{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zadnji izdihljaji

Suzuki jimny 1.3 VVT 4x4 style

Avtor prispevka: Anže Jereb
Tik pred prihodom novega modela smo še enkrat zapeljali Suzukijem jimny, ki bi moral po vseh klasičnih parametrih našega ocenjevanja dobiti slabo oceno. V osnovi je skoraj starejši od našega Gašperja, kar se pozna na prenekaterem področju.
Zadnji izdihljaji
Foto: Gašper Miš
13. 11. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

jimny je legenda
jimny je legenda, če še nisem omenil
na trgu ni avtomobila, ki bi bil tako majhen in terensko tako zmogljiv
zunaj je kljub starosti še vedno privlačen in simpatičen
notranjost je sila preprosta, a izjemno funkcionalna
položaj za volanom je dokaj dober, občutek na volanu tudi
na terenu je kot koza, ki z reduktorjem zlepa ne omaga
motor spušča zanimiv zvok in ga je prijetno poslušati
ESP se vključi samodejno, ko se peljete malce hitreje
šipe se bodo znotraj ob slabem vremenu rosile
prtljažnik je majhen in le delno uporaben
na avtocesti je glasen in neudoben
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (11 glasov)
test suzuki jimny 1.3 VVT 4x4 style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa smo bili pri končni oceni vseeno radodarni, ker je razlogov za veselje veliko. Suzuki je s svojim malim terencem strašil po cestah in brezpotjih že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, tole, kar vidite na posnetkih, pa je tretja generacija. Na cestah vztraja že toliko časa kot morda le še kakšen mercedes-benz G. Ta generacija jimnyja je namreč z nami že dvajset let in čeprav so jo pred nedavnim malo prenovili ter malčku namenili sistem ESP, vse skupaj še vedno deluje staro dvajset let in zato smo na zadnjem avtosalonu že lahko potipali novega, ki pripelje naslednje leto.

Seveda, zunaj je aktualni malenkost bolj lično zaobljen in znotraj je oblikovno precej drugačen, a še vedno sila špartanski in preden se vprašate, če je to nemara Volan classic, ker se vozim z dvajset let starim avtom, ni, ker so ga ob prenovi zopet postavili v prodajne salone in ga lahko kupite. Pa boste doma imeli pravo legendo. A veste, kako v testih vedno opozarjamo, da zasloni na dotik niso najboljši, da preveč stikal voznika zmede, da na primer opozorilnik za vozila v mrtvem kotu ne deluje dobro in da je plastika trda?

Vse štima in okolje si voznik nastavi v približno dvajsetih sekundah. Nenastavljiv volan, OK, bo pa tako.

Tukaj teh težav ne boste imeli. Vse štima in okolje si voznik nastavi v približno dvajsetih sekundah. Nenastavljiv volan, OK, bo pa tako. Bluetooth? Hm, najprej potrebujem radio. Zapiranje dotoka svežega zraka ni stvar pritiska stikala, temveč premika prave ročice v desno, točno tako, kot je bilo moderno pred dvajsetimi leti. Tudi sedež ni nastavljiv v stopetinosemdesetih smereh, pred vožnjo pa je nujno treba obrniti še stikalo za luči, ker samodejnih ni. Je pa pepelnik, ker je bilo to včasih moderno in bolj potrebno. Potem je treba le še obrniti ključ in prava dogodivščina se začne.

Res je, današnji avtomobili so bolj udobni, voznikov sedež je tukaj zgolj povprečen, položaj volana še kar OK in stikala so mi dejansko zelo všeč, ker so tako enostavna. Pri vožnji s takšno 'starino' šele vidiš, koliko nepotrebnih stvari je danes v avtih. Tukaj motečih elementov skorajda ni in voznik lahko ves čas uživa. Seveda so tudi lastnosti, ki me motijo; na primer, da se stekla kar precej rosijo, ker prezračevanje ni po današnjih standardih. Predvsem pa ni udoben.

Ves čas pretresa, pa četudi cesta sploh ni tako slaba. Oziroma, kar malo se zvija vse povprek. Občutek na volanu je bolj tako tako, prelahkoten za moj okus, ampak vsaj ne umeten, kot so danes. V bistvu sploh ni tako slab, če se zapeljem še en krog. Je pa jimny glasen. Zelo. V peti prestavi pri 140 km/h se boste bolj malo pogovarjali s sopotniki. Mimogrede, to je tudi največja hitrost, ki jo z 1,3-litrskim atmosferskim bencinarjem s 66 kW sploh premore. Je pa motor zakon, ker se izjemno rad vrti in še fin zvok spušča, imaš občutek, da si v nekakšnem dirkalniku. Ker je pogon v osnovi zadaj in medosna razdalja komaj daljša od konkretnega sendviča, je na spolzkem vseeno treba paziti, da rit ne prehiti nosu.

Se pa svet ustavi oziroma za jimny začne vrteti, ko zapelje na teren. Ker je ozek, majhen in lahek, je kot koza in prav predstavljam si, da bi marsikomu na odročnih krajih prišel še kako prav. Podobno kot panda, samo, da je tule malo več prostora. Ampak res malo. Ko stvari postanejo resne, je na voljo štirikolesni pogon in celo reduktor, vse na dosegu roke oziroma na pritisku gumba. In celo ESP ima, ker ga zdaj mora imeti. Na srečo izklopljiv, ker bi bila to sicer najboljša in hkrati najslabša lastnost avta. Ne bi bil tako zabaven, kot je sicer. V dneh, ko je bilo hladno, smo jimny z veseljem izkoriščali, da nas je povsem brezciljno vozil naokoli po zasneženih poteh po Pokljuki in še marsikje, premagovanje slabih podlag pa mu je bilo v izjemno veselje, ker prav nikoli ni dal občutka, da mu kaj ne paše.

Mogoče še beseda o prostornosti … Prtljažnik ima 113 litrov, ki so le delno uporabni, saj je precej visok in zelo kratek. Zaboja piva boste vanj že ne boste postavili, mogoče pokonci postavljen plato. Je pa zelo enostavno podreti obe naslonjali zadnjih dveh sedežev, seveda je prtljažnik potem bistveno večji, a se bo z vami lahko vozila le še ena oseba. Oziroma dve, če boste zložili eno naslonjalo. Manjka mu sredinska luknja na zadnji klopi, ker bi lahko daljše predmete potisnili skoznjo in bi ostal prostor za zadnja potnika. Potem bi bil sploh super, ker bi z njim lažje shajali vsak dan in ne bi bil samo za lovske izlete v gozd.

17 'jurjev' stane jimny z opremo style. Torej z najbogatejšo.

17 'jurjev' stane jimny z opremo style. Torej z najbogatejšo. Čeprav je po sodobnih standardih že povsem zastarel, je tako zanimiv, da smo se v uredništvu vsi grebli za ključe. Ker te spomni na tiste dobre čase. Saj pravim, legenda, zato tudi takšna (malce nerealna) ocena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki jimny 1.3 VVT 4x4 style
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1328
moč v kW (KM) pri vrt./min 62 (85) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 110 pri 4.100
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3695 x 1600 x 1705
medosna razdalja v mm 2250
prtljažnik v litrih 113/324
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (330)
največja hitrost v km/h 140
pospešek 0-100 km/h v s 14,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,9/6,0/7,1
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 16.199
cena testnega vozila v EUR 17.012
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.312

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |