{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Original

Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic S line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kako je možno, da audi Q8, ki je v resnici zadnji med nemško trojico, daje vtis, kot da je prvi? Da je original v razredu SUVjev s kupejevsko obliko strehe. Verjetno zato, ker uteleša vse, kar je Audi tako učinkovito promoviral zadnja desetletja.
Original
Foto: Jure Cehner
20. 11. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

videti ga morate v živo, ker šele takrat dobite občutek, zakaj je tako zaželen
kabina je najbolj potnikom prijazna med konkurenco
celo prtljažnik je uporabno velik, če odmislite položno zadnjo šipo
položaj za volanom bo zelo ustrezal voznikom, ki želijo občutek sedenja na tronu
notranjost je kvalitetno sestavljena, izgled je zelo moderen
vmesnik je glede na odsotnost fizičnih gumbov zelo dobro izdelan
zračno podvozje ima ogromno dela, da umirja vso maso, ampak delo opravi vrhunsko
voznik lahko nastavlja odmik trebuha od tal, če zapelje na slabšo podlago
štirikolesni pogon je še vedno klasično zmogljiv in se ga na cesti ne čuti
občutek na volanu je dovolj dober, sploh pa je vodljivost glede na mere odlična
zvočna zatesnitev je tako dobra, da pozabite na dizelski motor
zmogljivosti trilitrskega motorja so odlične, poraba zmerna
menjalnik je mehansko še najmanj prepričljiv del avtomobila, čeprav dober
avtomobil je vseeno težak in seveda ni namenjen divjanju v ovinke
za nekoga bo atraktiven izgled privabljal celo preveč pogledov
armaturna plošča bo ves čas polna mastnih prstnih odtisov
voznikov sedež bi se lahko spustil tudi malo nižje
razen izgleda ponuja Q7 še bistveno več za manj denarja
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (16 glasov)
test audi Q8 50 TDI quattro tiptronic S line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na primer štirikolesni pogon prvih modelov quattro, atraktivne LED-luči in takšne zadke z zelo položnim zadnjim steklom. Celo tovrstnih študij je bilo kar nekaj, recimo steppenwolf, čeprav ni bila ravno prava napoved Q8. In kaj je zdaj ta stroj? Tehnično je v bistvu Q7, čeprav je od njega malo manjši ampak širši, da izgleda še bolj nabito. Znotraj pa A8 z vsemi modernimi zasloni s povratnim odzivom, ki nadomeščajo fizične gumbe. A8 + Q7 je torej pompozni Q8.

In ja, zasluži si ta naziv, avto res izstopa, kjerkoli se pojavi. Na cesti ali parkirišču. To je audi, o katerem vsi govorijo zadnji mesec in ki je zdaj največji ponos nemške znamke. Dolg je samo malo manj kot 5 metrov, zato je v kabini veliko prostora. In registriran je za 5 oseb pa še ena stvar je pomembna: zadaj dejansko lahko dobro sedijo odrasli. Celo več, klop je posamezno pomična v dveh delih, da je ja še bolj prostorno. Pri prtljažniku vas bo motilo samo to, da je visoko od tal in da ima še majhen nakladalni rob, sicer pa meri kar 605 litrov, kar je spet zelo dobro za tip avtomobila, edino pralnih strojev zaradi položne šipe ne boste vozili v njem. Vsaj velikih ne.

Prav nič vam ne bo hudo v njem med vožnjo. Položaj za volanom je dober, meni je celo malo previsok v osnovi, ampak vem, da kupci to iščejo. Da se počutijo kot na tronu. Celo preglednost je kljub vsem širokim stebričkom in nizki strehi dobra. Dobro bo viden tudi v prometu. Luči zadaj so povezane in skupaj z značilnimi boki spominjajo na prvi model quattro, atraktivna in mogočna maska pa ima okvir satovja, ki ima po novem 8 kotov. Verjetno pomembno samo za ljubitelje audijev, je pa še vedno prepoznavno.

Super lastnost je, da se podvozje iz osnovne lege dvigne za kar 50 milimetrov in je potem do hitrosti 30 km/h lahko kar 254 milimetrov od tal, je pa res, da si težko predstavljam kogarkoli, ki bi se s tem avtom za 130 jurjev in z 22-palčnimi platišči vozil po terenu. Pa bi še kar šlo, ker ima klasični pogon quattro s pravim mehanskim sredinskim diferencialom, ki prenaša moč 40 proti 60 odstotkov med sprednjo in zadnjo premo. Po potrebi se to razmerje tudi spremeni, da gre do 70 odstotkov naprej in do 85 nazaj, če se je treba izkopati iz kakšnega snega.

Vem, da je precej bolj pomembno, kako se vse skupaj obnese na cesti. In moram reči, da suvereno prav po zaslugi odličnega zračnega podvozja. Pri večjih hitrostih na avtocesti se celo samodejno spusti za 40 milimetrov, da je bolj aerodinamičen in težišče nižje. Seveda vožnja ni tako udobna kot pri nižjem A8, je pa glede na višino in predvsem maso tega kolosa kar v redu. Že v osnovi tehta več kot 2 toni 200, zato je precej dober kompromis udobnega blaženja in zanesljive vožnje v ovinkih. Ni za pretiravati, je pa celo občutek na volanu dovolj dober. Glede na velikost je dobro vodljiv, ker ima štirikolesno krmiljenje, da v rokah deluje manjše, čeprav ne smete pozabiti, da je širok kar dva metra in da na cesti zasede veliko prostora. Sem pa navdušen nad zvočno zatesnitvijo kabine. Testni je imel dodatno akustična stekla, tako da je vožnja z njimi večinoma izjemno tiha in prijetna.

Še motor je večinoma neslišen, kljub temu da je dizelski. Ga že dobro poznate in ne, nima 5 litrov zaradi komercialne oznake 50 TDI, ampak je 3.0 V6 TDI. 210 kilovatov oziroma 286 ’konjev’ stisne in zelo konkretnih 600 Nm navora, zato se kljub masi suvereno požene. Po novem so pri Audiju boljši dizelski motorji opremljeni še z blago-hibridno tehnologijo, ki ima poleg klasičnega 48-voltno omrežje z litij-ionsko baterijo v zadku, da regenerira zavorno energijo in jo potem uporablja za elektronske naprave in ponovni zagon motorja. Ob vsem skupaj je še najmanj prepričljiv osemstopenjski menjalnik, ker ni vedno tako odločen, pa je še vedno dober. Ja, prav malenkosti moram iskati pri tako vsestransko odličnem avtu. Poraba? Kot da je važno pri avtu nad 100 jurjev, ampak ja, na avtocestni relaciji sem imel 8 in pol, na snemanju po hribih pa dobrih 10.

Pri 130 na uro motor v osmi prestavi vrti s šele 1.800 vrtljaji, številko 2.000 preseže šele pri hitrosti nad 145 na uro.

Tudi pri tem avtu je zanimivo, da se pri 130 na uro motor v osmi prestavi vrti s šele 1.800 vrtljaji, številko 2.000 preseže šele pri hitrosti nad 145 na uro. Super za tiste, ki veliko potujejo po avtocestah. Tudi sistemi za delno avtonomno vožnjo dobro delujejo, čeprav bi bilo vsaj meni bolj všeč, če bi tiste radarje na nosu lepše skrili nekam pod masko.

Ni kaj, ene večje zamere nimam in če vas ne moti, da vas bodo vsi buljili in imate 129 jurjev, kot stane testni, je to avto za vas. V tem trenutku je Q8 gotovo najbolj impozanten SUV na naših cestah, če odmislimo rolls-royce cullinan in lamborghini urus, ki se pri nas ne prodajata … je pa tehnološko kar blizu urusu, ker je Audi lastnik Lambota. Torej se lahko pošalite, da vozite lamborghini, saj izgleda res že skoraj tako, čeprav ne bo nobenega dvoma, da gre za audi. Original, ki si ta naziv zasluži celo, če ni bil prvi med sebi enakimi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi Q8 50 TDI quattro tiptronic S line
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2967
moč v kW (KM) pri vrt./min 210 (286) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 600 od 2.250 do 3.250
menjalnik samodejni, osemstopenjski, tiptronic
pogon na vsa štiri kolesa, quattro
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4986 x 1995 x 1705
medosna razdalja v mm 2995
prtljažnik v litrih 605
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2220 (670)
največja hitrost v km/h 245
pospešek 0-100 km/h v s 6,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/6,4/6,6
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR 83.400
cena testnega vozila v EUR 83.400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 128.936

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |