Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volk v ovčji koži

BMW M140i

Avtor prispevka: Gašper Miš
Tole je BMW M140i, za tem malce nenavadnim imenom pa se skriva najdražja različica serije ena. S petimi vrati že v osnovi stane skoraj 50 tisočakov, testni pa ima ob tem še za dobrih 15.000 evrov dodatne opreme.
Volk v ovčji koži
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
22. 2. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

napram kupejevski dvojki ima tale pet vrat in pet sedežev, zato je bolj uporaben
samodejni menjalnik steptronic ni nič počasnejši od robotiziranega DCT, pa še cuka ne
tudi če ni čistokrvni M, so podatki na papirju skoraj povsem primerljivi
M140i je od M2 skoraj 20 tisočakov cenejši, pa ni bistveno počasnejši ali slabši
debel volan lepo sede v roke, položaj za njim pa je odličen
tudi informacije s ceste se čutijo bolje kot pri večini avtomobilov
tole je prva enica na našem testu, ki že uporablja izboljšan multimedijski vmesnik
že ob zagonu lepo zarenči, šestvaljna simfonija pa je med vožnjo zelo nalezljiva
ker ni tako vpadljiv, bo zavidanja manj, ženo pa boste lahko prepričali, da je družinski
vedno bo v senci fantastičnega M2, čeprav mu do njega zelo malo manjka
različica z zadnjim pogonom je bolj zabavna, a na slabših podlagah vozniško zahtevna
poraba goriva ni majhna, ampak od ’340-konjskega' avtomobila drugega ni pričakovati
osnovna cena ni pretirana, so pa dragi dodatki tisti, ki poskrbijo za klub 60 plus
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (11 glasov)
test BMW M140i
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ja, cena je huda, ampak ko boste pogledali tehnične podatke, boste hitro vedeli, zakaj je tolikšna. M140i ni le preimenovan M135i, kot bi pomislili nekateri, pač pa pod pokrovom skriva nov motor. Še vedno 3,0-litrski vrstni šestvaljnik, ki ob pomoči turbin razvije kar 250 kilovatov moči, torej 340 'konjev', in okroglih 500 njutonmetrov navora. To pomeni, da je napram predhodniku bogatejši za dodatnih 10 oziroma 15 kilovatov moči (odvisno od modelnega leta) ter 50 Nm navora.

140i je zelo zmogljiv stroj, o tem ni nobenega dvoma, a ima v hiši dva huda konkurenta. Prvi sliši na ime M240i, torej gre za kupejevsko različica tega, potem pa je tu še zmogljivejši M2. Ampak recimo, da želite majhnega športnega bavarca, žena pa ves čas vztraja, da mora biti avtomobil družinsko uporaben. Ne glede na to, kako izjemna sta tista dva, na tej točki pogorita. In vi s svojimi argumenti. Tale pa ima vse, pet vrat, pet sedežev, solidno odmerjen prtljažnik (ta meri 360 litrov, kar res pomeni, da je od kupejevske dvojke celo malenkost manjši, a zaradi večje odprtine v praksi bolj uporaben) in ob tem stane skoraj 20 tisoč evrov manj kot brutalni M2. Sliši se kot odličen kompromis, pa je?


No, boljši kot M2 zagotovo ni, vsaj z vidika vozniške dinamike ne, se nam pa kljub zajetnim 1.550 kilogramom (kljub temu je od M2 lažji za 45) ni zdel toliko slabši, niti ne počasnejši ali zabavnejši. Če vam bo kdo vseeno očital, da ne vozite pravega M, mu lahko poveste, da vsaj pije kot pravi M. Na testu skoraj 13 litrov na sto kilometrov, se pa da tudi z desetimi. Bistveno manj bo že težko, če pa liter porabi samo ob zagonu, ko iz izpuha prav lepo zarenči in vas spomni, da vseeno ne vozite čisto običajne enke. Pogon je v tem primeru speljan le na zadnji kolesi, kar boste ob izklopljeni elektroniki in samo najmanjšem dotiku stopalke za plin takoj opazili, se pa navor za razliko od M2 tja prenaša preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika steptronic. Po občutku bi rekel, da ni prav nič počasnejši od robotiziranega DCT s sedmimi stopnjami, zato boste v praksi edino razliko občutili le pri počasnem speljevanju, kjer tale bolj zvezno vleče in ne cuka kot tisti. Od 0 do 100 km/h z njim pospeši v vsega 4,6 sekunde, kar trditev le podkrepi, je pa res, da ima BMW v ponudbi še dve desetinki hitrejšo različico s štirikolesnim pogonom xDrive.

Kato boste izbrali, je najbrž odvisno od vas in tega, kdo bo avtomobil vozil večino časa. Sam vem, da bi raje prihranil kakšen tisočak in izbral kar takšno različico z zadnjim pogonom, ker deluje bolj prvinsko, če pa že govorimo o enem najboljših 'hot-hatchov' na trgu. Podoben ’problem’ nastane tudi pri izbiri menjalnika. Ta je povezan z osemstopenjskim samodejnim in čeprav deluje odlično, bi sam vseeno izbral cenejši ročni menjalnik. Drži, da z njim M140i do stotice potrebuje še dve desetinki več, a nisem prepričan, da boste to kdaj zares občutili, vam bo pa vse povrnil v obliki veselja do vožnje – a ni ravno to BMWjev slogan?! Do vrtca in nazaj bo tale čisto v redu, če vam le uspe prepričati ženo, da M140i ni to, kar v resnici je - volk v ovčji koži.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M140i
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2998
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.520 do 4.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4324 x 1765 x 1411
medosna razdalja v mm 2690
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1550 (490)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,4/5,8/7,1
poraba na testu v l/100 km 12,7
cena osnovnega vozila v EUR 25.150
cena testnega vozila v EUR 49.850
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 63.889

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
automobilistt pravi:
No js raj nabavim Porsche Cayman S....star eno leto pa je hah
(pred 1 meseci )
Ni slike
automobilistt pravi:
63k za serijo 1????????????????????????????
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 3. 2019
Marec 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728010203
0405060708  domača premiera - honda CR-V hibrid
0910
11  domača premiera - mazda3
1213  domača premiera - hyundai i30 fastback N
14151617
18192021222324
25262728  domača premiera - seat tarraco
293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jusko89
Obvestila
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 6 dnevi  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 6 dnevi  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 6 dnevi  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 tedni  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 tedni  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 tedni  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 4 tedni  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 4 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 4 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 4 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 4 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 5 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 5 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 5 meseci  |