Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tudi brez dizla gre varčno

Toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Toyota RAV4 ni več na voljo z dizelskim motorjem, kar naj vas posebej ne preseneča. Že v prejšnji generaciji ni bila, če ste želeli imeti štirikolesni pogon, a tisto je bila očitno vmesna stopnja, sedaj pa se je brbotajoči motor dokončno poslovil.
Tudi brez dizla gre varčno
Foto: Gašper Miš
14. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 16

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s pravo opremo lahko izgleda nastopaško
materiali znotraj so naredili očiten napredek
vse skupaj je tudi odlično izdelano in boljša je ergonomija
notranja prostornost je lahko vzor nekaterim konkurentom
hibridni sklop je odličen, prav tako zmogljivosti
speljevanja so hipna, ker ni potrebno čakati na odziv klasičnega motorja
poraba goriva je lahko presenetljivo majhna, tudi le 6 litrov
osrednje ogledalo je lahko klasično ali pa kamera
tišina med umirjeno vožnjo, ki jo lahko ponudi le hibrid (ali električni avto)
statistika kaže, da je takšen pogonski sklop tudi dolgoročno zanesljiv
menjalnik nima funkcije 'brake'
osrednji del armaturne plošče lahko ovira desno nogo
multimedijski sistem je najbolj šibka točka novega RAV4
Toyotina navigacija je zgolj povprečna
prepoznava prometnih znakov včasih konkretno zgreši
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (14 glasov)
2019 toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Trditve, ki jih včasih dajejo proizvajalci za prihodnja leta razvoja, so velikokrat precej drzne. Volvo od naslednjega leta ne bo imel v novih avtih več smrtnih žrtev, Toyota pa bo v naslednjih 30 letih zmanjšala izpust svojih avtov za 80 odstotkov. Če bi ostali le pri bencinu ali nafti, to pomeni, da bi avto namesto petih litrov porabil le enega. Ampak ne bodo ostali le pri motorjih na notranje izgorevanje, že sedaj ne.

Dobro že veste, da Toyota izdeluje hibride in hibridni sklop v novem RAV4 je naravnost fantastičen. Enakega sem zadnjič preizkušal v nižjem camryju, ki veliko lažje reže zrak in je v okolici Šibenika za sto kilometrov porabil le dobrih pet litrov, ampak tudi tukaj poraba ostaja dovolj majhna, da se s podobno ne more pohvaliti noben tekmec. Veliko avtoceste bo pomenilo dobrih 7 litrov, malo manj pa le 6 na 100 kilometrov. In to za avto z 2,5-litrskim bencinskim motorjem, 4,6 metra dolžine, visoko karoserijo in skupaj z več kot 200 ’konji’. Super rezultat!

Ah, boste rekli, pa koliko elektrike še zraven? Koliko časa ga je treba polniti, ker je hibrid? Pa kako glasno se dere zaradi neskončnostopenjskega menjalnika? Gremo po vrsti. Nekaj elektrike že, ampak naj vas ta ne zanima, ker takšen RAV4 ni priključni hibrid, torej ga ne polnimo. Sistem vse naredi sam in poskrbi za vse. Tudi motor se kaj dosti ne dere, pravzaprav je večino časa povsem tih, le pri močnem pospeševanju, ko boste koga prehitevali, se bo oglasil, pa še to ne preveč moteče. Drugačnega mnenja bodo še vedno tisti, ki ob vsakem speljevanju in pospeševanju pohodijo plin do konca in jih bo stalno vrtenje v visoke vrtljaje motilo, ampak ti že v osnovi niso pravi kupci tega avtomobila. 160 kW moči oziroma 218 ’konjev’ poskrbi, da je RAV4 precej živahen, čeprav (podobno kot pri corolli) občutka pospeševanja sploh ni, dokler koga ne prehitiš in takrat opaziš, da si to naredil prav na hitro, ker vleče tako zvezno.

 

Baterija ostaja nikelj-metal-hidridna in ker je majhna, ne doda veliko k skupni masi, zato avto med vožnjo deluje dovolj lahkotno in živahno. Celo v zavojih je prijeten in občutek na volanu je dober, preko kakšne večje grbine se sicer zapelje malce bolj na trdo, nasploh pa je dovolj udoben in predvsem vozniško zelo nenaporen. Med vožnjo svoje mere in maso lepo skrije.

Elektromotor v praksi prevzame glavno vlogo precej pogosto, a večinoma skoraj nezaznavno, meni pa je dejansko najbolj všeč ob samem speljevanju, ker takoj ponudi dovolj navora in z minimalnim dotikom stopalke že takoj nežno potisne avto naprej. Na slabi podlagi je zato speljevanje še posebej lahko, ker ni treba čakati bencinskega motorja, da se zbudi.

Glede zunanjosti kaj dosti ne bom razpredal, ta je precej ostrih linij kot zadnje čase vse nove toyote, zato izgleda bolj zanimivo in napadalno, kar vam je lahko všeč ali pa pač ne. Meni je, sploh v kakšni bolj zanimivi barvi, predvsem zato, ker vseeno izžareva več karakterja kot prejšnja. Bolj nastopaško gleda v svet s svojo veliko masko.

Znotraj je RAV4 v primerjavi s prejšnjim naredil velik preskok v kakovosti, vsi materiali so odlični, večinoma je vse mehko in zelo pregledno, všeč so mi stikala za nastavljanje temperature, ker so velika in sovpadajo z bolj robustnim karakterjem avta. Sedi se odlično, preglednost je dobra in velik zaslon na sredini armaturne plošče je pregleden, pravzaprav je enak kot v corolli, ki smo jo že preizkusili. Programje je boljše kot včasih in sedaj že bolj intuitivno, bo pa potrebno še marsikaj polikati in Japonci, ki slovijo po svoji napredni tehnologiji, prav tu najbolj šepajo.

Odlagališč je tudi dovolj, le kdo, ki se rad pohvali, da ga je precej med nogami, bo morda potarnal, da bi desno koleno raje dal še malo bolj ven pa ne gre, ker je osrednji del armature precej širok. Ostalo štima in zadaj je prostora sedaj več, za potnike veliko, tudi če spredaj in zadaj sedita dva, visoka po 1,9 metra, ga bo dovolj. Prtljažnik ima zajetnih 580 litrov, ni dovolj?

Če je dobra alternativa za dizelski motor, ki ga sedaj ni več, vas zanima? Ni dobra, odlična je. Avto ima veliko navora, porabi malo goriva, je zmogljiv in večino časa povsem tih. In z opremo premium tudi dodobra opremljen, veliko je varnostnih sistemov, notranjost je prežeta z usnjem in finimi materiali, zato se boste znotraj dobro počutili. Cena pa 41.475 EUR.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium 
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2487
moč v kW (KM) pri vrt./min 160 (218) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 221 od 3.600 do 5.200
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4600 x 1855 x 1685
medosna razdalja v mm 2690
prtljažnik v litrih 580
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1680 (455)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,7/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 28.900
cena testnega vozila v EUR 40.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.475

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1 2
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Poraba ni pomembna ker je gorivo noro poceni....1,4 evra na liter....za sto km das sam 10?....to ni nic....to sploh ni denar....ce bi blo 10x drazje bi blo se vedno poceni....ajd zdej ce bi blo 2000 to je ze kr dost sam bi se useen nekak dal....ampak 10 evrou....res ste bedni ce jamrate za to
(pred 3 tedni )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Logicno da je poraba vecja
(pred 4 tedni )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Henduk, ti svojega vozis po snegu navgor oni pa ne
(pred 4 tedni )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Henduk gorivo je zelo poceni....za 70? se lah furas 1000 km....to je prakticno popolnoma zastonj....razen ce te skrbi za okolje potem razumem
(pred 1 meseci )
Ni slike
henduk pravi:
Automobilist pa še kako je poraba pomebna!
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Vidpeter McLaren dela dosti lepse
(pred 1 meseci )
Ni slike
VidPeter pravi:
Peugeot dela zadnje čase ene najlepših avtomobilov in če bi sam kupoval anto bi skoraj sigurno kupi peugeota..
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Peugeot fan pol si pa spremeni ime....in sploh ti ne verjamem
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Henduk poraba sploh ni pomembna ker je gorivo skoraj zastonj
(pred 1 meseci )
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Sem pa še vedno njihov fan. Vsak svojega konja hvali in to ni nič narobe.
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 urami  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |