{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pod krinko

Fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 lusso

Avtor prispevka: Gašper Miš
Fiat je v 60-ih, 70-ih ter kasneje celo v 80-ih letih prejšnjega stoletja že imel en hud in priljubljen roadster z oznako 124. Ob njem so se dekletom dvigala krila in še danes ga častijo ljubitelji znamke.
Pod krinko
Foto: Gašper Miš
17. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

fiat 124 spider bo ponovno risal nasmehe na obraz ljubiteljev pravih roadsterjev
ročno pomično platneno streho lahko zaprete v trenutku in le z eno roko
s predhodnikom iz šestdesetih let si novi deli kar nekaj skupnih oblikovnih potez
1,4-litrski turbo motor je le malo manj odziven, a zaradi več navora v praksi hitrejši
ročni menjalnik so prenesli kar iz male miate, ta pa še vedno velja za enega najboljših
nekateri boste navdušeni, da je v primerjavi z mazdo karakterno bolj umirjen
podvozje je odlično nastavljeno tudi na udobje za tiste s slabšimi hrbtenicami
vozne lastnosti in občutek na volanu ostajajo fantastični
prtljažnik ima kar 10 litrov več!
najboljši fiat zadnjega desetletja … ali pa dveh … pa čeprav v resnici ni čistokrvni fiat
notranjost se z izjemo logotipa ter prestavne ročice ne razlikuje od mazdine
kljub kar 16 dodatnim centimetrom v notranjosti ni nič več prostora, tudi odlagališč ne
brez zapore diferenciala je, ki bi omogočila lepše nadzorovane zdrse in večje užitke v vožnji
zamolkel zvok prisilno polnjenega motorja kar malce razočara, kar ni zanemarljiv podatek
italijanski šarm vas bo drago stal, podobno opremljena mazda stane kar tri tisočake manj
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (5 glasov)
test fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 lusso
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sedaj ga imajo spet, čisto novega. Ne vem, kako naj začnem, ker je novi fiat 124 spider pod krinko v bistvu kar mazda MX-5. Celo izdelujejo ga na Japonskem, znotraj pa je z izjemo logotipa, malce drugačne prestavne ročice ter tiste piano-ploščice na armaturki identičen mazdi. Na srečo to velja tudi za ročno pomično platneno streho, ki jo lahko odprete tako rekoč v trenutku in le z eno roko, medtem ko zunanjost v ponudbo vseeno prinaša kanček svežine. V bistvu precej spominja na predhodnik izpred 50-ih let, celo mersko sta si zelo blizu. Kar je še posebej zanimivo, glede na to, koliko let razvoja ju loči, in še en dokaz, da gre v osnovi za majhen avtomobil. Vseeno pa je fiat zaradi daljšega motornega pokrova in obeh odbijačev od mazde daljši za kar 16 centimetrov.

Na ta račun vseeno ne pričakujte kaj dosti dodatnega prostora, ker ga ne boste dobili. Le prtljažnik ponuja 10 litrov več, skupaj 140. Za dva potnika, plato piva in dvoje kopalk bo dovolj, za kaj več pa najbrž že ne. Ko avtomobil tehta le malo več kot 1.100 kilogramov, niti ni potrebe, že tako je 124 spider malce bolj rejen kot MX-5.

O obliki ne bi izgubljal preveč besed, pač stvar okusa, je pa za razliko od Mazdine tale vseeno precej samosvoja, ker želi biti nekakšna mešanica modernih in retro-linij. Zato je edina res pomembna razlika spredaj pod motornim pokrovom. Mazda ponuja dva atmosferska motorja, ki se v visoke vrtljaje zavrtita z neverjetnim veseljem, pri tem pa je motor 1,4-litrski turbobencinski multiair s 103 kilovati oziroma 140 'konjički'.

Ker v takšnih avtomobilih vedno zagovarjam ročne menjalnike in atmosferske bencinske motorje, je kar malce nerodno priznati, da je tudi turbomotor dober.

Že vnaprej me je po nepotrebnem skrbelo, da bo pokvaril ves užitek, pa ga ne. Resda je malo manj odziven, a ni hude razlike, predvsem pa z 240 Nm ponuja veliko več navora, zato Fiat iz ostrih zavojev pospešuje občutno hitreje. Ker še posebej v takšnih avtomobilih vedno zagovarjam puristične ročne menjalnike, kakšnega ima tudi ta, in pa atmosferske bencinske motorje, je kar malce nerodno priznati, da je tudi turbomotor dober. Ni tako varčen, kot pravi tovarna, in v praksi porabi od pol litra do liter več kot Mazdin 1,5-litrski atmosferski.

Zna pa zaradi navora spider malce hitreje pomigati z ritko, kar je seveda super, zato tukaj še bolj pogrešam pravo mehansko zaporo diferenciala, ki bi omogočila lepše nadzorovan zdrs. Tako pa se kolesi le zavrtita v prazno, zadek malce sune in je zabave takoj konec. Vidim, da se tudi pri Fiatu tega zavedajo in zato ponujajo še močnejši abarth, ki zaporo seveda ima, ampak bi si jo zaradi odličnih voznih lastnosti in nenazadnje cene želel tudi pri tem. Ne navduši zvok motorja, ker je le turbo-zamolkel, kar je pri takšnih roadsterjih še posebej škoda. Nenazadnje so prav ti v osnovi namenjeni zbliževanju voznika in stroja ter služijo kot protiutež vsej moderni elektroniniki in avtonomni vožnji. Brez prave zvočne spremljave pa vez vseeno ni tako močna, kot bi sicer lahko bila.

In še ena stvar, ne glede na to, kako podobna sta si avtomobila v osnovi, ne morem mimo dejstva, da bi se takšen fiat bistveno bolj kot na Alpskih prelazih ali pa lokalnem dirkališču, če bi ga seveda imeli, počutil ob ležerni vožnji ob obmorskih magistralah ali pa z vetrom v laseh nekje sredi toskanskih gričev in dolin. Zdi se, da je podvozje tu vseeno nastavljeno malce mehkeje in mu manjka malo Mazdine vozniške ostrine, ampak s tem ni nič narobe. Zakaj? Ker je pod črto tole še vedno eden bolje voznih avtomobilov, zaradi razlik pa bo le lažje nagovoril kupce, ki zaradi tega po mazdi niso posegli.

Edino kar globoko denarnico boste morali imeti, ker takšen z opremo lusso kljub popustu stane 33.600 evrov, kar je 3 tisočake več od podobno opremljene mazde MX-5 G130. Ni malo, res ne, je pa res, da lahko ta test vseeno povsem samozavestno zaključim z mislijo, da je tole najboljši fiat zadnjega desetletja. Ali pa dveh. Pa čeprav v resnici sploh ni čistokrvni fiat … Pa kaj potem!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 lusso
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4075 x 1740 x 1230
medosna razdalja v mm 2310
prtljažnik v litrih 140
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1125 (190)
največja hitrost v km/h 217
pospešek 0-100 km/h v s 7,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,5/5,1/6,4
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 30.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 33.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.600 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |