Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Britvica

Ford fiesta ST 1.5 ecoboost 147 kW performance

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z vsako novo generacijo fieste ST Ford pokaže, kako se streže stvarem, in naredi avtomobil, ki je lahko v poduk ostalim tekmecem. Z novo ni nič drugače, spet je kraljica razreda! Ali kralj, če mu rečete ford.
Britvica
Foto: Anže Jereb
14. 11. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

fiesta in oznaka ST, že samo to si zasluži en velik plus
siva barva ji lepo pristoji, spojlerji in dodatki tudi
znotraj vas bosta navdušila sprednja sedeža Recaro …
… zelo udobna sta in lepo objameta hrbet
trivaljni motor je živahen in zelo zmogljiv
zvok motorja takoj zasvoji, pokanje izpuha tudi
podvozje ni pretrdo, vseeno pa ponuja neverjetno lego
paket performance in zapora diferenciala, razlaga ni potrebna
notranjost je naredila ogromen preskok glede na prejšnjo
krmilni sistem je zelo direkten in komunikativen
vračanje volana v prvotno lego je preveč očitno
cena fieste ST bo marsikomu edini razlog za premislek
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (14 glasov)
test ford fiesta ST 1.5 ecoboost 147 kW performance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Biti razvojnik za novo ni bilo lahko, pa jim je vseeno uspelo vse dvigniti še na višji nivo.

Kot Fordov inženir bi bil zelo nervozen, priznam, ko bi bilo treba pokazati novo fiesto ST in povedati, v čem je boljša od prejšnje. Ker prejšnja je bila fantastična, test si preberite tukaj, in ena pred njo tudi. Zato biti razvojnik za novo ni bilo lahko, pa jim je vseeno uspelo vse skupaj dvigniti še na višji nivo in narediti avtomobil, s katerim si kot eno že po prvem kilometru vožnje.

Izgled in oblika sta itak stvar osebne presoje. Meni je ST ravno prav načičkan z dodatki, da je opazen in privlačen. Športnost je lepo vidna s spojlerjem in bolj agresivnima odbijačema in tudi takšna barva se mi dopade. Lepo paše skupaj s sivo-belimi platišči. Znotraj je zgodba podobna, odlična sedeža Recaro skrbita, da se bo vaš hrbet z njima lepo objel, hkrati pa nista preveč agresivna in naporna na daljših vožnjah. Tudi volan je bolj debel in lepo sede v roke, celoten položaj pa je odličen. Hja, če ga primerjam s položajem v dve generaciji starejši fiesti ST, je absolutno napredoval.

Bistvo tega avtomobila je bila seveda od nekdaj vozniška superiornost.

Bistvo tega avtomobila je bila seveda od nekdaj vozniška superiornost in to sta brez posebnega napora dokazovali že dve prejšnji generaciji. So pa pri prejšnji generaciji fieste zelo dolgo zavlačevali s prihodom različice ST, za kar so najbrž imeli dokaj dober razlog ali pa ne, zato so tokratno na ceste postavili že dobro leto po prihodu civilnih različic.

Če boste zgolj ošvrknili tehnične podatke, vas ne bo takoj premamila. Motor ima enako zalogo moči kot v prejšnji generaciji, ko je Ford pokazal malce zmogljivejšo fiesto ST200. Je pa prostorninsko manjši in še en valj so mu odvzeli, sedaj ima le tri. In to se seveda ne bere posebej vzpodbudno, me je kar malo zaskrbelo, ko sem prvič slišal vse to. In kakšna so dejstva? Moči je dovolj, da fiesta pospešuje precej suvereno, vsekakor se nikoli ne zdi podhranjena ali anemična. Ob precej majhnih gabaritih je prav lepo živahna in poskočna.

In če pri tekmecih največkrat pogrešam bolj atraktivno zvočno spremljavo, sem tukaj dobil točno to. Majhen trivaljnik ponuja presenetljivo zanimiv rezek zvok, predvsem pa fiesta ST iz izpuha tako prijetno poka, da sem se ujel, da ves čas pospešujem in popuščam plin ter čakam, kdaj bo naredilo 'pok, pok, pok'. Žena me je vprašala, od kdaj imam rad nenehno cukanje, pa sem ji hitro razložil, da to počnem zaradi pokanja. V programih sport oziroma race track je pokanje hudo izrazito. Bravo, trivaljnik!

Po moči fiesto ST nekateri prekašajo, a to je manj pomembno kot ena sama bilka plevela na urejenem nogometnem igrišču. Z 200 ’konjički’ je več kot dovolj hitra, že naravnost lepo pospešuje, itak pa se je največji užitek s takšnimi majhnimi bombicami zapoditi v ovinke. In fiesta ST je tukaj najboljša. Lega je vrhunska in ravno pri njej je STjka v primerjavi s prejšnjo generacijo naredila še korak naprej. Če boste doplačali za paket Performance, boste dobili še sprednjo zaporo diferenciala, ki bo v zavojih skrbela za močan ugriz v ovinek, fiesta pa bo sledila vašim volanskim ukazom kot lepo udomačen kužek. Zato je menda jasno, da brez tega paketa ne razmišljajte o nakupu.

Če sem res pikolovski, potem najdem le eno stvar, ki me moti. Krmilni sistem je odličen v veliko pogledih, ponuja veliko povratnih informacij, je lepo obtežen, še bolj direkten kot prej, vse lepo in prav … Vendar pa ga po zaključku zavoja premočno in preveč 'umetno' samodejno zavrti proti sredinski legi. Ne zganjam drame, vseeno pa ne deluje najbolj naravno.

Potem pa še cena … Fiesta ST je dražja od praktično vseh njenih tekmecev, clia RS, 208 GTi, corse OPC, pola GTI in ostalih. In to ni dobro. Ampak na ceno glejte drugače. Ko greste v trgovino po sladoled, lahko izberete cenejši, ki je sicer okusen, ali pa malo dražji, ki je boljši od ostalih in vaš najljubši. Tudi fiesta je boljša od ostalih in vredna kakšen tisočak višje cene.

Pa še pet vrat ima, kar je tudi dokaj redko v segmentu, zato dodajam, da je lahko super družinsko vozilo, ko otroci ne potrebujejo več vozičkov. Razen če ste eden tistih, ki razmišlja o kombiju že ob pričakovanju drugega otroka. Potem za vas fiesta ST že od daleč ni. Sicer pa nimam posebnih zadržkov, dvakrat letno pa bo na dopustu tudi s strešnim kovčkom prav dobro izgledala. 30 'jurjev' pride takšna s paketom Performance, hudo barvo, LED-lučmi in s kopico ostalih dodatkov. Ni malo, ampak … spomnite se sladoleda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta ST 1.5 ecoboost 147 kW performance
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1497
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 290 od 1.600 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4068 x 1735 x 1469
medosna razdalja v mm 2493
prtljažnik v litrih 311
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1283 (372)
največja hitrost v km/h 232
pospešek 0-100 km/h v s 6,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6 /5,1/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 12.720 (*1.800 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 26.720 (*1.800 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.600 (*1.800 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |