Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Križani križanec

Lexus UX 250h AWD e-CVT luxury

Avtor prispevka: Gašper Miš
Iščete nov avtomobil, ki je premium, pa še niste prepričani, če bi bil križanec, ker je to zdaj in, ali bi raje klasično kombilimuzino, ki je večinoma boljša izbira? Rešitev ima Lexus - novi UX!
Križani križanec
Foto: Gašper Miš
6. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Lexusov najmanjši križanec UX je videti nastopaško
ker je edini samopolnilni hibrid v razredu, bo tudi zanimiv
oblikovni prijemi služijo tudi za boljšo aerodinamiko
četudi je UX najnižji avtomobil v svojem razredu, je prostora dovolj
hibridni pogonski sklop je s 135 kilovati dovolj zmogljiv
poraba je lahko zelo skromna, če se veliko vozite po mestu in okolici
kombinacija z menjalnikom e-CVT ni tako glasna, kot smo vajeni
nizko težišče zelo pripomore k dobri vozni dinamiki
vožnja je kljub velikim platiščem dovolj udobna
materiali v notranjosti so odlični, počutje je zelo dobro
multimedijski vmesnik je zapleten, drsna ploščica nerodna
nekatera stikala so postavljena nelogično, povrhu še preveč skrita
prtljažni prostor je plitek in z 283 litri najmanjši med konkurenco
panoramsko okno je majhno in odžira prostor v kabini
električni način deluje le do hitrosti 30 kilometrov na uro
štirikolesni pogon je bolj zasilne narave
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (7 glasov)
2019 lexus UX 250h AWD e-CVT luxury
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mi smo se pošalili, da je to križani križanec, ker je tako nizek, da mu še ravno lahko za silo rečemo, da je malo privzdignjen in da boste zato tisti s slabšimi koleni lažje sedli vanj. Oznaka UX je pri Lexusu rezervirana za mali križanec, ki se s slabimi štirimi metri in pol po velikosti postavlja pod hišna modela NX ter RX. Kratica UX pomeni Urban eXplorer ali lepo po slovensko mestni raziskovalec, da boste takoj vedeli, kje ga iskati. V vsakem primeru ga ne boste spregledali, sploh zaradi ogromne maske, ozkih žarometov in fino oblikovanih luči zadaj. Te so med seboj povezane, sestavlja pa jih, pazite, kar 120 ledic. Končajo se z zavihkom, ki ni le lepotne narave, saj med vožnjo skrbi, da se zrak ne vrtinči, zato naj bi bila ta tišja.

Tudi notranjost je vrhunsko izdelana, saj jo sestavljajo sami kakovostni materiali. Trde plastike praktično ni, večinoma gre le za mehko in na otip prijetno usnje. Sedi se super, položaj za volanom je odličen, ampak potem pridejo tudi slabosti. Ja, nekaj jih ima tudi UX, kaj ste pa mislili? Najbolj očitna je multimedijski sistem. Ne zaslon, ta je z 10,3 palca dober, dovolj velik in z dobro ločljivostjo, moti pa vmesnik z nelogičnimi meniji. Nobena znamka ni stvari tako zakomplicirala in niti drsna ploščica za pomik po menijih ne pomaga. Lexus obljublja, da bosta v UX kmalu na voljo sistema Apple CarPlay in Android Auto, zato bo tam vse skupaj kmalu bistveno bolje.

Bolje bi lahko razporedili tudi nekatera stikala, ker so preveč razmetana okrog volana; stikalo za pomožno zavoro sem našel šele po dveh dneh uporabe, ker so ga tako nepripravno skrili pod volanski obroč. Tudi nad panoramskim oknom nisem najbolj navdušen, ker ni veliko in odžira preveč prostora v kabini, na avtocesti pa se preveč sliši še piš vetra. Za 1.050 evrov, kolikor stane, raje izberite napredno ozvočenje Mark Levinson s kar 13 zvočniki, boste precej bolj uživali.

Že na pogled je jasno, da Lexusov najmanjši križanec ni prostorninski rekorder. Še posebej majhen je prtljažnik, ki v tem primeru meri le 283 litrov. Na srečo je odprtina velika in nakladalnega roba ni, ampak za družinski dopust tole vseeno ni najboljša izbira, vsaj brez strešnega kovčka ne. Namesto klasične trde police je zadaj nekakšna tkanina, na katero ne gre odložiti nobenih težkih predmetov, je pa super, ker zavzame občutno manj prostora in je lahko ves čas v vozilu. Tudi ko ni v uporabi. V drugi sedežni vrsti sem bil celo malo presenečen, ker sem pričakoval manj prostora, saj je UX z 1,54 metra višine najnižji avtomobil v razredu. Do 180 centimetrov visoki boste sedeli brez večjih težav. Podobno je spredaj, kjer hvalim še številna priročna odlagalna mesta, ki jih je za velikost vozila veliko. Še posebej zanimiv se mi zdi predal pod sredinskim naslonom, ki se lahko odpira z obeh strani.

UX stoji na novi platformi GA-C, kakršno imata tudi Toyotina modela C-HR ter corolla, zato poznavalci dobro veste, kakšno tehnologijo uporablja. S corollo si na primer deli najnovejši pogonski sklop, 2,0-litrski bencinski štirivaljnik s 112 kilovati moči, temu pa spredaj pomaga še 80-kilovatni elektromotor. UX tako razvije 135 kilovatov oziroma 184 'konjičkov' sistemske moči, navora pa je za 190 njutonmetrov. Kljub skoraj 1.700 kilogramom je moči dovolj, tudi navora v praksi ne primanjkuje, ker je ta na voljo takoj iz nizkih vrtljajev. Samopolnilni hibrid navduši še s porabo goriva. Ta je na testu znašala okrog šest litrov in pol, kar ni bistveno več kot porabi nižja in nasploh bolj aerodinamična corolla. Škoda edino, da lahko električni način EV mode ročno vklopim le pri dovolj napolnjeni bateriji in le do hitrosti 30 kilometrov na uro. Očitno Lexus želi, da počakam na električno različico UX 300e.

V primeru mestnega raziskovalca je menjalnik vedno elektronsko nadzorovan e-CVT. Če mi ta pri C-HR ni najbolj všeč, je tu moči ravno toliko več, da je vse skupaj bistveno bolj prijazno do ušes. Seveda je boljša tudi sama zvočna izolacija. In če že vozim križanca, je fino, če ima še štirikolesni pogon. Tale ga ima, E-four se imenuje in dodatno stane 1.550 evrov. V bistvu gre le za dodaten elektromotor na zadnji osi, ki tehta 60 kilogramov in razvije 5 kilovatov moči (7 KM). Ta ne vpliva na sistemsko moč, pomaga pa, ko je podlaga spolzka. Seveda ni za resen teren, za zanesljiva speljevanja po zasneženih ulicah Kranjske Gore bo pa super.

Najboljša lastnost lexusa UX pa je v bistvu ta, kako dobro se znajde na cesti, in razlog je prav v majhnem talnem odmiku. Da so križanci doma v mestu, je jasno, ampak med konkurenti, kot so audi Q3, BMW X1, jaguar E-pace, range rover evoque in volvo XC40, ki so od tal oddaljeni okrog 20 centimetrov, je UX le 16. Tako gre po naše za križanca med križancem in kombilimuzino, ki ima najnižje težišče v razredu. Od tal je oddaljeno manj kot 60 centimetrov, seveda tukaj pomaga tudi, da je nikelj-metal hidridna baterija nameščena nizko pod zadnjo klop. Masa se v zavojih vseeno pozna, ampak dvomim, da bo kdo s hibridom podiral hitrostne rekorde. Tiste za najmanjšo porabo pa ja! Na volanu bi si želel tudi nekaj več povratnih informacij, zato je umirjena vožnja tisto, kar boste z njim iskali. To nalogo opravi z odliko, presenetilo me je tudi, da kljub 18-palčnim platiščem ni pretrd.

UX je edini avtomobil, ki se sam polni med vožnjo.

UX je tudi edini avtomobil, ki se sam polni med vožnjo. Z bogato opremo luxury stane s popustom okoli 53 tisoč evrov, kar nikakor ni malo, pa tudi ne tako veliko, ko ga primerjamo s konkurenco. Ta je sicer zelo huda, ampak je UX pripeljal ob ravno pravem času, ko se želimo voziti čisto in malo višje. Ter seveda v stilu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus UX 250h AWD e-CVT luxury
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1987
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 od 4.400 do 5.200
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
pogon na vsa štiri kolesa, E-four
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4495 x 1840 x 1540
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 283
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1680 (430)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 8,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 30.950
cena testnega vozila v EUR 51.500 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 54.800 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |