{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rifter, če fotr ni drifter

Peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 BVM5 L1 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Rifter je zamenjava za nekdanji partner tepee, torej za avtomobil, ki se je v preteklih letih izkazal za odličnega družinskega popotnika. Sedaj je dobil bolj atraktiven naziv in postal tudi oblikovno bolj zanimiv.
Rifter, če fotr ni drifter
Foto: Gašper Miš
31. 12. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

navzven je prav simpatičen in ob kompaktnih merah priročen
majhen volan je Peugeotov zaščitni znak, vam bo všeč
prtljažnik je oglat, robusten ter zelo prostoren
sedeži druge vrste omogočajo namestitev treh otroških sedežev
drsna vrata imajo po novem možnost klasičnega odpiranja stekel
uporabnost povečujejo mizice, zavesice in odlagalna mesta
spredaj je odlagališč res veliko, po prostornini kot prtljažnik malega avta
preglednost iz avtomobila je zaradi oglatosti odlična
število asistenčnih sistemov je lahko precejšnje
zadnja šipa se še vedno lahko ločeno odpira
materiali so trdi in ceneni
blaženje je za družinsko namembnost pretrdo, preveč poskakuje na grbinah
udobje na zadnjih sedežih je slabo zaradi oblike in naklona naslonjal
polovica odlagališč je neuporabna
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (10 glasov)
test peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 BVM5 L1 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Recept za idealen družinski avtomobil je v osnovi precej preprost. Naj bo čimbolj škatlast in posledično prostoren, ne predolg, da ga bodo manj vozniško vešči brez težav parkirali pred nakupovalnim centrom, znotraj mora biti za otroke zadaj poskrbljeno z mizicami in podobnim, pomembna so tudi odlagališča; teh mora biti vsaj toliko, da boste izgubljeno dudo iskali najmanj en teden. In v osnovi vsem takšnim zahtevam novi rifter ustreza. Ampak hudič je v detajlih, pravijo.

Oznaka rifter se tokrat pojavlja prvič, v osnovi pa gre za povsem novo generacijo partnerja tepee, čeprav Francozi pravijo, da je to čisto nov model avta. Marketing, pač. No, ime je zdaj bolj domiselno, oznaka partner pa ostaja za tovorno različico. Tisti je torej za vaše delovne potrebe, rifter pa za družinske. Super je, ni pa perfekten, na nekaterih področjih sem pričakoval več.

Nova generacija dejansko stoji na napol-novi platformi in z novo obliko, ki mi je dejansko všeč. Seveda takšna vozila v prvi vrsti niso namenjena nastopaštvu, ampak dobro izgleda. Dovolj atraktivno, da se boste obrnili za njim in njegovim navihanim 'gobcem' z zaobljenimi lučmi. Bistvo pa se seveda skriva znotraj. Prtljažnik je enoooormen že pri tej krajši različici, ja, dve sta po novem, zelo kvadraten je in zato zelo uporaben. Pogoltnil bo 597 litrskih kvadratnih plastenk ali pa pralni stroj in ker je plastika na robovih trda ter dokaj robustna, zaradi uporabnosti nihče ne bo imel posebnih pripomb.

Čeprav se dimenzija prtljažnih vrat sprva zdi prevelika in se v misli hitro prikrade vprašanje, kako boste prtljažnik na majhnem parkirnem mestu sploh odprli, je skrb odveč. Dolžina vrat ni prevelika, vrata tudi niso pretežka, so pa super, ker pod njimi lahko vedrite, če pada dež. Zakon, ko je treba poiskati kakšno stvar in ne boste mokri. Ali pa le odprete steklo, če potrebujete kaj drobnega, tudi ta funkcija je lahko zelo priročna.

Za potnike je prostorsko odlično poskrbljeno, zadaj boste lahko namestili tri otroške sedeže, mularija po novem lahko odpira stekla, zavesice imata stranski stekli zadaj, da otrok ne bo motilo sonce, hrbta sprednjih sedežev pa ponujata mizici, da bodo malčki lahko med vožnjo drobili hrano ali polivali sok. Drsna vrata so tudi super in zelo priročna, spredaj pa je odlagališč toliko kot prtljažnega prostora v manjšem avtu.

Ampak tukaj je že moj prvi minus. Polovica odlagališč je precej neuporabna, še posebej, če ne boste izbrali osrednjega grebena s predalnikom, tega res priporočam. Nekatera odlagališča so tam le zato, da so, sicer pa so oblikovno premajhna ali pa drugače neuporabna. Odlagališče na osrednjem delu armaturne plošče bi denimo potrebovalo vsaj gumijasto podlogo, sicer telefon med vožnjo dela bum, bum in bo hitro ves obtolčen. V prejšnji generaciji smo odlagališča in takratne 'tulce' precej kritizirali, tukaj je stanje boljše, ampak odlično še vedno ni.

Tudi materiali so precej ceneni, razumem, da mora biti zaradi robustnosti plastika trda, ampak, saj otroci s čevlji spredaj po armaturki res ne hodijo, malo več elegance bi si pa fotr že zaslužil. Če sem res pikolovski, bo morda tiste višje celo zmotila širina osrednjega grebena, ker boste svoje desno koleno nenehno butali v plastiko, pa če boste izbrali dodaten predalnik med sedežema ali ne. In širokokotno dodatno ogledalce za nadzor otrok je le napol uporabno, ker v odsevu najprej vidite stropno plastiko in šele potem otroke.

Najmanj me navduši vožnja, čeprav je v tem segmentu še najmanj pomembna. Pri Peugeotu so se hvalili, da je nova platforma poskrbela za občutno boljšo voznost, pa ni videti. V bistvu mi je vseeno, če se takšna družinska kočija ne pelje dinamično in nima dobrega občutka na volanu, zato pa pričakujem veliko udobja. Pa ga tudi ni, avto je trd in poskakuje na slabših podlagah, zaradi česar je sicer manj nagibanja, vseeno pa bi moralo biti med umirjeno vožnjo bolj prijetno na slabih podlagah, da lažje umirite tečnega otroka, ki mu bo med vožnjo slabo.

S ’100-konjskim’ motorjem zelo hitro niti ne bo šlo, zato ga priporočam le nezahtevnim, ostali izberite močnejši stroj. Motor sam ni slab, gre za novi 1,5-litrski agregat, ki je lepo prožen, dokaj skromna konjenica pa pač ne more ponuditi več, to je jasno. V tem primeru je menjalnik le petstopenjski, ampak je čisto spodoben in me majhno število prestav sploh ne moti. Tudi prijetno blizu voznikove roke je nameščena ročica, tako da si želim samo več udobja.

Rifter v osnovi ostaja zelo dober družinski stroj, ki bo zlahka zadovoljil tudi zahtevno ženo, ko bo pred dopustom vanj zlagala enormne količine prtljage in se šla evakuacijo. Me pa moti, da so pri voznem udobju, materialih, odlagališčih in udobju zadaj zamižali na eno oko. Naš Gašper je bil še posebej nezadovoljen zaradi strmega naslona zadaj, seveda pa je zato večji prtljažnik in v drugi vrsti bodo večinoma nameščeni udobni otroški sedeži, se pravi, da ima vse svoj namen.

25 'jurjev' stane testni rifter, zato bi bila kakšna stvar res lahko še bolje izdelana. Če boste izbrali Peugeot financiranje, bo cena precej nižja, za dobrih 21 'jurjev' (s financiranjem) pa je tole še vedno zelo dober družinski nakup. In tudi majhen volan vam bo všeč, sem prepričan. Boste mislili, da sedite v 208 GTi, čeprav z njim ne boste driftali.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 BVM5 L1 allure
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 75 (102) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4403 x 1848 x 1874
medosna razdalja v mm 2785
prtljažnik v litrih 597
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1423 (676)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/4,0/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 18.150
cena testnega vozila v EUR 20.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.030

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |