Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Češnja na torti

Mazda CX-5 CD184 AWD AT takumi plus

Avtor prispevka: Gašper Miš
Zdi se, da imajo avtomobilski proizvajalci v poplavi križancev kar malo slabo vest. Praktično vsi poleg svojih običajnih privzdignjenih modelov ponujajo še njihove ’športne’ različice s ’športnimi’ voznimi načini, ’športnim’ zvokom in še čim ’športnim’. Ampak ne pri Mazdi.
Češnja na torti
Foto: Gašper Miš
1. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Mazda se ne pretvarja, zato je CX-5 predvsem udoben avtomobil
močnejši turbodizel s 135 kilovati se lepo poda, moči in navora je dovolj
6-stopenjski samodejni menjalnik se z novim motorjem lepo razume
zvočna zatesnitev kabine je dobra, materiali večinoma vrhunski
večje število klasičnih stikal pomeni, da je ergonomija odlična
projekcijski prikazovalnik skrbi, da boste večino časa gledali le na cesto
mazda CX-5 vozniško ostaja eden najbolj prepričljivih predstavnikov razreda
doplačilo za najvišjo stopnjo opreme se ne zdi pretirano, tudi končna cena ne
poraba goriva je na avtocesti prevelika, rezervoar za gorivo pa premajhen
sredinski naslon za roke bi moral biti za večje udobje vzdolžno pomičen
zaslon na dotik bi bil lahko večji, kakšen USB-priključek pa bližje rok
digitalni merilniki so na voljo prvič, a ti prikazujejo premalo podatkov
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (15 glasov)

CX-5 je trenutno njihov največji kolos, ki se prodaja pri nas, in kljub temu, da gre za najbolje opremljen model takumi plus, ki je nov, na njem ni prav nič športnega. Pod pokrovom brni že znan 135-kilovatni turbodizel (184 KM), kar pomeni, da je moči in navora dovolj, poraba na avtocesti pa znaša okrog osem litrov in pol. Na počasnejših cestah lahko tudi kakšen liter manj, je pa, ne glede na velikost vozila in dobrih 1.800 kg, to kar veliko, sploh ker ima CX-5 še majhen rezervoar za gorivo. Samo 58 litrov meri, ampak se očitno tega zavedajo tudi pri Mazdi, ker drugače si ne znam razložiti, zakaj ima ta avtomobil kar dva merilnika za nivo goriva. Menjalnik je tudi tokrat šeststopenjski samodejni, lepo prestavlja, nič ne cuka, zdi se, da se z novim motorjem tudi bolje razume. Tu je še štirikolesni pogon i-ACTIVE AWD, sicer pa z izjemo fine rdeče barve soul crystal in velikih 19-palčnih litih platišč ne boste opazili nobenih nepotrebnih napisov sport, športnih sedežev ali česa podobnega, le fino usnjeno oblazinjenje, ogrevana in prezračevana sprednja sedeža, nekaj lesa, črno stropno oblogo in vzvratno ogledalo brez okvirja.

Izdelava je vrhunska, trde plastike praktično ni, kamorkoli pogledate, so mehki in na otip prijetni materiali. Vse z razlogom, da se boste vi počutili karseda udobno. Ampak pri najboljšem paketu opreme vseeno pogrešam še kaj več, na primer fino masažo sedežev, in za sredinski naslon bi si želel, da bi bil vzdolžno pomičen. Prvič sem slišal še kritiko potnikov na zadnji klopi, da je varnostni pas vpet preveč nazaj in jih je med spanjem očitno motil.

Spredaj pogrešam še kakšen USB-priključek bližje rok (dva se sicer nahajata pod sredinskim naslonom za roke), sploh ker se lahko CX-5 po zadnji prenovi poveže še z Applom in Androidom. Tudi zaslon bi bil lahko za kakšen palec večji, konkurenca tu Mazdo prehiteva po levi in desni. Po drugi strani hvalim, da ima lahko zdaj tudi CX-5 digitalne merilnike, pa čeprav ti prikazujejo premalo podatkov in še niso izkoriščeni v polni meri. Res pa je, da to ne moti kaj dosti, ker je pred voznikom velik projekcijski prikazovalnik, ki projicira informacije na šipo, ob dobri ergonomiji, ki jih prinašajo števila klasična stikala, pa pogleda s ceste praktično ni treba odmikati.

In tako je tudi prav, ker CX-5 vozniško ostaja eden najbolj prepričljivih predstavnikov razreda. Občutek na volanu je dober, mogoče le malce preveč umetno obtežen, je pa glede na velikost platišč avtomobil vseeno udoben. Manjše neravnine požira lepše od konkurentov, le čez velike se zdi, da malo preveč stresa, zato prostor za izboljšave ostaja. Praktično vse ostalo 'štima'; kdor hoče dobrega križanca, ki ponuja praktično vse, naj torej ne išče več. Le 43 tisočakov naj pripravi, kolikor stane v tem trenutku najdražja mazda na trgu. Glede na dobljeno in podobno opremljeno konkurenco se tudi to ne zdi pretirano drago.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD184 AWD AT takumi plus
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 445 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, i-ACTIVE
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4550 x 1840 x 1680
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 494
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1820 (415)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2/5,1/5,5
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 24.890
cena testnega vozila v EUR 42.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
ZA 43 K DOBIS RABLJENEGA AUFIJA R8 Z 600 KONJI NE PA NEK CENEN DZIPEK Z DIZLOM Z PICLIMI 180KM....BEDARIJA....NAJBRZ JOH BOOLDO TAKIH PRODALI MOGOCE 943
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |