Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Veliko več za malo več

BMW i3 (120 Ah) sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Recept za odličnost je popoln. Izbrani materiali za majhno maso, učinkovit sistem regeneracije energije … električna poraba bi morala biti pri i3 zelo majhna, pa sploh ni. Ampak ima po novem i3 zato večjo baterijo.
Veliko več za malo več
Foto: PRIMA
31. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 8

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled po vseh letih še vedno pritegne
notranjost je nadvse futuristična in prijetna
prostora je glede na zunanje mere veliko
večja baterija zagotavlja soliden doseg
možnost 11-kilovatnega trifaznega polnjenja
na hitri polnilnici bo napolnjen v dobri uri
zmogljivosti motorja so izjemne, pospeški vzamejo sapo
sistem ESP je izjemno učinkovit
varčnost pri porabi elektrike je zgolj povprečna
potovalni računalnik ni natančen pri prikazu porabe
cena ne bo nikoli vrlina tega avtomobila
podvozje je premalo udobno
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (8 glasov)
2019 BMW i3 (120 Ah) sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Večja je seveda kapaciteta baterije, njene dimenzije se niso spreminjale, je pa z 18,8 kWh pri prvem i3 zrasla že na 37,9 kWh (neto) in posledično je večji tudi doseg vozila. Zdaj boste brez težav povprečno prevozili kakšnih 230 kilometrov, še malce več, če se na avtocesto ne boste zapeljali, vsekakor pa vsaj 200, tudi če boste večinoma na avtocesti. In to je v resnici za 95 odstotkov voznikov že povsem dovolj.

Večja baterija je prinesla še eno novost, in sicer možnost trifaznega polnjenja, ki je nekoliko hitrejše od enofaznega, predvsem pa bistveno manj obremenjuje omrežje. Enofazni tok bo baterijo polnil z največ 7,4 kW, trifazni pa z enajstimi, medtem ko boste na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom svoj i3 polnili z do 50 kW moči, kjer je to možno. Ampak ker večina lastnikov električna vozila najpogosteje polni doma, bo 11-kilovatna polnilna postaja idealna.

Če smo v prvem testu hvalili majhno porabo električne energije in omenjali številne ukrepe, da je BMW prišel do takšne učinkovitosti, slednje tokrat zaradi številčnejše konkurence ne vidimo več v tolikšni meri. Poraba se kljub sodobnim in lahkim materialom ter učinkoviti regeneraciji energije, ko voznik spusti plin, težko spusti pod 17 kilovatnih ur na sto prevoženih kilometrov. Ni slabo, je pa le še povprečno.

Sicer tudi po štirih letih i3 ostaja oblikovno svež in znotraj vam bo še vedno vlival občutek posebnosti. Sama arhitektura vozila skrbi za precejšnjo prostornost kljub majhnim zunanjim meram, inovativna notranjost pa je tokrat še posebej privlačna z elementi v barvi bakra. Le zaslon z merilniki pred voznikom deluje že zastarelo. Počutje znotraj je torej super, le drug par vrat, ki se odpirajo nazaj, vam bo občasno grenil življenje. Ko boste denimo na natrpanem parkirišču želeli iz avta 'spustiti' še otroka, se bo znašel ujet med obe vratni krili in avto na vaši levi oziroma desni. Bo potrebno kar nekaj logistike, da boste vse skupaj uspešno speljali.

Ena od redkih šibkih točk vozila je tudi njegovo udobje. Pravzaprav pomanjkanje udobja, še posebej na doplačilnih 20-palčnih platiščih, ker vas bo pretresalo za vsako figo. Ravno to poskakovanje in pretresanje se mi zdi še največji hendikep, ker moram v isti sapi pohvaliti najbrž najbolj učinkovit sistem ESP med vsemi avti na svetu, saj i3 nisem uspel postaviti počez niti ob idealnih pogojih. Na mokrem, z ozkimi gumami in v perfektnem ovinku. Vem, da sami tega ne boste preverjali, pa vseeno, se mi zdi zanimivo in očitno deluje odlično.

i3 ostaja posebnež, pri katerem je zelo pohvalna vrlina zmožnost pospeševanja, ki mi po vseh teh letih še vedno skoraj vzame sapo. Posebnež je tudi pri ceni. S številnimi dodatki in pregrešno dragim paketom Edition Advanced stane preko 53 tisočakov. Seveda znesku lahko (trenutno še) odštejete 7.500 EUR subvencije, a bo znesek še vedno konkreten. In tudi zato je i3 posebnež …

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i3 (120 Ah) sport
vrsta motorja električni
prostornina v ccm 37.9 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170)
največji navor v Nm pri vrt./min 250
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4011 x 1775 x 1598
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1345 (365)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,1
poraba na testu v l/100 km 19,6
cena osnovnega vozila v EUR 41.500
cena testnega vozila v EUR 41.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 53.050

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Ali v njem je prostor za pepelnik..?
(pred 3 dnevi )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
To je res se vedno pa ni tko drag....lah bi se navadli da je bmw, elektricni pa nikol niso bli najcenejsi
(pred 11 meseci )
Ni slike
pravi:
Ja cenejsi je, pa tudi dosti preslab, da bi ga primerjali s Teslo
(pred 11 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ni drag....dejansko je cenejsi kot tesla 3
(pred 11 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Sicer pa kul
(pred 11 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Se vedno predrag
(pred 11 meseci )
Ni slike
pravi:
Tej električni BMW-ji so pa res brezveze. Mačji prdec za Teslo.
(pred 11 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
BMW I3 !!!!!!!!
(pred 11 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |