeža pa odstranite, dobite 1.060 litrov. Če odstranite še drugo vrsto, pa ste že na 2.150 litrih. To je več litrov, kot jih ponuja celo Škodin behemot kodiaq. O takšnih številkah se pogovarjajo že pri gospodarskih vozilih in to je dokaz, da je 5008 še vedno pravi enoprostornik, četudi je podlegel novodobnim trendom.

In glede na to, da gre v bistvu za raztegnjeni 3008, ki je, mimogrede, čudovit avto, je tudi tako dober kot manjši brat? Če se spomnite, je tisti zmagal na našem velikem primerjalnem testu PRIMA. Na kratko povedano: ja, je. Pelje se podobno dobro, malenkost manj je seveda okreten v tesnejših prostorih, ampak na avtocesti je občutek zaradi večje ladjaste oblike še boljši. Med vožnjo na lepih cestah se krasno obnese, saj dobro požira luknje, ampak vseeno se čuti, da je na ogromnih 19-palčnih platiščih. Jaz bi se jim izognil. Tudi pretiranega nagibanja v zavojih ni, enako kot pri manjšem bratu, čeprav se čuti večja masa in težak dizelski nos, znotraj pa je praktično 'copy paste', kar je samo dobro. Od vseh ljudskih avtov na trgu ta dva po dizajnu kabine še vedno najbolj izstopata in dejansko dajeta futurističen občutek. Samo še en gumb manjka za polet v stratosfero. Pa tisti za nastavljanje temperature, to morate delati prek vmesnika na ekranu, kar grajamo že lep čas.

Testni primerek žene najmočnejši dizelski motor v ponudbi, '180-konjski' oz. 133-kilovatni dvolitrski BlueHDi, s katerim vam moči ne bo primanjkovalo, niti vas ne bo motil zvok, saj je motor dovolj uglajen, da vas ne bo s svojim rožljanjem neprestano opominjal, da vozite na nafto. Poraba pa je pri osmih litrih in pol le povprečna. Poleg tega motorja dobite šeststopenjski samodejni menjalnik, ki karakterju avta super ustreza, le oblika ročice mi oblikovno nekako ne sede.

V GT-varianti, ki doda nekaj več stila in nemara izpade celo športno, bo 5008 s tem motorjem stal zajetnih 42 tisočakov. Ampak tudi avto je zelo zajeten in glede na to, da dobite enega boljših in najbolj praktičnih enoprostornikov/križancev na trgu, se niti ne zdi pretirana. V času tega pisanja pa lahko z njihovim financiranjem zmanjšate cifro še za tri tisočake, s čimer upam trditi, da gre za boljši nakup v segmentu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 133 (180) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4641 x 1844 x 1646
medosna razdalja v mm 2840
prtljažnik v litrih 166/952/1060
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1530 (720)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,4/4,8
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 22.798
cena testnega vozila v EUR 37.988
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 42.058

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 17 urami  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 21 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 22 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 23 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |