Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hišni prepir

Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kdor ima to srečo ali smolo, da ima pet otrok, pa sta mu enoprostorski citroën grand C4 spacetourer in kombijevski spacetourer predraga, si lahko zdaj omisli še tretji prostoren avto – 4,75 metra dolg berlingo XL.
Hišni prepir
Foto: Gašper Miš
28. 8. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 7

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

berlingo XL lahko udobno prepelje tudi sedem potnikov
v primeru petih sedežev je prtljažni prostor z 850 litri ogromen
šesti in sedmi sedež sta vzdolžno pomična in odstranljiva
na voljo sta povezavi Apple CarPlay in Android Auto
poraba goriva je le kakšen deciliter večja kot pri kratkem
močnejših od dveh 1,5-litrskih dizelskih motorjev je prava izbira
ročnemu menjalniku nič ne manjka, vseeno priporočam samodejnega
cena je dovolj ugodna, največjo konkurenco pa ima znotraj hiše
dostop do doplačilnih sedežev v tretji vrsti je neroden
pri XL boste prikrajšani za fin predal nad prtljažnikom
ločeno odpiranje zadnjega stekla je tukaj na voljo le za doplačilo
preglednost nazaj je slaba, zato doplačajte za vzvratno kamero
odlagalna mesta so ponekod premalo uporabna
volanski servo ne deluje zvezno, zdi se, kot da se ves čas malo zatika
blaženje bi moralo biti za tip vozila nastavljeno bolj udobno
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (11 glasov)
2019 citroen berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za dodatnih 700 evrov, kolikor je dražji od kratkega, boste dobili kar 35 centimetrov daljšo različico, ki se lahko obenem pohvali še z za 19 centimetrov raztegnjenim medosjem. To pomeni, da je v notranjosti več prostora, kar bo prišlo še kako prav, če se boste odločili za doplačilna sedeža v tretji vrsti. 950 evrov staneta in čeprav ju ima lahko tudi krajši, sta pri tem še vzdolžno pomična. Všeč mi je, da sta na pogled podobna drugim (razlika je le v tem, da nimata sidrišč isofix), zato se na njima sedi čisto solidno, le dostop do tretje vrste ni najboljši. Ker sta sedeža ločena in vmes ostane še nekaj prostora, gre lažje skozi prtljažnik kot čez par drsnih vrat, pa čeprav dvomim, da so si pri Citroënu tako zamislili.


Kupce, ki ne potrebujete sedmih sedežev, bo berlingo XL razvajal z velikim prtljažnikom. V primeru petih pogoltne kar 850 litrov, oziroma 250 več kot kratek. Davek na prostornost boste plačali v obliki finega predala nad prtljažnikom, ki ga tu ni moč naročiti, boste pa z zlaganjem naslonjala sovoznikovega sedeža in druge vrste (ta se zloži skoraj v povsem ravno dno) po drugi strani dobili prostor za prevoz do 3 metre dolgih predmetov. Prtljažnik v tem primeru meri kar 2.693 litrov, če ga merite do stropa. 322 jih je na voljo ves čas, kar bo za dopust sedemčlanske družine najbrž vseeno premalo, ampak nič zato, ker lahko na streho namestite še kovček. Strešni nosilci so pri paketu feel tako ali tako na voljo serijsko.

Ko že govorimo o paketu opreme; za razliko od običajnega berlinga, ki nosi oznako M in smo ga že imeli na testu, ima tale malce manj bogat paket feel. Prav nič mu ne manjka, celo to, da testni ni imel navigacije, sem brez težav spregledal, ker lahko novi berlingo povežete s pametnim telefonom (tako Applom kot Androidom) in namesto tovarniške navigacije uporabljate Googlovo, ki je itak najboljša. Vseeno vam priporočam, da doplačate za dve stvari, in sicer ločeno odpiranje zadnje šipe, ker so vrata velika in težka, pa na vzvratno kamero ne pozabite, vam bo žena hvaležna. Preglednost nazaj zaradi velikosti ni najboljša.


Pod pokrovom je tudi tokrat brnel močnejši od dveh 1,5-litrskih dizelskih motorjev BlueHDi. Štirivaljnik razvije 96 kilovatov moči oziroma 130 ’konj’, kar je po moči ravno prav, tudi poraba se zdi zmerna – na testu le 7,2 litra na sto kilometrov, kar je samo tri deci več, kot je popil krajši. Ker je berlingo XL od tistega še za več kot 100 kilogramov težji, vam šibkejšega s 100 ’konji’ ne priporočam, bo enostavno prešibak. Za piko na i je povezan še s finim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je po občutku bistveno boljši od petstopenjskega, če denarnica omogoča, pa toplo priporočam, da doplačate še 1.800 evrov za osemstopenjski samodejni.

Z njim bo vožnja bolj prijetna, dinamike pri berlingu pa tako ali tako ne pričakujte. Samo dodatna masa pomeni, da enako motoriziran XL do stotice potrebuje pol sekunde več kot navadni, torej 10,7, v hitreje odpeljanih zavojih pa boste hitro opazili, da za seboj vozite dodatnih 35 centimetrov ’pleha’. Ker vem, da se boste večino časa vozili umirjeno, je bolj pomemben podatek, da je občutek na volanu podoben kot pri kratkem. To obenem pomeni, da boste najbolj zahtevni opazili, da volanski servo ne deluje zvezno in daje občutek, da se ves čas malo zatika. Še blaženje bi bilo lahko zadaj bolj udobno, ker na slabih podlagah precej stresa.


Če je prostornost tisto, kar iščete, ste na pravem mestu. Točno takšen z nekaj dodatne opreme stane 25.100 evrov, v primeru financiranja pa je lahko vaš za manj kot 22 tisočakov. Zdi se, kot da berlingo XL na trgu nima prave konkurence razen v svoji hiši.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4753 x 1848 x 1849
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 322/850
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (770)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/4,3/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 16.750
cena testnega vozila v EUR 21.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Automobilistt...pa koga briga ta tvoj Spyder? Govora je o Berlingu, poskusi ocenit Berlinga in ne nabijaj s tem tvojim Spyderjem. Drugače pa Berlingo gre v korak s časom, ampak nekaj malega mu manja še vedno da bi bil resnično dober družinski enoprostorski avto.
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Raje bi ga kupil sem rekel
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ne primerjam
(pred 2 meseci )
Ni slike
VidPeter pravi:
Kar nekaj... Primerja kar sportni avto z družinskim.... Človek... Kaj si na zalju zrastel al kaj ??
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Sploh ga ne....ampak ga useeno bi raje kupil cw bi mel izbiro
(pred 2 meseci )
Ni slike
max123 pravi:
Automobilistt kako lahko primerjaš športni avto s enoprostorcem????
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Mi je pa ze bolj usec 488 Pista Spyder....bols izbira k tole
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  |