{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Profesor stare šole

Subaru forester 2.0D AWD lineartronic sport unlimited

Avtor prispevka: Gašper Miš
V poplavi avtomobilske pločevine čustva še prepogosto prevladajo razum. Ne verjamete? Samo poglejte Subarujev forester, odličen avtomobil, ki ga pri nas niti po prenovi ne boste srečali prav pogosto.
Profesor stare šole
Foto: Gašper Miš
1. 10. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

forester je bil pred kratkim prenovljen, čeprav je pred vrati že novi model
na terenu se zaradi 22-centimetrske oddaljenosti in dobrih kotov odlično znajde
stalni štirikolesni pogon skrbi, da je oprijema dovolj tudi takrat, ko je podlaga slaba
tudi na cesti prijetno preseneti; pomaga, da je motor bokserski, težišče pa nizko
2,0-litrski turbodizel je s 108 kilovati dovolj zmogljiv, tudi poraba je v mejah normale
redek primer, ko je tudi neskončnostopenjski menjalnik vreden nakupa
zaradi ogromnih stekel je preglednost nazaj in vstran zelo dobra, kabina pa zračna
kabina je prostorna in zelo dobro izdelana kljub cenenim materialom
eden redkih modernih avtomobilov, ki se ne pretvarja, da je nekaj, kar ni
bokserski štirivaljnik je precej robat, njegovo dizelsko poreklo bo precej slišno
zaradi pokončnega vetrobrana ter velikih ogledal je vetrnega piša na avtocesti več
v notranjosti prevladuje trda plastika, materiali niso na nivoju najboljših
z obliko premalo zaigra na čustva, zato bo tudi po prenovi najbrž ostal spregledan
43 tisočakov, kolikor zahtevajo za testni primerek, ni malo
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (9 glasov)
test subaru forester 2.0 AWD lineartronic sport unlimited
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nova maska, malo drugačna žarometa in zadnje luči, v notranjosti pa le malce izboljšani materiali ter multimedija so tisto, kar nam novega predstavljajo Japonci. Najbrž je to res tisti minimum, da forester kljub letom ostaja zanimiv avtomobil, ki ga bo večina kupila zaradi voznih lastnosti. Sploh na terenu, kjer se s stalnim štirikolesnim pogonom odlično znajde in kjer mu pomaga še sistem X-mode. Ta prilagodi delovanje motorja, pogona in še nekaterih komponent (zavore), da se boste prej kot avto ustavili vi, ali pa vas bodo (kot v našem primeru) ustavile premalo terenske gume. Če je oprijema dovolj, forester pleza kot gams, se pozna, da ga spremljajo še odličen vstopni in izstopni kot ter precejšnja oddaljenost od tal, ki pri tem najbolj terenskem Subaruju pri nas meri kar 22 centimetrov. Z menjalnikom lineartronic se navor do koles prenaša z aktivnim pretvornikom preko večploščne sklopke v razmerju 60:40, torej tu ni več sredinskega diferenciala, ki je v zgodovini požel toliko hvalospevov na terenu.

Nova tehnična rešitev je pri Subaruju v uporabi od leta 2010, ko so predstavili nov menjalnik in ker večina uporabnikov teh vozil nikoli ne zapelje na zahteven teren. Bolj pomembno je zato, kako se znajde na cesti. V bistvu precej dobro, zato naj vas terenska oddaljenost od tal ne prestraši preveč, če že mislite, da se nagiba kot jadrnica. Seveda ne pričakujte, da bo v zavojih tako kirurško natančen kot WRX STI, to niti ne želi biti, se pa z zavoji vseeno lepo spopade, pozna se, da je motor še naprej bokserski, težišče pa nizko. Bolj ’hecno’ je blaženje, velike neravnine prežveči za šalo, ko naletimo na manjše, pa ves čas deluje malce živčno, ker so preveč želeli narediti cestno dinamičen avtomobil, namesto da bi pustili kar tako, kot je bilo prej – udobno in zanesljivo. Toliko boljši je občutek na volanu, ta je natančen, povrhu še dobro obtežen.

Zmogljivost pogonskega sklopa vsaj na urejenih podlagah ni vprašljiva, ker se pod pokrovom skriva že znan 2,0-litrski štirivaljni turbodizel, ki razvije 108 kilovatov moči, kar po naše pomeni malce manj kot 150 'konj'. Moti, da je motor precej robat, sploh zunaj se ga precej sliši, je pa res, da vsaj po boksersko brbota, zato je zvok zanimiv. Zanimiva je tudi poraba, test je forester zaključil z manj kot osmimi litri, kar se za velikost vozila in dejstvo, da je pogon stalni štirikolesni, ne zdi pretirano. Kakšen deciliter doda tudi neskončnostopenjski menjalnik lineartronic. Moram priznati, da nam menjalniki te vrste običajno niso preveč všeč, ker se ves čas zaganjajo v visoke vrtljaje, pri tem pa stvari ’štimajo’. Prvič zato, ker je menjalnik povezan z dizelskim motorjem, ki največ moči razvije že pri 3.600 vrtljajih, in drugič, ker motor razpolaga še s 350 njutonmetri navora, zato ne bo nikoli potrebe, da bi ga priganjali kot recimo atmosferski bencinski motor. Vam menjalnik priporočam? Da, ker je vožnja z njim prijetna in udobna, na testu nismo našli nič, kar bi si zaslužilo pripombe.

Če boste veliko časa preživeli na avtocesti, vas bo motilo, da je zaradi škatlaste oblike piš vetra precejšen.

Kakšna pa se najde pri foresterju nasploh; če boste veliko časa preživeli na avtocesti, vas bo motilo, da je zaradi škatlaste oblike piš vetra precejšen, velika ogledala pa mu pri tem prav nič ne pomagajo. Seveda pa so po drugi strani odlična v kombinaciji z velikimi steklenimi površinami z vidika varnosti, preglednost nazaj in vstran je namreč odlična. Ko bo šlo bolj na tesno, boste cenili še kamero, ki prikazuje fotografijo z boka vozila, čeprav ločljivost ni ravno najboljša. Podoben problem pesti tudi navigacijsko napravo.

Nov 7-palčni zaslon ni slab, meniji so preprosti in pregledni, najbolj zahtevni pa se boste razveselili, da omogoča še napredne možnosti povezave. In to je to, kar se tiče modernih bonbončkov v notranjosti. Vse ostalo je bolj stare šole, kar pomeni, da so merilniki klasični, stikal je veliko in ogromna so, trde plastike pa je na pretek. To posebej moti? V bistvu ne, ker vse skupaj deluje robustno, izdelava sama po sebi ni slaba, uporabniška izkušnja pa na ta račun prav nič ne trpi. Prenovljeni forester zato vseeno bolj navduši z občutkom zračnosti in prostornosti. Tudi v praksi je prostora veliko, še posebej v drugi vrsti, kjer je klop nastavljiva celo po naklonu. Prtljažni prostor je s 505 litri povprečen, je pa res, da so vsi foresterji štirikolesno gnani, kar za tekmece ne drži nujno.

Ja, forester ima karakter! Tako kot večina Subarujevih modelov vedno navduši s tem, da je točno to, kar boste od njega pričakovali. Ne glede na to, kaj mu naložiš na pleča, se izkaže kot odličen partner, ki te nikoli ne pusti na cedilu, zato je škoda, da bo tudi po prenovi še naprej ostal spregledan. Glavni problem je seveda ta, da z videzom prav nič ne zaigra na čustva, sicer bogato opremljen pa stane kar 43.000 evrov. Kdor išče zmogljiv stroj, ve, da jih je vreden, večina pa pač ne.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru forester 2.0D AWD lineartronic sport unlimited
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 108 (147) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.800
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski - lineartronic
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4595 x 1795 x 1735
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1670 (410)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,5/6,3
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 30.990
cena testnega vozila v EUR 42.390
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.020

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">