Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rifter, če fotr ni drifter

Peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 BVM5 L1 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Rifter je zamenjava za nekdanji partner tepee, torej za avtomobil, ki se je v preteklih letih izkazal za odličnega družinskega popotnika. Sedaj je dobil bolj atraktiven naziv in postal tudi oblikovno bolj zanimiv.
Rifter, če fotr ni drifter
Foto: Gašper Miš
31. 12. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

navzven je prav simpatičen in ob kompaktnih merah priročen
majhen volan je Peugeotov zaščitni znak, vam bo všeč
prtljažnik je oglat, robusten ter zelo prostoren
sedeži druge vrste omogočajo namestitev treh otroških sedežev
drsna vrata imajo po novem možnost klasičnega odpiranja stekel
uporabnost povečujejo mizice, zavesice in odlagalna mesta
spredaj je odlagališč res veliko, po prostornini kot prtljažnik malega avta
preglednost iz avtomobila je zaradi oglatosti odlična
število asistenčnih sistemov je lahko precejšnje
zadnja šipa se še vedno lahko ločeno odpira
materiali so trdi in ceneni
blaženje je za družinsko namembnost pretrdo, preveč poskakuje na grbinah
udobje na zadnjih sedežih je slabo zaradi oblike in naklona naslonjal
polovica odlagališč je neuporabna
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (15 glasov)
test peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 BVM5 L1 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Recept za idealen družinski avtomobil je v osnovi precej preprost. Naj bo čimbolj škatlast in posledično prostoren, ne predolg, da ga bodo manj vozniško vešči brez težav parkirali pred nakupovalnim centrom, znotraj mora biti za otroke zadaj poskrbljeno z mizicami in podobnim, pomembna so tudi odlagališča; teh mora biti vsaj toliko, da boste izgubljeno dudo iskali najmanj en teden. In v osnovi vsem takšnim zahtevam novi rifter ustreza. Ampak hudič je v detajlih, pravijo.

Oznaka rifter se tokrat pojavlja prvič, v osnovi pa gre za povsem novo generacijo partnerja tepee, čeprav Francozi pravijo, da je to čisto nov model avta. Marketing, pač. No, ime je zdaj bolj domiselno, oznaka partner pa ostaja za tovorno različico. Tisti je torej za vaše delovne potrebe, rifter pa za družinske. Super je, ni pa perfekten, na nekaterih področjih sem pričakoval več.

Nova generacija dejansko stoji na napol-novi platformi in z novo obliko, ki mi je dejansko všeč. Seveda takšna vozila v prvi vrsti niso namenjena nastopaštvu, ampak dobro izgleda. Dovolj atraktivno, da se boste obrnili za njim in njegovim navihanim 'gobcem' z zaobljenimi lučmi. Bistvo pa se seveda skriva znotraj. Prtljažnik je enoooormen že pri tej krajši različici, ja, dve sta po novem, zelo kvadraten je in zato zelo uporaben. Pogoltnil bo 597 litrskih kvadratnih plastenk ali pa pralni stroj in ker je plastika na robovih trda ter dokaj robustna, zaradi uporabnosti nihče ne bo imel posebnih pripomb.

Čeprav se dimenzija prtljažnih vrat sprva zdi prevelika in se v misli hitro prikrade vprašanje, kako boste prtljažnik na majhnem parkirnem mestu sploh odprli, je skrb odveč. Dolžina vrat ni prevelika, vrata tudi niso pretežka, so pa super, ker pod njimi lahko vedrite, če pada dež. Zakon, ko je treba poiskati kakšno stvar in ne boste mokri. Ali pa le odprete steklo, če potrebujete kaj drobnega, tudi ta funkcija je lahko zelo priročna.

Za potnike je prostorsko odlično poskrbljeno, zadaj boste lahko namestili tri otroške sedeže, mularija po novem lahko odpira stekla, zavesice imata stranski stekli zadaj, da otrok ne bo motilo sonce, hrbta sprednjih sedežev pa ponujata mizici, da bodo malčki lahko med vožnjo drobili hrano ali polivali sok. Drsna vrata so tudi super in zelo priročna, spredaj pa je odlagališč toliko kot prtljažnega prostora v manjšem avtu.

Ampak tukaj je že moj prvi minus. Polovica odlagališč je precej neuporabna, še posebej, če ne boste izbrali osrednjega grebena s predalnikom, tega res priporočam. Nekatera odlagališča so tam le zato, da so, sicer pa so oblikovno premajhna ali pa drugače neuporabna. Odlagališče na osrednjem delu armaturne plošče bi denimo potrebovalo vsaj gumijasto podlogo, sicer telefon med vožnjo dela bum, bum in bo hitro ves obtolčen. V prejšnji generaciji smo odlagališča in takratne 'tulce' precej kritizirali, tukaj je stanje boljše, ampak odlično še vedno ni.

Tudi materiali so precej ceneni, razumem, da mora biti zaradi robustnosti plastika trda, ampak, saj otroci s čevlji spredaj po armaturki res ne hodijo, malo več elegance bi si pa fotr že zaslužil. Če sem res pikolovski, bo morda tiste višje celo zmotila širina osrednjega grebena, ker boste svoje desno koleno nenehno butali v plastiko, pa če boste izbrali dodaten predalnik med sedežema ali ne. In širokokotno dodatno ogledalce za nadzor otrok je le napol uporabno, ker v odsevu najprej vidite stropno plastiko in šele potem otroke.

Najmanj me navduši vožnja, čeprav je v tem segmentu še najmanj pomembna. Pri Peugeotu so se hvalili, da je nova platforma poskrbela za občutno boljšo voznost, pa ni videti. V bistvu mi je vseeno, če se takšna družinska kočija ne pelje dinamično in nima dobrega občutka na volanu, zato pa pričakujem veliko udobja. Pa ga tudi ni, avto je trd in poskakuje na slabših podlagah, zaradi česar je sicer manj nagibanja, vseeno pa bi moralo biti med umirjeno vožnjo bolj prijetno na slabih podlagah, da lažje umirite tečnega otroka, ki mu bo med vožnjo slabo.

S ’102-konjskim’ motorjem zelo hitro niti ne bo šlo, zato ga priporočam le nezahtevnim, ostali izberite močnejši stroj. Motor sam ni slab, gre za novi 1,5-litrski agregat, ki je lepo prožen, dokaj skromna konjenica pa pač ne more ponuditi več, to je jasno. V tem primeru je menjalnik le petstopenjski, ampak je čisto spodoben in me majhno število prestav sploh ne moti. Tudi prijetno blizu voznikove roke je nameščena ročica, tako da si želim samo več udobja.

Rifter v osnovi ostaja zelo dober družinski stroj, ki bo zlahka zadovoljil tudi zahtevno ženo, ko bo pred dopustom vanj zlagala enormne količine prtljage in se šla evakuacijo. Me pa moti, da so pri voznem udobju, materialih, odlagališčih in udobju zadaj zamižali na eno oko. Naš Gašper je bil še posebej nezadovoljen zaradi strmega naslona zadaj, seveda pa je zato večji prtljažnik in v drugi vrsti bodo večinoma nameščeni udobni otroški sedeži, se pravi, da ima vse svoj namen.

25 'jurjev' stane testni rifter, zato bi bila kakšna stvar res lahko še bolje izdelana. Če boste izbrali Peugeot financiranje, bo cena precej nižja, za dobrih 21 'jurjev' (s financiranjem) pa je tole še vedno zelo dober družinski nakup. In tudi majhen volan vam bo všeč, sem prepričan. Boste mislili, da sedite v 208 GTi, čeprav z njim ne boste driftali.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 BVM5 L1 allure
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 75 (102) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4403 x 1848 x 1874
medosna razdalja v mm 2785
prtljažnik v litrih 597
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1423 (676)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/4,0/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 18.150
cena testnega vozila v EUR 20.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.030

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ursus
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 tedni  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |