Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Postavljanje trendov in sveže cunje

Volkswagen golf 2.0 TDI DSG style 1st edition

Avtor prispevka: Anže Jereb
V življenju je kar nekaj stalnic, v avtomobilskem svetu pa so le redke. Ena tistih, na katero so se kupci vedno lahko naslonili z veliko mero gotovosti, je bil nakup golfa. To je tista stalnica, ki te nikoli ni presenetila in vedno si vedel, kaj boš dobil. Morda se ti časi spreminjajo ...
Postavljanje trendov in sveže cunje
Foto: Anže Jereb, Jure Cehner
23. 6. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno polarizira, kar je super, ampak vseeno previdno
za tiste bolj drzne je sedaj na voljo z atraktivnimi barvami
notranjost je popolnoma prečiščena in enostavna
digitalni merilniki so izjemno pregledni in zanimivi
osrednji zaslon je hiter ter z dobro ločljivostjo
nastavljanje temperature in glasnosti deluje odlično
materiali so večinoma dobri, kakovost izdelave prav tako
dvolitrski TDI je prožen in dovolj zvočno zadušen
poraba goriva je fantastična, celo na testu samo 5 litrov
odličen je tudi 7-stopenjski DSG, ki skoraj ne cuka več
najboljšo oceno si zaslužijo še vrhunske matrične LED-luči
lega na cesti je predvidljiva in udobja je dovolj
občutek na volanu je prav tako zelo dober
infotainment sistem se občasno zatika
dinamična vožnja pokaže, da je nos občasno pretežak
vratne obloge pri zadnjih potnikih so odete v trdo plastiko
cenovno je veliko bolj ugodnih tekmecev
prostora v kabini je sicer dovolj, so pa tekmeci še bolj radodarni
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (17 glasov)

Za tiste, ki ste preleni za prebiranje celotnega testa, seveda, golf ostaja golf in v svoji dobrobiti še vedno avtomobilska stalnica, je pa z novo, že osmo, generacijo vseeno naredil tolikšen korak v drugačno smer, da se o njegovi biti vseeno lahko začnemo spraševati. Samo pomislite: vas je kdaj polariziral s svojo obliko? Je kdaj ljudi razdelil v dva tabora in bil nekaterim izjemno lep, drugi pa so nejevoljno negodovali? Nikoli! Pa je to v avtomobilskem svetu nekaj povsem vsakdanjega, samo poglejte prvi nissan juke, aktualno hondo civic, prvi BMW X6 ali pa prvo Fiatovo multiplo. OK, slednja je pač enostavno grda, ni sploh nikomur všeč. In po novem polarizira tudi golf.

Preden sem ga videl v živo le na fotografijah, sem si, jasno, ustvaril nekakšno mnenje. Ni mi bil všeč in ko sem prevzel testnega, sem se takoj začel čuditi res nenavadnemu nosu s še bolj nenavadnimi lučmi. Ko sem z njim preživel nekaj časa, sem se oblike sicer navadil, še vedno pa mi spredaj enostavno ni lep. Luči se mi zdijo čudne oblike in preveč potlačene, zato 'gobec' izgleda hecno. Tudi pri zadku imam lahko kakšno malo pripombo, ampak je manj agresivno nenavaden in jo bom zato pustil le zase. Sem pa ugotovil, da me z boka malo spominja na nekdanji scirocco in mi je že bolj simpatičen. To je prvič sploh, da golfova oblika tako polarizira, in v bistvu prvič, da je na voljo tako nenavadno atraktivna barva, s katero se pač ne bo mogel nikjer skriti. Ja, vem, tudi golf 3 (in še kakšen) je bil lahko že ’zenfasto’ rumen, ampak ne tako sijoče …

Za drugi šok bo najbrž za klasičnega lastnika kateregakoli prejšnjega golfa poskrbela notranjost in to je morda še večja težava za konzervativne voznike. Fizičnih stikal praktično ni in vse se upravlja preko zaslonov. Seveda danes vsi proizvajalci delajo podobno, ampak golf je golf. Sinonim zadržane enostavnosti, lahko rečete tudi dolgočasnosti, ampak vseeno je ponujal nekakšno stalnico in nekatere res odlične vrednote, zaradi katerih ste ga imeli radi. Tudi zaradi katerih smo ta razred poimenovali ’golfov’ in zaradi katerih so se številni tekmeci poskušali tem vrednotam karseda približati. Saj veste, mortadela se tudi ne sme kaj dosti spreminjati, ker pač točno veste, kakšno si želite in kakšna mora biti. Ampak, očitno mora iti tudi golf naprej. Z napredkom seveda uporabniki veliko pridobijo, na primer lučke za osvetljavo kabine, ki se zatemnijo, če se jih dlje dotikate, da si nastavite moč osvetlitve. O takšnih funkcijah smo lahko še nedolgo nazaj le sanjali. Sploh v tem razredu avtomobilov.

K sreči tudi ostalo deluje precej dobro in hitro, čeprav si je ob spoznavanju potrebno vzeti kakšno urico, da vse dobro razumeš. Potem pa gre. Če zaslon sploh deluje, Volkswagen je imel na tem področju kar veliko težav in tudi pri testnem vse funkcije vedno niso delale brezhibno, nekajkrat se nam je celo zgodilo, da je sistem popolnoma blokiral in ponovno začel delovati šele, ko je avto zaklenjen stal kakšno uro. Sem prepričan, da bodo težave hitro 'polikali’, ker (ko deluje) je zaslon s svojo ločljivostjo super in pregleden, večino časa tudi dovolj hiter, le včasih se ob hitrem tipkanju za stotinko ali tri zatakne, ker procesor očitno vsega ne zmore opraviti tako hitro. Ampak boste to opazili le najzahtevnejši uporabniki bliskovitih mobilnih telefonov s hitrim osveževanjem zaslonov, ostali pa ne, ker je vseeno hiter in premiki so tekoči.

Čeprav imam še vedno najraje fizične gumbe, je drsna ploščica za spreminjanje glasnosti najboljša rešitev doslej, če že ni pravega gumba. Natančno in enostavno. Resnično morda manjka le gumb za kroženje notranjega zraka pri prezračevanju, ker je funkcija na voljo šele potem, ko s prsti potegnete navzdol po zaslonu in jo odkrijete. Pač, en korak preveč, ko se v trenutku pred vami znajde smrdljiv tovornjak. In zelo mi je všeč tudi miniaturna prestavna ročica robotiziranega menjalnika DSG. Zakaj bi bila velika, če itak prestaviš v 'drive', preden spelješ, potem pa se je ne dotikaš več vse do konca poti.

Golf je bil od nekdaj povprečno prostoren in tukaj ne polarizira niti novi. Imate bolj in manj prostorne avte, v vsakem primeru je prostora na zadnji klopi dejansko dovolj tudi za odrasle, če se ravno ne pišejo Brezec, in prtljažnik je precej spodoben ter oglat in zato uporaben. Pa še nekakšno mini dvojno dni ima, če boste ravno potrebovali tri dodatne centimetre višine. Tudi odlagališč je veliko, vse štima, notranjost vas bo nasploh precej razveselila, spredaj so tudi materiali kvalitetni na otip in vse je izdelano kot v tanku; torej, kot je vedno bilo. Če bi hoteli mehke vratne obrobe tudi zadaj, bo treba pa v garažo zapeljati passat, pri golfu so namreč trde. Varčevalni ukrep.

Ena najboljših lastnosti golfov je bila vedno tudi vozniška enostavnost. Ne, ni tako lahkoten in zabaven kot kakšen focus, civic ali mazda3, vseeno pa je tako prijeten, da ga boste osvojili v nekaj minutah. Sedi se odlično, preglednost je dobra, volan lepo sede v roke, stikala so na … aja, stikal ni, no, pač, vse ’štima’. Takšen, ki nima oznake GTI in kakšnih posebnih dinamičnih apetitov, se mi je v zavojih občasno zdel malenkost pretežak v nosu, ampak pod črto moram priznati, da se res dobro pelje. Tudi ob malce hitrejši vožnji po kakšni ovinkasti cesti vas ne bo razočaral, lepo sledi ukazom in občutek na volanu je vedno dovolj dober. Predvsem pa je dovolj udoben, da ponudi klasično 'golf' vozniško počutje.

Potem pa motor. Tokrat je v podkožju brnela klasika: dvolitrski TDI s 110 kilovati oziroma 150 ’konji’. Kaj je lahko v golfu bolj klasično od tega? Motor je zvočno zelo dobro zadušen in ga boste celo zunaj slišali manj kot enakega v passatu, zelo lepo je prožen in vedno konkretno vleče, na testu pa je porabil okoli 5 litrov, pa čeprav smo bili veliko tudi na avtocesti. Rezultat je odličen. Pa še z menjalnikom res fino sodelujeta, sedemstopenjski DSG je bil tokrat zadolžen za delo, ne cuka kaj dosti pri speljevanju in hitro skače med prestavami. Že v načinu comfort je dovolj dober, da sploh ni potrebe po menjavi voznih programov.

Še malo se lotim luči, ker je na njih tokrat pisalo IQ lights! Ne le, da imajo lepe LED-trakove za dnevno luč, ampak so tudi matrične in ponoči res odlične. Učinkovito poskrbijo, da je okolica res dobro osvetljena in jih vsekakor priporočam. Pri testnem paketu style je zanje treba doplačati 770 EUR, kar je dobra cena, pri bolj osnovnih pa 1.800 EUR. Tudi na platišča sem se hitro navadil, čeprav mi najprej niso bila všeč, ker me preveč spominjajo na tiste pri hibridih. Pa ključ je nov, tudi nekako v smislu digitalizacije in z manj klasičnimi gumbi.

Zadnjič je mimo mene prišla skupina štajerskih mladenk na dekliščini in kljub vsej svoji zabavi so golf takoj opazile in se želele ob njem fotografirati, dokaz je tuakaj. To pomeni, da je večini spet všeč in bo najbrž dosegal podobno prodajo kot prejšnje generacije. Zadnja pri nas denimo je na primer prepričala več kot 3.000 kupcev na leto, kar je zavidanja vredna številka, čeprav ni med najcenejšimi predstavniki in tudi nikoli ni bil. Dobrih 20 'jurjev' boste po novem odšteli za osnovnega, za le malenkost večji znesek recimo lahko dobite skoraj polno opremljen civic s ’180-konjskim’ motorjem, ampak lastniki golfa ga niti pogledali ne boste. Testni je stal 33 tisočakov, pa bi sam dodal vsaj še vzvratno kamero.

Golf je skratka še vedno golf in je lahko le eden, ostali pa se mu zgolj trudijo približati. In zato je moje mnenje o obliki vredno natančno nič, pod črto je še vedno zelo kompetenten in za večino voznikov enostavno perfekten avtomobil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 2.0 TDI DSG style first edition
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 3.000 do 4.250
največji navor v Nm pri vrt./min 360 od 1.600 do 2.750
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DSG
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4284 x 1789 x 1491
medosna razdalja v mm 2619
prtljažnik v litrih 381
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1465 (495)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4/3,4/3,7
poraba na testu v l/100 km 5,0
cena osnovnega vozila v EUR 22.913
cena testnega vozila v EUR 30.406
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.334

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |