Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrhunski dirkalnik!

Renault megane RS

Avtor prispevka: Anže Jereb
Marsikdo med nami gleda Formulo 1 ali prvenstvo WRC ter si ob tem predstavlja, da v dirkalniku sedi sam. Da zajema ovinke s popolno perfekcijo, da natančno pozna meje avtomobila in vedno znova stoji na zmagovalnih stopničkah.
Vrhunski dirkalnik!
Foto: Matej Mitruševski
9. 5. 2012 ob 10:31
Komentarjev: 0
video test renault megane RS
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko se zbudi iz sanj, pa ugotovi, da je realnost malce drugačna in da takšnega dirkalnika sploh ni mogoče kupiti. Si pa je mogoče vseeno omisliti precej športnih alternativ, ki seveda niso tako perfektne in brutalne, a vseeno dovolj hitre, predvsem pa uživaške. A tudi med povsem civilnimi 'športniki' obstajajo ogromne razlike. Prav vsi športni predstavniki razreda, kjer je tudi megane RS, ponujajo skupek lastnosti, ki morajo biti primerne za cestno uporabo. Lahko so hitri in športni, a morajo ostati zanesljivi, vsaj delno udobni in dovolj uporabni za vsak dan. Med njimi so seveda ogromne razlike, zato so nekateri boljši v športnih lastnostih in drugi malenkost slabši. V tej lastnosti je megane RS najboljši. In pika.

Če za začetek naredim hiter pregled glavnih lastnosti nekaterih meganovih tekmecev, gre zadeva nekako takole: honda civic type-R je podobno trda, agresivna in posebna, a ima bistveno manj moči in je brez zapore diferenciala (razen nekaj zadnjih primerkov). Posledično je počasnejša. Golf GTI je vsestransko mnogo bolj uporaben in udoben, a zaradi manj moči tudi manj športen. Enako velja še za seata cupra R, ki sicer je enako zmogljiv, a ravno tako občutno mehkejši in počasnejši. Prejšnja generacija opla astra OPC je bila bolj podobna podivjanemu konju, na novo še čakamo, enako velja tudi za mazdo3 MPS. Focus ST je zvočno zelo zanimiv, a tudi udobnejši in počasnejši. Potem je tu še focus RS, ki je podobno zmogljiv, podobno trd in meganu dejansko še najbolj podoben. Na štirikolesno gnane predstavnike pa se tokrat sploh ne bom oziral.

Zdi se torej, da je megane najboljši, a se ob tej misli lahko zadeva zatakne. Če bi radi imeli hitrejši in oblikovno vpadljiv avtomobil, potem megane ni nujno najbolj smotrna izbira. Zaradi izjemnih športnih lastnosti je namreč trd, surov in nikakor ne za tiste s slabimi hrbti. Ta avtomobil je sicer dokaj prostoren (kot običajen megane coupe), a tako trd, da vas bo hitro začel motiti. Obenem zaradi športno perfektnih recaro sedežev vrhunski pri dirkaškem uživanju, a manj primeren za vstopanje in izstopanje. Na ta avtomobil morate biti pripravljeni in natančno morate vedeti, zakaj bi ga imeli. Je trd in neusmiljen, a ravno zato perfekten, ko pridemo do poglavja voznih lastnosti. Če ste pravi entuziast, potem si boljše igrače v tem segmentu ne morete omisliti, za ostale pa bo boljša katera od zgoraj naštetih alternativ.

S prenovo je RS dobil nekaj več moči, dobrih deset kilovatov več, a za to niti ni bilo potrebe. Sedaj je kilovatov skupno 195, natančno toliko, kot pri omejeni seriji megane RS trophy, kar pomeni, da avtomobil stotico ugleda v šestih sekundah. Bolj pomembno je, da je moč zelo zvezna in da jo turbinski polnilnik lepo zagotavlja, zaradi česar je megane RS lepo vodljiv. Celo v mokrem je umirjen kot domača žival, k čemur seveda občutno pripomore zapora sprednjega diferenciala. Ta je enostavno perfektna in dejansko med običajno vožnjo sploh ne deluje, zato tudi ne moti, ko se pomikate po parkirišču ali v mestu, pri zahtevni vožnji pa nos vozila občutno potegne v ovinek. Prav neverjetno, kako vrhunska je.

Zato je megane RS izjemno hiter. Podvozje cup je trdo kot sam hudič, zapora deluje, moči pa je vrh glave. Ker je za vožnjo še zelo enostaven in sta sprednja sedeža odlična, boste zlahka med najhitrejšimi. Ne bomo rekli na cesti, ker tam veljajo pravila in omejitve, bo pa resnično zaživel šele na stezi.

Sam osebno sem pogrešal bolj agresiven zvok, razen pihanja turbine namreč motor ne postreže z zanimivo zvočno silhueto, ostalih pripomb nimam. Tudi poraba je pri spodobni vožnji lahko le okoli osem litrov ali dobrih deset pri občasnem priganjanju, pa tudi cena je s 35.000, za skoraj najbolje opremljeno različico, ugodna. Ne gledano skozi ekonomične oči seveda, a za toliko denarja si boljšega dirkalnika enostavno ni mogoče omisliti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault megane RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 195 (265) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 360 od 3.000 do 5.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4312 x 1804 x 1435
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 377
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1394 (441)
največja hitrost v km/h 254
pospešek 0-100 km/h v s 6,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,3/6,5/8,2
poraba na testu v l/100 km 9,7
cena osnovnega vozila v EUR 15.390
cena testnega vozila v EUR 28.480
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |