{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Moški v zaklon

Toyota aygo 1.0 VVT-i X-cite bitone

Avtor prispevka: Jure Cehner
Najmanjši malčki so edini segment avtomobilov, pri katerih se proizvajalci lahko poigrajo tudi z najbolj atraktivnimi barvami. Aygo, kot ga vidite, polarizira mnenja, a na cestah, kjer prevladujeta sivina in srebrnina, še kako paše. Če ste pravega spola …
Moški v zaklon
Foto: Gašper Miš
27. 12. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

sploh ne napačen izgled, odvisno tudi od vašega spola
prostornost vas zna glede na dimenzije avta pozitivno presenetiti
okretnost v tesnih prostorih in lahkotnost parkiranja vedno znova navdušita
trivaljni motor je soliden, četudi za potešitev duše podhranjen
izredno odziven in še kar natančen krmilni mehanizem
z manj kot šestimi litri bencina na 100 km vaše premoženje ne bo ogroženo
odziven in zelo uporaben multimedijski vmesnik
cena osnovnega je pod magično mejo desetih tisočakov
pri speljevanju motorju manjka več navora
vsa okretnost je bolj na račun splošne majhnosti, obračalni krog bi lahko bil manjši
živčnost pri večjih hitrostih ne vliva zaupanja na avtocesti
materiali v kabini so najcenejši možni, a več ob tej ceni tudi ni za pričakovati
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (5 glasov)
test toyota aygo 1.0 VVT-i X-cite bitone
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Redki so avtomobili, katerih ključi se po uredništvu potikajo več kot nekaj minut. Običajno novosti lačni nemudoma pograbimo vse, kar ima štiri kolesa; v primeru prenovljene toyote aygo pa se to ni zgodilo. Nikakor, ker bi bil avto slab, ampak Rebeke tisti teden ni bilo nič naokoli, da bi ga odpeljala. Je pač edina, ki ji je avto v tej barvi všeč in ima dovolj poguma, da ga vozi. In povrhu še z veseljem.

Pred vami je torej prenovljena toyota aygo. Barva je … takšna, kot pač je, seveda si lahko vi izberete tudi drugačno, zato so za naš test pomembne druge lastnosti. Recimo, maska je sedaj še bolj 'iksasta', kot želijo biti vse aktualne toyote, docela nove so tudi sprednje luči, katerih podočnjaki v črni barvi se lepo povežejo s streho in A-stebričkom, ki sta takisto v črni barvi. Oprema malčka je x-cite bitone, zato je velika površine barve še v sekundarnem odtenku, tokrat črni, ki se s to zelo vijolično (kot tudi z vsemi ostalimi) zelo lepo ujame.

Ko odprete vrata, se srečate še z nekaj več vpadljive barve, ki je kajpak na pločevini od vrat. Proizvodnja je tako cenejša, vam pa lahko to zapakirajo, kot da je poleg zunanjosti modna še notranjost. Poleg kozmetike je nov še zaslon in, pomembneje, softverski vmesnik je bil deležen nekolikšne prevetritve, tako grafično kot tudi funkcionalno, in moram reči, da deluje super. Odzivnost je na nivoju vsaj dvakrat dražjih avtov, funkcionalnost, združena z otroško igrivim dizajnom, pa karakterju avtomobila tudi ustreza. Zdaj je na voljo še z Android Auto in Apple CarPlay, le na ’neToyotino’ grafiko se boste morali navaditi, saj je aygo še vedno bratec citroëna C1 in peugeota 108, s katerima nastaja na isti proizvodni liniji v tovarni na Češkem.

Litrski trivaljnik, ki brni v tokratnem malčku, je bil v ponudbi seveda že tudi pred prenovo, ampak zdaj ima dva kilovata več moči, skupno 53 oz. 72 'konjev', ustreza pa normativom Euro 6.2. Kakšen njutonmeter navora pa je izgubil, zato je razlika v tem pogledu zanemarljiva. Do malenkostne spremembe v moči je prišlo zaradi novega sistema vbrizga goriva in izboljšanega hlajenja motorja, na novo je tudi vpet v karoserijo in z novo izravnalno gredjo, ki pripomore k bolj mirnemu teku. Pač, en valj mu ’manjka’, zato je po definiciji rahlo neuravnovešen, mehansko, ne psihično, ampak s temi posodobitvami je zdaj v kabini čutiti malo manj vibracij.

Nasploh nad motorjem nimam pripomb, nič mu ne manjka in za šviganje po mestu bo dovolj močan. Končna hitrost je 160 kilometrov na uro, zato se tudi na avtocesti ne boste počutili manjvredno, le tekmovanj tipa 'drag race' se raje ne udeležujte, saj bo s slabimi 14 sekundami do stotice vaš ponos gotovo trpel posledice. Pri normalni uporabi pa mu manjka le več navora ob startu, zato sem se spet večkrat zalotil pri nabijanju vrtljajev v višave, ker drugače se je rado zgodilo, da je motor ugasnil. So pa zanimiva prestavna razmerja, v tretji se lahko namreč peljete skoraj 140 kilometrov na uro. V redu, boste oglušeli, ampak lahko se, čeprav tukaj velja omeniti še malenkost boljšo zvočno izolacijo od predhodnika.

Na testu nam je pil okoli 6 litrov in to z mestno vožnjo, kar je pač super.

Bolj kot zvok pa vas bo zagotovo navdušila poraba. Na testu nam je pil okoli 6 litrov in to z mestno vožnjo, kar je pač super. Baje so nekaj pretikali tudi v sistemu krmilnega mehanizma, ampak nič mehansko, temveč le programsko, zato bistvenih razlik na volanu nisem opazil. Če niste zahtevni in se vozite večinoma pa urbanih okoljih, ne boste imeli prav nobenih pripomb, če imate veliko relacij in avtoceste, pa poglejte za težjim avtom. Tako boste manj nervozni, saj je volan zelo odziven, masa avta pa pri krepko manj kot toni anoreksična, zato pri večjih hitrostih ne deluje tako suvereno kot večji bratje in se avto strese že, ko ga prehiti vsak malo večji avto.

Ta ima torej premo X-cite, ki je tretja zapovrstjo od šestih po ceni in bombončkih in vse se začnejo na črko X. Zato je torej ta velik X na sprednji maski … Verjetno so hoteli poudariti možatost avta. 12 jurjev in pol pripravite za tako obarvan in opremljen aygo, ki zadošča vsem osnovnim potrebam. Razen testosteronsko gnanim, seveda. Po testu sem s pivom v roki moral iti sekat drva in lovit medvede. Zavoljo boljšega počutja, seveda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota aygo 1.0 VVT-i x-cite bitone
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 53 (72) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 93 pri 4.400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3465 x 1615 x 1460
medosna razdalja v mm 2340
prtljažnik v litrih 168
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 965 (275)
največja hitrost v km/h 160
pospešek 0-100 km/h v s 13,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR 9.940
cena testnega vozila v EUR 11.820
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |