Zdaj morate na cestah gledati avtomobile, kot je peugeot 5008. Še dobro, ker izgleda krasno. Definicija enoprostornikov je relativno ohlapna. Če ima avto nekoliko višji strop, sedem sedežev in so ti dokaj prilagodljivi, po možnosti še z ravnim dnom, ko so podrti, je že na dobri poti, da se lahko okliče za enoprostornik. Ta segment seveda nikoli ne bo izginil, saj je dosti družin, ki se jim je posrečil ali ponesrečil mnogoštevilni podmladek, se je pa v kratkem dokaj radikalno transformiral. In to v smer, ki nam načeloma ni preveč ljuba; kajpak so nastali hibridi med enoprostorniki in križanci. Torej, želite dinozavra, ki lahko požre 7 ljudi? Ni problema. Na izbiro imate pač le takšne, ki so obenem bolj dvignjeni od tal, v primeru peugeota 5008 celo terenskih 23 centimetrov.
Privabi torej vse večje družine, ki pač želijo križanca in s tem nekaj terenskosti. Četudi le kanček, saj terenskih zmogljivosti v pravem pomenu ne boste dobili, ker štirikolesnega pogona v ponudbi ni sploh, je le sistem 'grip control', ki vam da nekaj različnih programov za različne vozne podlage, celo za pesek. Gre za popolnoma elektronsko zadevo, ki se v sodelovanju s sistemom proti zdrsu s sprednjimi kolesi različno odziva na različne podlage in oprijem. Če vam slednjega že malenkostno zmanjka, 'grip control' pogrne in tako v praksi ne pomeni kaj dosti. Pa dobro, s takšnim avtom itak ne boste gazili po grebenih Velebita in Dolomitov, boste pa pobirali gručo otrok v šoli.
Ko boste parkirali pred šolo, boste to storili v stilu, saj avto izgleda praktično identično kot krasni 3008, le za 16 centimetrov in pol je daljši, da so vanj lahko stlačili še tretjo vrsto sedežev. Ta je dejansko uporabna za mulce in ni le za okras kot pri nekaterih konkurentih, tudi stlačiti tja se ni preveč naporno. Celo odrasli lahko sedijo zadaj, če je druga vrsta pomaknjena docela naprej. Če pa je ne potrebujete, jo samo podrete in tako dobite 952-litrski prtljažnik. Če zapeljete drugo vrsto naprej, zadnja sedeža pa odstranite, dobite 1.060 litrov. Če odstranite še drugo vrsto, pa ste že na 2.150 litrih. To je več litrov, kot jih ponuja celo Škodin behemot kodiaq. O takšnih številkah se pogovarjajo že pri gospodarskih vozilih in to je dokaz, da je 5008 še vedno pravi enoprostornik, četudi je podlegel novodobnim trendom.
In glede na to, da gre v bistvu za raztegnjeni 3008, ki je, mimogrede, čudovit avto, je tudi tako dober kot manjši brat? Če se spomnite, je tisti zmagal na našem velikem primerjalnem testu PRIMA. Na kratko povedano: ja, je. Pelje se podobno dobro, malenkost manj je seveda okreten v tesnejših prostorih, ampak na avtocesti je občutek zaradi večje ladjaste oblike še boljši. Med vožnjo na lepih cestah se krasno obnese, saj dobro požira luknje, ampak vseeno se čuti, da je na ogromnih 19-palčnih platiščih. Jaz bi se jim izognil. Tudi pretiranega nagibanja v zavojih ni, enako kot pri manjšem bratu, čeprav se čuti večja masa in težak dizelski nos, znotraj pa je praktično 'copy paste', kar je samo dobro. Od vseh ljudskih avtov na trgu ta dva po dizajnu kabine še vedno najbolj izstopata in dejansko dajeta futurističen občutek. Samo še en gumb manjka za polet v stratosfero. Pa tisti za nastavljanje temperature, to morate delati prek vmesnika na ekranu, kar grajamo že lep čas.
Testni primerek žene najmočnejši dizelski motor v ponudbi, '180-konjski' oz. 133-kilovatni dvolitrski BlueHDi, s katerim vam moči ne bo primanjkovalo, niti vas ne bo motil zvok, saj je motor dovolj uglajen, da vas ne bo s svojim rožljanjem neprestano opominjal, da vozite na nafto. Poraba pa je pri osmih litrih in pol le povprečna. Poleg tega motorja dobite šeststopenjski samodejni menjalnik, ki karakterju avta super ustreza, le oblika ročice mi oblikovno nekako ne sede.
V GT-varianti, ki doda nekaj več stila in nemara izpade celo športno, bo 5008 s tem motorjem stal zajetnih 42 tisočakov. Ampak tudi avto je zelo zajeten in glede na to, da dobite enega boljših in najbolj praktičnih enoprostornikov/križancev na trgu, se niti ne zdi pretirana. V času tega pisanja pa lahko z njihovim financiranjem zmanjšate cifro še za tri tisočake, s čimer upam trditi, da gre za boljši nakup v segmentu.