Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sladke jagode in kisla jabolka

Lexus ES 300h e-CVT F sport

Avtor prispevka: Jure Cehner
Novi lexus ES precej polarizira; blesti tam, kjer je najpomembnejše, v negativno smer pa kaže na mestih, kjer nikakor ne bi pričakovali. A hitro ti zleze pod kožo in ob sladkih jagodah prav hitro pozabiš na kisla jabolka.
Sladke jagode in kisla jabolka
Foto: Jure Cehner
26. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zunanji podobi, še posebej z opremo F sport, ni kaj za očitati
gre za udoben menedžerski avtomobil, ki navduši tudi s športnostjo
najbolj prepriča s položajem za volanom in izjemno udobnimi sedeži
lega na cesti je prepričljiva, krmilni mehanizem pa zelo lepo odziven
prostora za noge je na zadnji klopi veliko, malenkost več kot pri camryju
krasen tandem bencinskega in električnega motorja
poraba goriva je primerljiva z dizli, v mestih pa sploh ni primerjave
med plusi se tokrat verjetno prvič znajde še menjalnik e-CVT
cena je v primerjavi s konkurenco celo ugodna
ob prvem stiku z obliko kabine in stikal bo potrebno malo zamižati
uporabniški vmesnik je zaradi drsne ploščice nemogoč za hitro uporabo
za avto takšnega ranga se nasploh pričakuje boljše materiale in obdelavo
vodili prtljažnih vrat se pogrezata med prtljago
za prave vozniške užitke bi moral biti pogon speljan na zadnji kolesi
najmanj lexus med lexusi
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (5 glasov)

Nedolgo nazaj smo imeli na testu toyoto camry. Na kratko, zelo fin avtomobil, Anže je bil kar navdušen, kako zelo, si lahko preberite tukaj. Potem bi nad novim lexusom ES, v tem primeru hibridnim 300h, moral biti še bolj, saj je ta postavljen na camryjevo platformo, malenkostno podaljšan, da je več prostora v kabini, zunaj pa izžareva več elegance in je kajpak odet v luksuz. ES je od camryja daljši za 90, medosje pa za 45 milimetrov, zato je v bistvu bolj v sorodu z ameriško toyoto avalon, medtem ko je pogonski sklop enak. Nekje pa se mora poznati 20 tisočakov več in to se na prvo oko seveda pri zunanjem dizajnu. Karoserija je sicer podobnih proporcev, vendar na daleč kriči 'leksuznost'. ES tako obrača dosti več glav, še posebej z atraktivno masko in prvič pri tem modelu še opremo F sport, ki doda nekaj več črnine, ki na sicer prevevajočo belino paše kot Matej pred burger.

Znotraj pa ni docela enaka pesem. Naslednje mi gre težko od prstov, ampak camryjeva kabina je bolj moderna, ker testno opremljen ES brez velikega zaslona in z mestoma ceneno plastiko izgleda kot 10 let star avtomobil. K temu nikakor ne pripomorejo gumbi, ki izgledajo še bolj zastarelo, sploh pa ne celoten softverski sistem, ki je grafično, predvsem pa uporabniško nekaj korakov za konkurenco. Pomislite, po velikosti se bode neposredno z BMWjem serije 5, audijem A6 in mercedes-benzom razreda E. Vsi delujejo znotraj neprimerljivo bolj futuristično in prijazno uporabniku, pri lexusu pa je potrebno za začetek v roke vzeti priročnik.

Če so pri vas oči tiste, ki kupujejo, obvezno doplačajte še za 12-palčni zaslon, ker ima manjši, le 8-palčni, okrog skoraj 10-centimetrski rob in to je danes, ko so v času mobilnih telefonov robovi zaslonov ’hudičeva zalega’, pač smešno videti. Namesto plastike, ki obkroža kabino, mora imeti les, potem je vse skupaj videti že precej bolje.

Ampak vse te minuse nadoknadi s položajem za volanom in sedeži. Sedeti v teh udobnih usnjenih foteljih, ki hkrati dobro objamejo hrbet, in držati debel volan je zelo zadovoljivo. Enako stopiti na stopalko za plin. In to rečem za sistem, kjer za prenos moči skrbi neskončnostopenjski menjalnik e-CVT. V lexusih me sploh ne motijo več, nekaj verjetno zaradi zvočne izolacije motorja, ki je res dobra, nekoliko pa tudi zato, ker je motor s sistemsko močjo 218 'konjev' dovolj močan in ga ne rabim priganjati do 7 tisoč vrtljajev, da se pošteno premaknem. Od 2,5-litrskega bencinskega motorja z dodatnim elektromotorjem manj niti ni za pričakovati, za nameček pa ima še najboljši toplotni izkoristek na svetu.

Elektromotor lahko samostojno iztisne kar 120 'konjev', kar je ob polni bateriji, ko vam bo elektrika dejansko pustila prevoziti kakšen kilometer ali dva, dovolj, da se pospešek pozna tudi na hrbtu, brez da bi se v delovanje vklopil bencinski motor. Elektrika pomaga, da je odzivnost na stopalko za plin hipna in pospeševanje zelo zvezno, presenetljivo dobro se navor prenaša na podlago preko samo sprednjih koles in lega je precej nevtralna. Se pozna, da je medosna razdalja kar dolga. Recimo le, da bi si želel zadnji pogon, ne le na sprednji kolesi, kakor je tukaj, da bi bila vožnja še bolj dinamična in volan bolj razbremenjen. Sistem je torej klasični hibridni, ne priključni, polni se sam in je tudi za avtocesto ter regionalne ceste dober. Brezšivno preklaplja med motorjema, da vožnje po mestu ne omenjam, ker lahko v tišini superiorno prežite na vse pešce.

Podvozje je malenkost trše kot pri res udobnem camryju, je pa zato lexus toliko bolj dinamičen, čeprav še vedno razvaja potnike. Pridih je bolj športen kot luksuzno umirjen. Krmiljenje je direktno in natančno, čeprav po občutku na volanu malo preveč odsotno, se pa odkupi z odličnim položajem volana, zato je v njem še kako prijetno sedeti. Če sedež spustite čisto v dno, se lahko pretvarjate, da sedite v lexusu LC, ki pa je, kot veste, čisto druge vrste žival. Ob normalni vožnji je poraba na testu znašala okrog 7 litrov, kar je za 1.740 kilogramov težko ladjo odlično.

Ko sem se prvič usedel v testni ES, me je prelilo ogromno mešanih občutkov. Zunaj zelo privlačen, eleganten, znotraj sprva hladen tuš, nato leden tuš ob uporabi uporabniškega vmesnika, saj še vedno vztrajajo pri res tečni drsni ploščici, ampak ko sem nekaj časa preživel z njim, sem vse to hitro pozabil. ES 300h je tehnološko izjemen in napreden stroj, ki bo zadostil večini potreb, tudi tistim z bolj športno dušo. 61 tisočakov pride takšen z opremo F sport, ampak marsikatera stvar še ni bila obkljukana, s katero bi lahko znotraj izgledal malo bolj moderno. Ob koncu testa se mi je, zanimivo, zdel najmanj ’lexusovski’ od vseh lexusov, ki smo jih imeli na testu, čeprav je s privlačno podobo zelo prepoznaven. Je pa s to ceno več kot konkurenčen nemški trojici s svojimi predstavniki, saj tam cenam brez težav pripišete še kakšnega desettisočaka več.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus ES 300h e-CVT F sport
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2487
moč v kW (KM) pri vrt./min 160 (218) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 221 od 3.600 do 5.200
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4975 x 1865 x 1445
medosna razdalja v mm 2870
prtljažnik v litrih 454
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1740 (410)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 8,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,4/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 52.850 (*3.500 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 59.950 (*3.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 61.150(*3.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |