Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spomin na dobre stare čase

Peugeot 208 1.4 VTi 95 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Odkar pomnim, postajajo avtomobili vse večji in težji. To sicer ni nič nenavadnega in je le posledica povečevanja vseh predmetov; vedno večji so namreč telefoni, večje so televizije, večje so hiše in seveda večje so naše potrebe.
Spomin na dobre stare čase
Foto: Matej Mitruševski
14. 5. 2012 ob 16:16
Komentarjev: 0
video test peugeot 208 1.4 VTi 95 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

A če se vrnem nazaj k avtomobilom, velika vozila niso vedno najbolj uporabna, zlasti, če govorimo o tistih, ki jih večina kupcev uporablja v mestih. Spodnji razred, kot mu rečemo, je v zadnjih letih precej zrasel in danes komajda lahko še najdem predstavnika, ki v dolžino meri manj kot štiri metre, kar sploh ni malo, ko je takšnega 'malčka' potrebno parkirati v mestu. Vzemimo za primer znamko Peugeot. Leta 1998 je peugeot 205 v dolžino meril 3,7 metra, njegov naslednik 206 že 3,84 metra, peugeot 207 pa že čez štiri. Tudi masa je šla seveda gor, v dveh generacijah za okoli 300 kilogramov.

Zato je dobrodošlo, da se je pri dvestoosmici stvar obrnila v trend, ki ga zadnja leta uporabljajo številni, in je ta avtomobil manjši od predhodnika. Nekoliko nižji in krajši za sedem centimetrov, a ne na račun notranjosti, ta je celo prostornejša, predvsem na račun manj zajetnega sprednjega dela. In morda bo ravno to dovolj, da boste hitreje našli parkirno luknjo.

Notranjost se mi zdi mešanica nežnih linij, ki bodo všeč gospodičnam – ve še vedno predstavljate večino kupcev – a hkrati dovolj resna (z zaslonom na dotik tudi moderna), da bo všeč moškim. Mladim zato, ker zaslon upravljamo na dotik, ker ima 208 dva vhoda za usb, ker ima bluetooth povezavo in še marsikaj. Všeč bo tudi starejšim, predvsem zato, ker ne bodo zmedeni zaradi kopice stikal, teh je namreč zelo malo. Le na zaslon se bodo morali privaditi.

Prostora ostaja dovolj, da za menoj sedi lahko tudi 1,9 metra visoka oseba, sedeži so v opremi allure sila mehki in udobni, nasploh mi je okolje kar všeč. Še vedno me ni prepričal položaj merilnikov, nad čimer sem potarnal že pri mednarodni premieri, ker jih še vedno ne vidim. Razen če postavim volan nižje, a potem mi je že prenizko. Če ste višji od 170 centimetrov, potem te težave ne boste imeli, pravzaprav gre bolj za osebno kaprico.

Mi je pa všeč volan, ki je res majhen in precej neposreden, zato je občutek zelo prepričljiv, lahko rečem zelo varen tudi ko se zapeljete hitreje. Vse se zdi enostavno, kot bi igrali playstation, tudi manj vešči se boste zabavali. Avtomobil je od predhodnika boljši še pri sami legi in vodljivosti, čeprav ostaja udobnejši od nemških tekmecev, kar se mi zdi tudi prav. Za šviganje po mestu res ne potrebujete trdega vzmetenja.

Šibka točka ostaja motor oziroma v resnici le menjalnik. Ta 1,4-litrski VTi ponuja 70 kilovatov, kar je dovolj, bi si pa želel šestih prestav, ker jih je le pet. Zato motor ni tako živahen kot bi lahko bil, pri 130 km/h je glasnejši kot bi lahko bil, poraba pa je s sedmimi litri in pol večja kot bi lahko bila. Pa še natančnost ni njegova vrlina, česar smo pri peugeotih žal že vajeni.

Peugeot 208 zna v svojem segmentu tekmecem pošteno ponagajati. Ponuja namreč nekaj simpatičnosti modela 206, nekaj posebnosti še starejšega modela 205, celo več prostornosti od dvestosedmice, vse skupaj pa je zavito v simpatično obliko in modernizirano z dodatki, kot je zaslon na dotik. Ker je tudi lep, bo nekatere kupce premamil že s tem, konec koncev pa tudi cena ni posebej visoka. Takšnega z najbogatejšo opremo in s tem motorjem dobite za okoli 14.000 evrov, lahko pa je še precej cenejši.

Nekaj pa je res: česarkoli (razen menjalnika) se dotaknete, se zdi in izgleda novo! In to je pri novem Peugeotovem malčku res pohvalno. Redkokateri novi avtomobil izgleda tako sveže in moderno, kar je dokaz, da so oblikovalci tokrat končno spet opravili odlično delo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 208 1,4 VTi 95 allure
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1397
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 136 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3962 x 1739 x 1460
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1040 (520)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,5/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.190
cena testnega vozila v EUR 14.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.120

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |