Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spomin na dobre stare čase

Peugeot 208 1.4 VTi 95 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Odkar pomnim, postajajo avtomobili vse večji in težji. To sicer ni nič nenavadnega in je le posledica povečevanja vseh predmetov; vedno večji so namreč telefoni, večje so televizije, večje so hiše in seveda večje so naše potrebe.
Spomin na dobre stare čase
Foto: Matej Mitruševski
14. 5. 2012 ob 16:16
Komentarjev: 0
video test peugeot 208 1.4 VTi 95 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

A če se vrnem nazaj k avtomobilom, velika vozila niso vedno najbolj uporabna, zlasti, če govorimo o tistih, ki jih večina kupcev uporablja v mestih. Spodnji razred, kot mu rečemo, je v zadnjih letih precej zrasel in danes komajda lahko še najdem predstavnika, ki v dolžino meri manj kot štiri metre, kar sploh ni malo, ko je takšnega 'malčka' potrebno parkirati v mestu. Vzemimo za primer znamko Peugeot. Leta 1998 je peugeot 205 v dolžino meril 3,7 metra, njegov naslednik 206 že 3,84 metra, peugeot 207 pa že čez štiri. Tudi masa je šla seveda gor, v dveh generacijah za okoli 300 kilogramov.

Zato je dobrodošlo, da se je pri dvestoosmici stvar obrnila v trend, ki ga zadnja leta uporabljajo številni, in je ta avtomobil manjši od predhodnika. Nekoliko nižji in krajši za sedem centimetrov, a ne na račun notranjosti, ta je celo prostornejša, predvsem na račun manj zajetnega sprednjega dela. In morda bo ravno to dovolj, da boste hitreje našli parkirno luknjo.

Notranjost se mi zdi mešanica nežnih linij, ki bodo všeč gospodičnam – ve še vedno predstavljate večino kupcev – a hkrati dovolj resna (z zaslonom na dotik tudi moderna), da bo všeč moškim. Mladim zato, ker zaslon upravljamo na dotik, ker ima 208 dva vhoda za usb, ker ima bluetooth povezavo in še marsikaj. Všeč bo tudi starejšim, predvsem zato, ker ne bodo zmedeni zaradi kopice stikal, teh je namreč zelo malo. Le na zaslon se bodo morali privaditi.

Prostora ostaja dovolj, da za menoj sedi lahko tudi 1,9 metra visoka oseba, sedeži so v opremi allure sila mehki in udobni, nasploh mi je okolje kar všeč. Še vedno me ni prepričal položaj merilnikov, nad čimer sem potarnal že pri mednarodni premieri, ker jih še vedno ne vidim. Razen če postavim volan nižje, a potem mi je že prenizko. Če ste višji od 170 centimetrov, potem te težave ne boste imeli, pravzaprav gre bolj za osebno kaprico.

Mi je pa všeč volan, ki je res majhen in precej neposreden, zato je občutek zelo prepričljiv, lahko rečem zelo varen tudi ko se zapeljete hitreje. Vse se zdi enostavno, kot bi igrali playstation, tudi manj vešči se boste zabavali. Avtomobil je od predhodnika boljši še pri sami legi in vodljivosti, čeprav ostaja udobnejši od nemških tekmecev, kar se mi zdi tudi prav. Za šviganje po mestu res ne potrebujete trdega vzmetenja.

Šibka točka ostaja motor oziroma v resnici le menjalnik. Ta 1,4-litrski VTi ponuja 70 kilovatov, kar je dovolj, bi si pa želel šestih prestav, ker jih je le pet. Zato motor ni tako živahen kot bi lahko bil, pri 130 km/h je glasnejši kot bi lahko bil, poraba pa je s sedmimi litri in pol večja kot bi lahko bila. Pa še natančnost ni njegova vrlina, česar smo pri peugeotih žal že vajeni.

Peugeot 208 zna v svojem segmentu tekmecem pošteno ponagajati. Ponuja namreč nekaj simpatičnosti modela 206, nekaj posebnosti še starejšega modela 205, celo več prostornosti od dvestosedmice, vse skupaj pa je zavito v simpatično obliko in modernizirano z dodatki, kot je zaslon na dotik. Ker je tudi lep, bo nekatere kupce premamil že s tem, konec koncev pa tudi cena ni posebej visoka. Takšnega z najbogatejšo opremo in s tem motorjem dobite za okoli 14.000 evrov, lahko pa je še precej cenejši.

Nekaj pa je res: česarkoli (razen menjalnika) se dotaknete, se zdi in izgleda novo! In to je pri novem Peugeotovem malčku res pohvalno. Redkokateri novi avtomobil izgleda tako sveže in moderno, kar je dokaz, da so oblikovalci tokrat končno spet opravili odlično delo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 208 1,4 VTi 95 allure
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1397
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 136 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3962 x 1739 x 1460
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1040 (520)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,5/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.190
cena testnega vozila v EUR 14.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.120

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |