Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prevoz za Carlo

Peugeot 508 THP 156 allure

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Ne vem, zakaj, ampak vsakič, ko beseda steče o petstoosmici, ali ko se zgolj zagledam vanjo, mi na misel pride Nicolas Sarkozy. Ja, je res, da sta oba Francoza, da oba predstavljata reprezentanco in da sta oba po svoje precej posebna. Vključno s prednostmi, ampak tudi svojimi muhami, s katerimi se ponašata oba.
Prevoz za Carlo
Foto: Matej Mihinjač
9. 1. 2012 ob 19:25
Komentarjev: 0
video test peugeot 508 THP 156 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Peugeot 508 je nekaj novega, svežega. Je tipičen in hkrati najbolj netipičen predstavnik hiše. Morda je prav zaradi tega marsikomu zelo všeč. Torej, poštena limuzina, ki je ne kazijo neproporcionalne mere, nepričakovane poteze ali nelogični detajli. Deluje usklajeno, suvereno in zelo elegantno. Četudi je njena višina večja kot je Sarkozyjeva in njeni dolžini niti tri ležeče Brunijeve Carle ne bi bile dovolj. Se pravi, pričakovanja so lahko velika. In kdor tako sklepa, ima tudi prav. Petstoosmica je v vsem boljša od obeh predhodnic, in to ne le za eno generacijo; je temeljit avtomobil, ki se želi kosati z imenitnimi nemškimi konkurenti, česar si za prejšnji generaciji ne bi upali niti zdaleč pomisliti.

Zajetne mere zunanjosti obljubljajo precej prostora od znotraj in tu si 508 zasluži čisto petico. Prostora je v kabini ogromno, tako spredaj, kot zadaj, tako pri nogah, kot ramenih in nad glavami. Le podaljšane različice največjih limuzin ponujajo več. Počutje pa je odlično tudi vsled vsega ostalega. Ja, avantgardnost in svežino minimalistično oblikovane dvobarvne notranjosti dopolnjujejo vrhunski mehki umetni materiali, kakovostna izdelava, poudarki na detajlih ter pridih imenitnosti, ki jo prinašajo paket opreme allure in nekaj ekstra priboljškov s spiska dodatne opreme. Najprej mehko svetlo usnje na solidnih električno nastavljivih sedežih, ki na žalost nudijo premalo bočne opore in nase opozarjajo s pokanjem in čričkanjem. Potem soliden multimedijski sistem s podporo bluetooth in navigacijo, ki se v Sloveniji ne znajde preveč dobro. Pa odlične ksenonske in led luči, ki zmorejo s pomočjo tehnologije 'smartbeam' s snopom slediti vrtenju volanskega obroča in uspejo v ovinku ob samodejnem preklapljanju med kratkim in dolgim snopom zaslepiti nasproti vozečega voznika zaradi preozkega kota zaznavanja svetlobnega tipala.

Ekstra je tudi projekcijski prikazovalnik hitrosti ter smeri med navigiranjem, le da je tu zaradi nesrečno nizke postavitve uporaben na pol; gornji del številk namreč ob normalnem pogledu vedno manjka. Boste pač glavo malce sklonili. Štirikanalna klimatizacija bi lahko bila prednost, če bi bil hladilni sistem učinkovit. Ampak zadnji topli dnevi pomladi zlahka dokazujejo, da bo v vročih dneh prezračevanje in ohlajevanje bolj mizerija kot ne. Četudi se da le-to časovno sprogramirati, kdaj naj začne kabino poleti hladiti oziroma pozimi ogrevati motor. Tudi roloji na vseh treh zadnjih steklih ne pomagajo kaj dosti. Ena velika mizerija pa je tudi s predali za odlaganje drobnarij. Teh je šest, s tem da so štirje v vratnih tapiserijah, eden miniaturen, v katerega boste spravljali le tok za sončna očala, se skriva pod sredinskim naslonom za roke, tisti ob voznikovem levem kolenu pa je bolj kot ne namenjen skrivanju gumbov za nastavitve projektorja ter izklop ESP-ja. Električna ročna zavora s pomagalom pri speljevanju v klanec deluje odlično, tempomat tudi, ampak kaj, ko morate za upravljanje le-tega znati igrati frajtonarco.

Parkirna senzorika deluje, čeprav se včasih naredi Francoza, pri bočnem parkiranju pa zna poiskati le dovolj dolg prostor, sukanje še vedno ostaja v rokah voznika. Le 'keyless' je takšen, kot se spodobi. Prijetno preseneti tudi odlična zvočna zatesnitev kabine, po drugi strani preseneti trmasti pokrov prtljažnega prostora, ki ob odprtju stalno nesramno rine navzgor in od vas zahteva, da si ob zapiranju s porivanjem navzdol umažete dlan in odrgnete lak, ali ob silovitem vleku za ročaj na notranji strani prelomite zapestje. Hlače boste pa tako ali tako imeli zaradi drsanja po odbijaču na kolenih vedno umazane.

Sicer pa je vožnja s petstoosmico pravi limuzinski užitek. Na udobje prilagojeno podvozje je ravno prav čvrsto, da se učinkovito izmika ležernosti, hkrati pa na vseh podlagah deluje nevtralno in precej nežno, kar je vredno ceniti. Tudi ob bolj odrezavi vožnji je zelo dobro odzivno in smerna stabilnost avtomobila predvidljiva, zmoti le podkrmiljenje na bolj spolzkih podlagah. Za dobro vožnjo je seveda pogoj tudi dober pogonski sklop. In pri tem petstoosmica ni prav nič prikrajšana. Odličen 1,6-litrski turbobencinski stroj, ki je plod razvoja grupe PSA in BMW-ja, je glede na zmogljivosti, ki jih v tem avtomobilu ponuja, petstoosmici pisan na kožo. 115 kW in 240 Nm navora od 1400 vrt./min naprej skupaj s solidno preračunanim šeststopenjskim ročnim menjalnikom je korektno dovolj, čeprav gre za velik avtomobil. Tu živahnosti zlepa ne zmanjka, odzivnost je dobra, zmogljivosti tudi, poraba s povprečjem 9,3 litra na 100 prevoženih kilometrov sprejemljiva, vožnja pa v povprečju prej dinamična kot umirjena. Je pa res, da bi takšni limuzini bolje del nežni zvok šestvaljnika, kot pa nekako ceneni žvenket štirih cilindrov.

Za konec pa še tista, najvažnejša stvar, ko tehtam med enim in drugim. Cena. Ja, tudi Sarkozy je velikokrat deležen mnogih kritik, a je še vedno predsednik. Peugeot 508 tudi in je še vedno odličen avto. Jaz pa ne morem mimo tega, da se da petstoosmico kupiti tako zelo poceni. Petindvajset tisoč. In za slabih šest tisoč dodatkov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 508 THP 156 allure
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 115 (156) pri 5.800
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4792 x 1853 x 1456
medosna razdalja v mm 2817
prtljažnik v litrih 515
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1375 (620)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/4,8/6,4
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 20.850
cena testnega vozila v EUR 25.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.250

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 2. 2017
Februar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - mazda3
080910  domača premiera - BMW xDrive
1112
13141516  domača premiera - audi A5 coupe
171819
2021  domača premiera - volkswagen golf
2223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 492
volkswagen golf 266
dacia sandero 228
volkswagen tiguan 201
škoda octavia 184

Podatki veljajo za januar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 6.472 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kasnik
Obvestila
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 1 tedni  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 2 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 4 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 4 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 5 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 6 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 6 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 6 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 6 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 6 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 6 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 7 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 7 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 7 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 8 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 8 meseci  |