Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hišni prepir

Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kdor ima to srečo ali smolo, da ima pet otrok, pa sta mu enoprostorski citroën grand C4 spacetourer in kombijevski spacetourer predraga, si lahko zdaj omisli še tretji prostoren avto – 4,75 metra dolg berlingo XL.
Hišni prepir
Foto: Gašper Miš
28. 8. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 7

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

berlingo XL lahko udobno prepelje tudi sedem potnikov
v primeru petih sedežev je prtljažni prostor z 850 litri ogromen
šesti in sedmi sedež sta vzdolžno pomična in odstranljiva
na voljo sta povezavi Apple CarPlay in Android Auto
poraba goriva je le kakšen deciliter večja kot pri kratkem
močnejših od dveh 1,5-litrskih dizelskih motorjev je prava izbira
ročnemu menjalniku nič ne manjka, vseeno priporočam samodejnega
cena je dovolj ugodna, največjo konkurenco pa ima znotraj hiše
dostop do doplačilnih sedežev v tretji vrsti je neroden
pri XL boste prikrajšani za fin predal nad prtljažnikom
ločeno odpiranje zadnjega stekla je tukaj na voljo le za doplačilo
preglednost nazaj je slaba, zato doplačajte za vzvratno kamero
odlagalna mesta so ponekod premalo uporabna
volanski servo ne deluje zvezno, zdi se, kot da se ves čas malo zatika
blaženje bi moralo biti za tip vozila nastavljeno bolj udobno
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (15 glasov)

Za dodatnih 700 evrov, kolikor je dražji od kratkega, boste dobili kar 35 centimetrov daljšo različico, ki se lahko obenem pohvali še z za 19 centimetrov raztegnjenim medosjem. To pomeni, da je v notranjosti več prostora, kar bo prišlo še kako prav, če se boste odločili za doplačilna sedeža v tretji vrsti. 950 evrov staneta in čeprav ju ima lahko tudi krajši, sta pri tem še vzdolžno pomična. Všeč mi je, da sta na pogled podobna drugim (razlika je le v tem, da nimata sidrišč isofix), zato se na njima sedi čisto solidno, le dostop do tretje vrste ni najboljši. Ker sta sedeža ločena in vmes ostane še nekaj prostora, gre lažje skozi prtljažnik kot čez par drsnih vrat, pa čeprav dvomim, da so si pri Citroënu tako zamislili.


Kupce, ki ne potrebujete sedmih sedežev, bo berlingo XL razvajal z velikim prtljažnikom. V primeru petih pogoltne kar 850 litrov, oziroma 250 več kot kratek. Davek na prostornost boste plačali v obliki finega predala nad prtljažnikom, ki ga tu ni moč naročiti, boste pa z zlaganjem naslonjala sovoznikovega sedeža in druge vrste (ta se zloži skoraj v povsem ravno dno) po drugi strani dobili prostor za prevoz do 3 metre dolgih predmetov. Prtljažnik v tem primeru meri kar 2.693 litrov, če ga merite do stropa. 322 jih je na voljo ves čas, kar bo za dopust sedemčlanske družine najbrž vseeno premalo, ampak nič zato, ker lahko na streho namestite še kovček. Strešni nosilci so pri paketu feel tako ali tako na voljo serijsko.

Ko že govorimo o paketu opreme; za razliko od običajnega berlinga, ki nosi oznako M in smo ga že imeli na testu, ima tale malce manj bogat paket feel. Prav nič mu ne manjka, celo to, da testni ni imel navigacije, sem brez težav spregledal, ker lahko novi berlingo povežete s pametnim telefonom (tako Applom kot Androidom) in namesto tovarniške navigacije uporabljate Googlovo, ki je itak najboljša. Vseeno vam priporočam, da doplačate za dve stvari, in sicer ločeno odpiranje zadnje šipe, ker so vrata velika in težka, pa na vzvratno kamero ne pozabite, vam bo žena hvaležna. Preglednost nazaj zaradi velikosti ni najboljša.


Pod pokrovom je tudi tokrat brnel močnejši od dveh 1,5-litrskih dizelskih motorjev BlueHDi. Štirivaljnik razvije 96 kilovatov moči oziroma 130 ’konj’, kar je po moči ravno prav, tudi poraba se zdi zmerna – na testu le 7,2 litra na sto kilometrov, kar je samo tri deci več, kot je popil krajši. Ker je berlingo XL od tistega še za več kot 100 kilogramov težji, vam šibkejšega s 100 ’konji’ ne priporočam, bo enostavno prešibak. Za piko na i je povezan še s finim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je po občutku bistveno boljši od petstopenjskega, če denarnica omogoča, pa toplo priporočam, da doplačate še 1.800 evrov za osemstopenjski samodejni.

Z njim bo vožnja bolj prijetna, dinamike pri berlingu pa tako ali tako ne pričakujte. Samo dodatna masa pomeni, da enako motoriziran XL do stotice potrebuje pol sekunde več kot navadni, torej 10,7, v hitreje odpeljanih zavojih pa boste hitro opazili, da za seboj vozite dodatnih 35 centimetrov ’pleha’. Ker vem, da se boste večino časa vozili umirjeno, je bolj pomemben podatek, da je občutek na volanu podoben kot pri kratkem. To obenem pomeni, da boste najbolj zahtevni opazili, da volanski servo ne deluje zvezno in daje občutek, da se ves čas malo zatika. Še blaženje bi bilo lahko zadaj bolj udobno, ker na slabih podlagah precej stresa.


Če je prostornost tisto, kar iščete, ste na pravem mestu. Točno takšen z nekaj dodatne opreme stane 25.100 evrov, v primeru financiranja pa je lahko vaš za manj kot 22 tisočakov. Zdi se, kot da berlingo XL na trgu nima prave konkurence razen v svoji hiši.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4753 x 1848 x 1849
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 322/850
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (770)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/4,3/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 16.750
cena testnega vozila v EUR 21.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Automobilistt...pa koga briga ta tvoj Spyder? Govora je o Berlingu, poskusi ocenit Berlinga in ne nabijaj s tem tvojim Spyderjem. Drugače pa Berlingo gre v korak s časom, ampak nekaj malega mu manja še vedno da bi bil resnično dober družinski enoprostorski avto.
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Raje bi ga kupil sem rekel
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ne primerjam
(pred 1 leti )
Ni slike
VidPeter pravi:
Kar nekaj... Primerja kar sportni avto z družinskim.... Človek... Kaj si na zalju zrastel al kaj ??
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Sploh ga ne....ampak ga useeno bi raje kupil cw bi mel izbiro
(pred 1 leti )
Ni slike
max123 pravi:
Automobilistt kako lahko primerjaš športni avto s enoprostorcem????
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Mi je pa ze bolj usec 488 Pista Spyder....bols izbira k tole
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |