Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ste se izgubili in potrebujete kompas?

Jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD AUT limited

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kaj potrebuje človek, če se izgubi sredi neokrnjene Pokljuške divjine? Uporabna stvar je kompas, da se sploh zna orientirati, če je to Jeepov kompas oziroma compass, pa ne potrebuje ničesar več.
Ste se izgubili in potrebujete kompas?
Foto: Gašper Miš
12. 12. 2017 ob 10:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lepo zaobljene linije se dobro znajdejo v mestu ali divjini
napis Jeep je zagotovilo, da vas avtomobil na terenu ne bo pustil na cedilu
znotraj je ob bogati opremi zelo prijeten in okolje prepriča
ergonomija je večinoma dobra, izdelava odlična, materiali super
pogonski sistem vas bo popeljal, kamor boste pač želeli
na cesti je suveren, malce okoren, a po pričakovanjih
dvolitrski dizelski motor je še najboljša izbira
samodejni menjalnik ponuja 9 prestav in je hiter …
… zmede ga pa nenadna želja po hitri spremembi hitrosti
stikala za klimatsko napravo so malce 'od rok'
stekla se rada rosijo kljub intenzivni uporabi klimatske naprave
cena vozila je v osnovi ugodna, a jo dodatki hitro dvignejo
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (2 glasov)
test jeep compass 20 multijet II 16v 140 AWD AUT limited
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnjič mi ni dalo miru in sem moral poiskati zasneženo cesto ter preizkusiti, kako se bo odrezal novi compass. Preden sem nanjo zavil, mi je mahal voznik traktorja, češ, da cesta ni splužena. Sem šel vseeno, ker, saj veste, to je jeep, in kljub temu, da se po tisti poti pred menoj in na novo zapadlim snegom ni vozil še nihče, ni bilo nobenih težav. Compass je oral sneg kot za šalo, sem ter tja je bila snežna odeja tako debela, da je sneg odneslo preko pokrova motorja v sprednjo šipo in za trenutek nisem videl ničesar. Šlo pa je, ne glede na to, ali sem se vmes ustavil, če sem peljal po klancu navzgor, vse skupaj je bilo povsem enostavno.

Jeep compass je bil na seznamu predstavnikov za našo zadnjo PRIMO, a je bil takrat pogoj, da imajo vsi le sprednji pogon. Takšnega ima lahko tudi compass, vseeno pa si ga kot edinega pravega predstavljam le v tokratni kombinaciji, kjer motor poganja vsa štiri kolesa, avtomobil pa je posledično na terenu neustrašen. Če na njem piše Jeep … In četudi compass ni tako terensko naravnan kot kakšen wrangler ali grand cherokee, zlepa ne omaga.

Nova generacija se mi na pogled zdi zelo simpatična. Je lepo zaobljena in elegantna, tudi tokratna kombinacija bele karoserije in črne strehe se mu lepo poda, ker ga optično zniža. Morda mi je novi compass tudi tako všeč, ker je oblikovno zunaj in znotraj svetlobna leta oddaljen od prejšnje generacije, tista ni bila privlačna že od prvega trenutka. Tukaj se zdi, da so se dela lotili bistveno bolj resno in posledično pač naredili prijetnejši avtomobil.

Znotraj sicer pogrešam malo več 'jeep' vzdušja, se spomnite, koliko logotipov in emblemov je imel tale renegade? Tukaj jih ni in jih pogrešam. Sicer pa z uporabniškega vidika nimam veliko pripomb. Prostora je dovolj, prtljažnik je denimo v zlatem povprečju razreda, prav tako prostornost zadnje klopi. Spredaj se sedi super in odlagališč je veliko, ergonomija je večinoma zelo dobra, so pa stikala klimatske naprave vseeno nameščena prenizko in niso najbolj na dosegu rok. Malo pogrešam še obvolanski prestavni ušesci, namesto njiju so na sprednjem delu volana majhni gumbi za radio, ki pa mi niso všeč in jih nisem uporabljal. In sidrišče isofix je pri vseh ostalih tekmecih lažje dosegljivo, tukaj je potrebne malo več spretnosti.

Compass je veliko napredoval tudi v vozniškem pogledu. Najprej se mi je sicer zdel malo okoren, ker imam še vedno v dobrem spominu ostale predstavnike segmenta, ampak je jasno, zakaj je takšen. Malce bolj tankovsko deluje, ker je tudi na terenu izjemno prepričljiv in je pač treba podvozje prilagoditi vsem razmeram. Hvalim notranjo tišino, med vožnjo je res prijeten in zunanjega hrupa ni veliko. Tudi občutek na volanu mi je všeč, ker je ta lepo obtežen in tudi dovolj komunikativen. V bistvu compass vedno deluje zanesljivo in lepo sledi zavoju, čeprav nikoli ni izjemno lahkoten in igriv kot kakšen drug manj terensko sposoben predstavnik. Verjamem tudi, da si ga ne bo nihče kupil zaradi doseganja cestnih rekordov, zato manj dinamičnega karakterja ne igra nobene vloge.

Malce več pomislekov imam pri kombinaciji motorja in menjalnika. Samodejni menjalnik ima devet prestav in je sam po sebi odličen, a le dokler ga ne boste presenetili. Hitro prestavlja in skoraj brezčutno. Če boste od njega zahtevali več, ko boste denimo na hitro želeli koga prehiteti ali pri vključevanju na avtocesto bolj suvereno pospešiti, pa bo zmeden. Takrat compass kar ne bo pospešil, kot bi moral, ker menjalnik enostavno ne bo takoj prestavil v čim nižjo in pustil motorju, da se zavrti. Zato takšen dvolitrski motor s 103 kW moči oziroma 140 ’konji’ nikakor ni premočan, sam bi celo raje priporočil ’170-konjskega’. Ali pa ročni menjalnik, čeprav potem vse skupaj ni tako uglajeno in tudi na terenu bo samodejni menjalnik olajšal kakšno premagovanje zahtevnejših ovir. Tudi močnejši motor najbrž ne bo kaj dosti bolj požrešen, že v tem primeru pričakujte vsaj 7,5 litra, na našem testu je bila poraba s precejšnjim deležem snežne vožnje še liter večja.

Pogon deluje tako, da gre navor v običajnih razmerah le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa še k zadnjima.

Pogon deluje tako, da gre navor v običajnih razmerah le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa še k zadnjima. Tako je v načinu auto, kjer sistem sam prilagaja, kam gre navor, in skrbi za čim več oprijema. Potem so na voljo še trije programi sneg, pesek in blato. Vsak deluje malce drugače, sicer pa je pri vseh štirikolesni pogon stalen, v snegu je tudi ves čas vključena elektronska zapora diferenciala.

Če torej iščete avtomobil, ki vas bo pozimi brez težav pripeljal do vikenda na kakšen odročen konec Pokljuke, ali bi se z njim podali za kakšno drugo slabo podlago, bo compass odličen. Obenem ste lahko zahtevni še na drugih področjih, udobje je denimo na dovolj dobri ravni, notranja tišina je vredna pohvale in nasploh je celotno počutje prav prijetno. Tudi ženo boste zvečer lahko peljali v Dramo, ker je compass dovolj simpatičen. Vas pa bo takšna različica malce bolj udarila po žepu, saj takšen stane 36.340 evrov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD AUT limited
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.750
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, active drive I
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4394 x 1819 x 1644
medosna razdalja v mm 2636
prtljažnik v litrih 438
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1816 (307)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/5,1/5,7
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.490
cena testnega vozila v EUR 34.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |