Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nov miselni vzorec

Opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line

Avtor prispevka: Anže Jereb
Prejšnja generacija Oplove corse se nam nikoli ni zdela okorna, dokler ni na ceste zapeljala aktualna. Sedaj visoka predhodnica deluje skoraj kot slon v trgovini s porcelanom. Oblika pa še zdaleč ni edina dobra stran novinke.
Nov miselni vzorec
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
16. 6. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je postala corsa precej bolj mična in elegantna
notranjost je uporabna, odlagališč je precej
prostora ni tako malo, kot razkrivajo zunanje mere
majhna masa se pozna pri okretnosti in vozniški lahkotnosti
1,2-litrski motor s 74 kW moči je več kot dovolj zmogljiv
tudi menjalnik je hiter in natančen
poraba bo zlahka le okoli 6 litrov na 100 km, lahko celo manj
edina je v tem segmentu z možnostjo matričnih LED-luči
osrednji zaslon je intuitiven in lepo pregleden
pomembne funkcije ohranjajo prave gumbe
klasični merilniki delujejo malce dolgočasno in zastarelo
brez primerne barve ali opreme je oblikovno preveč monotona
slika vzvratne kamere se zatika
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (5 glasov)

Že od leta 1993 oziroma od prihoda druge generacije je bila corsa oblikovno malce višja predstavnica, v drugi generaciji kot nežna kapljica in pozneje z vedno bolj agresivnimi linijami. Vendar je bil njen pokrov motorja vedno nameščen pod precejšnjim kotom, tokrat pa so vse skupaj malo presekali in se odločili za drugačen pristop. Morda ste nekateri zato šokirani: da ni več visoka in na pogled skoraj štorasta, ampak se pohvali z nizkimi in slokimi linijami, ki so veliko bližje francoski modi kot nemški strogi zadržanosti v službi uporabnosti. In precej bolj prostorno deluje, ker tudi zares je. Vas pa lahko šokiram še s tem, da si platformo sedaj deli z novim peugeotom 208, in zdaj si lažje razložite prejšnjo trditev. In to je tudi dobro, ker je platforma odlična.

Čeprav mi je 208 še lepši in bolj drzen, bi med obema raje izbral corso. Zakaj? Ker se mi za začetek prav tako zdi oblika simpatična, mogoče malce bolj uglajena od samurajsko prirezanega 208. Sploh v kakšni bolj zanimivi barvni kombinaciji, čeprav tudi takšna z opremo GS-line s črno streho in ostalimi črnimi dodatki kljub sivi barvi kar izstopa. Sam bi vsekakor izbral še matrične LED-luči, ki jih ta sicer nima, sem jih pa preizkusil na mednarodni premieri in so fantastične.

Potem pa notranjost. Oplu je znotraj uspelo doseči povsem germansko počutje, okolje je čisto 'oplovo' in čeprav nekateri materiali niso mehki, pa bi lahko bili, vse skupaj ’štima’, je pregledno, nič ne škripa in zato mi je všeč. Merilniki v testni corsi so sicer čisto klasični in ne povzročijo posebnega 'uau' učinka, so pa vsaj pregledni. Doplačilni z večjim zaslonom v sredini so bolj moderni, čeprav meni tudi niso posebej všeč, ker je zaslonček postavljen vmes manj posrečeno. Tudi osrednji zaslon ni ravno pojem modernega izgleda s svojim velikim robom, je pa pregleden in hiter ter intuitiven. Edina slabost je prikaz vzvratne kamere, pri kateri je jasno, da je povzeta iz peugeota 208, slika nima dobre ločljivosti in se tudi zatika. Za leto 2020 praktično nesprejemljivo. Ostalih pripomb nimam, odlagališč je dovolj in notranjost prijetna.

Da gre še vedno za relativno majhen avtomobil, se najbolj občuti zadaj, kjer je prostora srednje veliko. Če vozniški sedež postavim v položaj, ki mi ustreza med vožnjo, je za njim na zadnji klopi zame, ki sem pod 170 cm visok, sicer še dovolj prostora, višji potniki pa tam ne bodo sedeli. Za glave ga tako hitro sicer še ne zmanjka, bolj opazno je pomanjkanje pri kolenih. Sicer pa to ni graja, v tem segmentu ne pričakujte čudežev, za otroke bo dovolj dobro, občasno bodo tam lahko sedeli tudi odrasli, pa posebnega jamranja ne bo slišati. Je pa prtljažnik z dobrimi 300 litri še kar prostoren in dovolj uporaben, čeprav, spet, prtljažnik v cliu jih ima skoraj 400.

Nasploh je corsa zelo prijetna, najbolj svetlo pa zasije tam, kjer je tudi najpomembneje - med vožnjo. To pa zaradi shujševalne kure, ki je je bila deležna. 100 kilogramov je lažja od prejšnje in zato skozi ovinke lahko šviga z zavidljivimi hitrostmi in vozniku daje zelo zanesljiv občutek. Ampak je tudi mestno lahkotna, udobna in pač vozniško zelo enostavna. To je še bolj pomembno, ker se večina najbrž ne bo preganjala skozi zavoje z vso močjo. Boste pa uživali, ko bo na parkirišču nakupovalnega centra okretna kot kakšna balerina.

Všeč vam bo, ker je zelo prijetna in jo boste celo manj vešči takoj osvojili in vzljubili. Krmilni sistem je fin, dokaj dobro obtežen in komunikativen, a hkrati dovolj lahkoten. Preglednost je dobra, nagibanja in pretresanja ni veliko, res je super. In ker testna tehta le 1.090 kg, pomeni, da je 1,2-litrski motor s 74 kW oziroma 100 ’konjički’ več kot dovolj zmogljiv. Kar dva dneva sem potreboval, da sem se navadil, da ima res le 100 ’konj’, ker je tako živahna. Konkretno vleče in pospešuje, na avtocesti je precej suverena in sploh ne preglasna. Pa še porabi ne veliko, med 5 in 6 litrov na 100 kilometrov, če ne boste veliko na avtocesti, sicer pa kakšen deci čez 6.

Dobrih 18 tisočakov stane takšna brez popustov in je dovolj simpatična, da bo še naprej ostala najbolje prodajan Oplov aktualni model. Kakšno bolj zanimivo barvo namenite svoji pa nujno luči Intellilux matrix, torej matrične, mogoče modernejše merilnike, to je pa to. Seveda lahko izberete še močnejši motor, celo električno corso-e, ampak to je eden redkih primerov, ko je celo šibkejši motor povsem dovolj zmogljiv in dejansko navduši. Očitno je povsem nov miselni vzorec novi corsi zelo dobro del.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4060 x 1765 x 1433
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 309
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (455)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,7/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 13.490
cena testnega vozila v EUR 15.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.805 (*1.995 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 9 urami  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  |