Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Končno udoben križanec

Citroën C5 aircross puretech 180 EAT8 shine

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko že kaže, da bo poplava križancev pomenila en sam velik dolgčas med pločevino, pripelje Citroën svoj novi C5 aircross. Končno privzdignjen avto, ki se ne trudi biti športen, ampak predvsem udoben!
Končno udoben križanec
Foto: Gašper Miš
20. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 8

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

to je najudobnejši križanec v tem velikostnem in cenovnem razredu
kljub prijetnemu blaženju je lega nevtralno zanesljiva
nos je pri turbobencinskem motorju precej lažji
v srednjem območju vrtljajev je motor lepo prožen in zmerno žejen
nova oblikovalska smer je ravno pri C5 aircross najbolj prišla do izraza
zadaj so vzdolžno pomični ločeni sedeži z nastavljivim naklonom
prtljažnik je že v osnovi družinsko uporabno prostoren
dober položaj za volanom, če je menjalnik samodejni
sprednja sedeža imata prijetno masažo z različnimi nastavitvami
digitalni merilniki imajo več drugačnih tem
gumb za kroženje zraka v kabini je pravi
slika vzvratne kamere se preveč zatika
motor in menjalnik pri počasni vožnji nista lepo usklajena
na papirju velika moč motorja se v praksi ne občuti
na volanu je med vožnjo premalo vozniških občutkov
v ovinkih je malo več nagibanja karoserije kot pri konkurenci
nastavljanje prezračevanja je še vedno možno samo na zaslonu
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (21 glasov)

V čem je skrivnost? Za začetek so izkoristili svoje bogato znanje z dirk WRC. Ja, v tem avtu je podobna tehnologija kot v tistih superdirkalnikih v reliju. Ampak pri C5 aircross ni namenjena polaganju ovinkov, da noben potnik zadaj ne bo zadržal kosila v trebuhu, temveč je učinek ravno nasproten: vožnja je po zaslugi progresivnih hidravličnih blažilnikov večinoma izjemno udobna. Pišem večinoma, ker se na grdih odsekanih luknjah avto še vedno strese in se to čuti tudi na volanu, če je cesta vsaj približno lepa, pa kar plava čez grbine. Zaradi posebnih blažilnikov so lahko hodi koles daljši, blažilniki pa so večino časa v tistem srednjem idealnem položaju, da lahko lepo požirajo luknje. Torej se Citroën na področju, po katerem je najbolj znan, ni izneveril, kar je že velik plus.

Enako prepriča s svojo atraktivno obliko. Jasno, da še zdaleč ne bo ugajala vsem okusom, ampak saj pri Citroënu tudi nikoli ni, zaradi česar ima posebno mesto med vsemi znamkami. Tokrat lahko občudujete velik prepoznaven znak na nosu, zanimive plastične obloge z drugačno barvno obrobo nekaterih elementov in predvsem optično zožitev za zadnjim steklom, ki privlačno napihne zadek.

Prav tako je zanimivo in prepoznavno znotraj. Zelo privlačni so na pogled usnjeni sedeži, ki so tudi bolj udobni, kot izgledajo, voznik je pa lepo ujet v kokpit, kar je pravo nasprotje notranjosti v enoprostornikih, ki jih moderni križanci za družinsko rabo v bistvu zamenjujejo. Kdor rad sedi z nogami bolj narazen, mu ne bo všeč, kdor se rad počuti nekoliko bolj utesnjeno, morda zato celo bolj varno, pa bo zelo zadovoljen. Izdelava se ne zdi slaba, edina napaka, ki sem jo našel, je bil strgan okrasni šiv pred sovoznikom, materiali so pa večinoma v redu, čeprav je spodnja polovica kabine precej plastična. Če imate samodejni menjalnik, je položaj za volanom zelo dober, sicer je prestavljanje z ročnim malo nerodno, če morate imeti roko precej visoko na sredinskem grebenu.

Prostor je kar dobro izkoriščen, sploh prtljažnik je velik od 580 do 720 litrov, ker se klop vzdolžno pomika. V bistvu kar vsak sedež posebej, kar je še bolj praktično. In še bolj zadovoljen bi bil, če bi se lahko vse skupaj pomaknilo bolj nazaj, ker tudi v skrajnem položaju ni veliko prostora za odrasle. Je pa okoli voznika dovolj prostora za odlaganje vsega mogočega, sploh med potnikoma spredaj je globok in hlajen predal. Moti, da ledvena opora ne ostane v istem napihnjenem položaju, ko se izklopi motor, zato jo je potrebno vsakič posebej nastavljati, imata pa sedeža spredaj kar prijetno masažo. Digitalni merilniki so všečni in imajo veliko različnih tem, pred vzvratnim ogledalom pa ima celo kamero ConnectedCAM, če se vam kakšen pešec vrže na havbo, da bi vas izsiljeval za zavarovalno odškodnino. Z njo se povežete preko mobilne aplikacije s svojim telefonom in lahko posnetke delite tudi na spletu. Jezi pa slika vzvratne kamere, ker se preveč zatika in ste lahko že čisto ob oviri zadaj, ko pokaže pravilno. Za nastavitve prezračevanja je treba še vedno pritiskati na zaslon, ampak druge izbire pri tej generaciji citroënov pač ni. Je vsaj gumb za notranje kroženje pravi.

Od tega avta ne smete zahtevati preveč dinamike med vožnjo, ker je očitno nastavljen za umirjeno premikanje. V osnovi je malo več nagibanja kot pri podobnih križancih, čeprav lega ni zato nič manj zanesljiva. Ko je potrebno, se vseeno lepo odpelje, in z bencinskim motorjem, ki je za 100 kilogramov lažji od dizelskega, tudi nos ni težak. Volanski mehanizem je seveda premalo obtežen in dostikrat nimaš pravega občutka, če ne gledaš, kam meri obroč. Tudi s tipko sport pred ročico menjalnika se praktično nič ne spremeni, samo bolj umetno trdo je vse skupaj. Pogosto sem se zalotil, da sem izklapljal sistem za ohranjanje voznega pasu, ker včasih želi preveč samovoljno slediti črtam, tudi če sem med menjavo pasov uporabljal smernik. Enako me je dvakrat zelo presenetilo samodejno zaviranje, ker je sistem očitno mislil, da ne bom pravočasno zavrl in mi je ’pomagal’, čeprav ni bilo nobene potrebe.

In pogon? Samo na sprednji kolesi, štirikolesnega sploh ni, 1,6-litrski turbobencinski motor pa ima zdravih 133 kilovatov, kar je 181 ’konjev’. Glede na tovarniški pospešek 8,2 sekunde do 100 km/h bi vsaj po občutku pričakoval še več dinamike, pa je spet vse bolj umirjeno. Pri spodnjih vrtljajih je celo malo neprepričljiv, sploh s samodejnim menjalnikom se pri ustavljanju in speljevanju nekako ne ujameta lepo in malo ’cukata’. V srednjem območju vrtljajev je motor prijeten, dovolj prožen za odločna pospeševanja in tudi ne preglasen. Priganjanju v zgornje vrtljaje se prav tako ne upira, vendar s svojim zvokom in padanjem moči ne kaže posebne želje po tem. Poraba pa ni slaba, z umirjeno vožnjo povprečno 8 litrov bencina na 100 km, kar ni bistveno več kot pri šibkejšem trivaljniku.

Jasno, je nekaj lastnosti, ki nas motijo pri tem čisto novem avtu za Citroën. Je pa tudi veliko takšnih, ki nas navdušijo. Toliko udobja med vožnjo ni v nobenem drugem podobno velikem križancu, zato bo pravi za vas, če je to najbolj pomembno. Sam celo mislim, da je to edina prava smer, ker nihče ne potrebuje križanca, ki se pelje kot športne limuzine, trese pa kot lesen voz za vprego. Testni z zelo bogato, praktično vso opremo, ki jo sploh potrebujete, stane s popustom dobrih 36 ’jurjev’.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C5 aircross puretech 180 EAT8 shine
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 133 (181) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.650
menjalnik samodejni, osemstopenjski, EAT8
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4500 x 1969 x 1654
medosna razdalja v mm 2730
prtljažnik v litrih 580/720
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1644 (346)
največja hitrost v km/h 216
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,9/5,7
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 23.500
cena testnega vozila v EUR 32.750
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.730

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Ne ni isti rang....pokadi še malo.
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ja je isti rang....popolnoma
(pred 1 leti )
Ni slike
pravi:
Avtomobilist, ti slučajno ta avto uvrščaš v isti rang kot porache macan? Nevem kaj ti kadiš... hahaha
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Sej drgac majo vsi citroeni obraz kot posevnookci
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Daniel kitajc te je delu haha
(pred 1 leti )
Ni slike
henduk pravi:
Ma škoda da nimajo 4x4 ponudbe. Drugače pane zgleda slabo za francoza.
(pred 1 leti )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Sprednji del je prevec kitajski
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Men je dejansko super....pa se neizmerno poceni je v primerjavi s tekmeci kot je porsche macan....3x cenejsi....super
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 16 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |