Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Revolucionarna črka X

Mazda3 X180 GT plus

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Redko se zgodi, da avtomobilska znamka predstavi kakšno revolucijo na področju pogonske tehnike pri klasičnih motorjih z notranjim zgorevanjem. Dobro, revolucija se sliši zelo pompozno, ampak takšen motor, kot ga ima mazda3 X180, je nekaj zelo posebnega.
Revolucionarna črka X
Foto: Anže Jereb
14. 1. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

najmanj en plus za Mazdin pogum pri razvijanju nove tehnologije
trojka je eden najbolj na videz privlačnih avtomobilov v razredu
motor je inženirski biser, kar se tiče tehnologije in izvedbe
poraba goriva je ugodna predvsem ob standardni uporabi
izjemno mirno in hitro ponovno vklapljanje motorja
morda celo najboljši šeststopenjski ročni menjalnik na trgu
odlično podvozje, ki dovoljuje tudi hitro odpeljane ovinke
zelo dobri materiali v kabini z mehkimi oblogami na pravih mestih
matrične LED-luči delujejo odlično in ne slepijo ostalega prometa
po občutku motor ne ponuja toliko moči, kot obljublja Mazda
poraba goriva ni rekordno majhna, čeprav tudi ni velika
zaradi privlačne oblike je slaba preglednost nazaj
oblika je vzela davek tudi pri notranji prostornosti
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (19 glasov)

Gre za prvi komercialni motor na svetu, ki uporablja tehnologijo ’s svečko upravljan kompresijski vžig’, to je ta oznaka X pri motorju, po Mazdino skyactiv-X. No, da ne bo preveč komplicirano, tehnologija združuje način delovanja bencinskega (vžig s svečko) in dizelskega motorja (kompresijski vžig), kar so se inženirji trudili v praksi izdelati zadnji dve desetletji, prvi pa je uspelo ravno Mazdi.

Vse se sliši zelo obetavno, res sem veliko pričakoval, tudi malo navijal, ker sem res vesel, ko kakšna znamka pogumno razvija nove tehnologije, na koncu pa je občutek ostal rahlo medel. Če bi se mi zlagali, da ima motor kakšnih 140 ’konjev’, bi rekel, da je super, ko vem, da jih ima 180, pa pričakujem preveč. Problem so občutki, ki jih imamo danes zaradi zmogljivih turbomotorjev, ki v nekem trenutku močno sunejo in se nam zato zdi, da so močnejši, kot so v resnici.

 K sreči ima fantastičen ročni menjalnik s šestimi prestavami, zato to ni ravno odvečno delo.

No, pri X180 moraš pa motor kar konkretno vrteti, da izkoristiš vso moč. Včasih smo temu rekli športnost. K sreči ima fantastičen ročni menjalnik s šestimi prestavami, zato to ni ravno odvečno delo. Ah, kje, prav z veseljem vsakič prestavim, ker tako lepo klika med prestavami, pospešek 8,2 sekunde do 100 km/h pa v resnici tudi ni slab.

Mazdini inženirji se še posebej hvalijo z navorom novega motorja, ki ga z največ 224 Nm niti ni malo, ga pa doseže pri 3.000 vrtljajih, ko se pelje blizu 140 km/h, kar pomeni, da se motor tudi med vožnjo po avtocesti kar sliši. Ni moteče, ni pa tako tiho, kot smo (raz)vajeni v zadnjem času. Da je navora dovolj, sem v praksi najbolj videl, ko sem se peljal v dolge avtocestne klance, recimo vrhniški ali pa trojanski, oba v bistvu brez težav zvozi s šesto prestavo in se nič ne muči, čeprav imaš občutek, da bo treba prestaviti vsaj eno stopnjo nižje.

Delovanje motorja v režimu, zaradi katerega je sploh poseben, lahko ves čas spremljate na osrednjem zaslonu. Se lepo vidi, da dejansko večino časa deluje v načinu SPCCI, samo ob vžigu in pri vrtljajih blizu rdečega polja ne. Morda me je od vsega še najbolj presenetilo, kako mirno motor teče pri zgolj 1.000 vrtljajih. Potovalni računalnik ves čas ’teži’, da že pri dobrih 50 km/h prestaviš v šesto in potem vztrajaš v tej prestavi. Sprva sem se na to kar težko navadil, ves čas se mi je zdelo, da bo motor začel tresti in ropotati, pa ni. Zvok je malo specifičen, ampak ne tako robat kot pri dizelskih, je precej lepše zadušen, z višanjem vrtljajev pa postane celo malo rezek. Ko motor deluje v ’kompresijskem načinu’, se najbolj čuti na prestavni ročici, ki bolj trese, če jo malo obremenite s svojo desnico, vse skupaj pa je seveda daleč od motečega, le o občutkih razglabljam. Najbolj pa me je navdušil sistem i-stop, kot pri Mazdi imenujejo tehnologijo za izklapljanje in ponovno vklapljanje motorja med mirovanjem. Tako hitro in mirno namreč ne deluje nikjer in zato se dejansko motor ponovno vklopi šele, ko pritisnete na stopalko za plin tik preden speljete, ne že ob pritisku na pedal sklopke kot pri vsej ostali konkurenci.

Poraba dizelskega in zmogljivosti bencinskega motorja, kot obljubljajo Mazdini inženirji? Blizu, ne pa čisto res. Tovarna sicer res obljublja povprečno 4,5 litra na 100 kilometrov z 18-palčnimi platišči, moja testna poraba pa je bila na koncu 7,1. Res je, ni rekordno malo, ni pa veliko, torej gre tehnologija v pravo smer. Spet, Japonci tudi sami pravijo, da bistvo tega motorja ni ekstremno majhna poraba v idealnih pogojih, ampak ugodna poraba pri običajnih in celo malo hitrejših vožnjah, ko od motorja zahtevate malo več. Obenem pa je motor oziroma tehnologija skyactiv-X pripravljena na uporabo v hibridih, zato bomo očitno še velikokrat videli črko X.

Je pa dejstvo, da je s tem motorjem mazda3 najboljša. Če ni problem, da je od precej šibkejše G122 dražja za 1.900 evrov, jo seveda priporočam v različici X180. Točno takšna stane 27.840 EUR (če doplačate še 2.500 evrov, dobite tudi štirikolesni pogon). Poraba je enaka, če ne manjša, predvsem navora je precej več, podvozje in občutek na volanu pa ostajata med najboljšimi, če ne celo najboljša v razredu. Več o mazdi3 in ostalih dobrih ter slabih lastnostih lahko preberete še v testu šibkejše različice G122, pri tej pa lahko pohvalim še zelo dobre matrične LED-luči, ki kar lepo samodejno zastirajo snop svetlobe, da ne moti ostalega prometa. Športnosti je manj, kot pričakujete glede na moč in obliko, ampak izgleda atraktivno in s sabo vozi verjetno najbolj napredno tehnologijo med klasičnimi motorji v tem trenutku.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 X180 GT plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 224 pri 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4460 x 1795 x 1435
medosna razdalja v mm 2725
prtljažnik v litrih 330
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1480 (449)
največja hitrost v km/h 216
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/4,2/4,5
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 24.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.840

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
TWF6ZGEtTVgtNS1MaW1pdGVkLTM3LTEyODBfbWFsYS5qcGcxNTc1NjE5NzE1.jpg
miapan pravi:
Saj jih ima. So kombinacija klasičnih in ekran v sredini.
(pred 10 meseci )
TWF6ZGEtTVgtNS1MaW1pdGVkLTM3LTEyODBfbWFsYS5qcGcxNTc1NjE5NzE1.jpg
miapan pravi:
Saj jih ima.
(pred 10 meseci )
TWF6ZGEtTVgtNS1MaW1pdGVkLTM3LTEyODBfbWFsYS5qcGcxNTc1NjE5NzE1.jpg
miapan pravi:
Saj jih ima.
(pred 10 meseci )
Ni slike
DaDo99 pravi:
Bi se spodobl da ma digitalne merilnike
(pred 10 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |