Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kot iz televizijskega zaslona

Nissan 300 ZX twin turbo targa

Avtor prispevka: Volan
Drago Robas si lasti enega zelo vpadljivega in temu primerno oranžnega nissana. Gre za nissana 300 ZX twin turbo targa, narejenega leta 1994.
Kot iz televizijskega zaslona
Foto: Anže Jereb, Drago Robas
20. 12. 2013 ob 13:00
Komentarjev: 0
video tvoj volan nissan 300 ZX TT targa - Drago Robas
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Drago Robas si lasti enega zelo vpadljivega in temu primerno oranžnega nissana. Gre za nissana 300 ZX twin turbo targa, narejenega leta 1994. Na ulicah obrne več glav kot marsikateri serijski športnik. Preverjeno, pravi Drago.

Veliko truda je bilo potrebno vložiti, da je takšen, karkšen je danes. Navdih zanj je Drago dobil v Hollywoodu, kje pa drugje. Če niste opazili, avto izgleda, kot da bi ravno zapeljal iz katerega od filmov Hitri in drzni.

Jasno je, da daš veliko na izgled avtomobila. Zakaj si se odločil ravno za takšnega?

Že od malega imam rad hitre motorje in avtomobile, zato sem se po ogledu teh filmov odločil, da si ob prvi priliki podobnega izdelam tudi sam. Kmalu bom novopečeni penzionist in z nečim bom moral zapolnit svoj čas, kajne? Recimo temu kriza nič kaj več srednjih let. Boljše ideje za zapravljati časa, kot je tale, nimam. Če se že lotiš takšnega projekta, pravim, da se moraš lotiti pošteno. Avto je zato temu primerno vpadljiv in zatorej zelo prepoznaven na cesti.

No, sanje so se mi končno uresničile in po temeljiti predelavi vozila v podjetju Matsport je vožnja z njim res užitek. Pospeški in glas motorja ti dvignejo adrenalin do vrhunca. Enostavno prebudi majhnega otroka v meni, zato je bil vsak zapravljen evro še kako vreden. V bistvu si niti ne predstavljam boljše investicije, s katero sem si zagotovil vsakodnevno instantno pomladitev, če se le odločim sesti za volan.

Na prvi pogled je jasno, zakaj je avto tako poseben. Povej nam več o predelavah.

Razen generalnega servisa po nakupu je vse še originalno, razen predelav, ki sem jih naredil sam, to je prestavitev vžigalne tuljave in prenos direktnega pogona regulatorja predvžiga z gredi ventilov na jermenski pogon. Govora je seveda o drobovju avtomobila, zunanjost je pa druga pesem. Le kje začeti? Dodali smo razširjene zadnje blatnike, zamenjali smo zadnji in prednji odbijač, stranski pragovi so drugi, kakor tudi zadnji spojler in predelani pokrov motorja. Za še lepši izgled pa so odstranjene kljuke in bočni smerniki. Na podvozju so zamenjani amortizerji, dodani distančniki H&R z aluminijastimi, 19- palčnimi platišči spredaj. Montiran je pa tudi izpušni sistem RVS. Za boljši zvok, seveda.

Da je užitek popoln, je tu še ozvočenje z močjo preko 3000 W, v katerega sem vložil tudi precej svojega dela. Za piko na i pa sem osvetlil tudi podvozje z led trakovi modre barve in dodal še bočno nalepko s svojim logotipom DTR. Da obrne res veliko glav, je kriva verjetno tudi tale oranžna perla barva. Naredi ga zelo vidnega, tako da ni bojazni, da bi me kdo spregledal na cesti, in pa seveda atraktivnega. Še posebej za mulce, ki so oboževalci Hitrih in drznih.

Notrajnost je bila tudi deležna temeljite prenove. Dodani so volan in tepihi znamke Momo, ozvočenje in osvetlitev sredinske konzole.

Veseli nas, da ni vse samo zunanja šminka. Gremo k pomembnih stvarem. Kako se pelje?

Ima sistem stabilnosti zadnjih koles, tako da je praktično ustvarjen za driftanje in opletanje z ritjo. 305 'konjev', kolikor jih premore, je dovolj za marsikaj. Recimo za 6,3 sekunde do stotice. Požene se lahko tudi do 250 kilometrov na uro, ampak te hitrosti seveda nisem preskušal. Spije do 17 litrov na 100 kilometrov, tako da dvakrat pomislim, preden stopim na plin. Sicer pa ob umirjeni vožnji znaša poraba nekje 10 litrov, kar je za tako konjenico vseeno dokaj zmerno.

Te je že kdaj pustil na cedilu?

Glede na stanje vozila ob nakupu ni nič čudnega, da me je pustil na cedilu, vendar samo enkrat. Po opravljenem servisu, pri katerem smo zamenjali regulator predvžiga, mi je ta nenadoma odpovedal in to pri pospeševanju za publiko. To ni bil nič kaj prijeten trenutek. Zaradi obrabe drsnih ležajev odmične gredi ventilov, se je zlomila os regulatorja. Da se to ne bi ponavljalo, sem si omislil svojevrstno rešitev. Sam sem predelal sistem prenosa iz direktnega na jermenskega in od takrat naprej težave ni več bilo. Moram potrkati. Da mi je to uspelo, sem kupil še enega odpisanega nissana, ga razstavil do zadnjega vijaka, in na razstavljenem agregatu izvedel predelavo.

Katera je tista prav posebna izkušnja, ki si jo imel z avtom? Poleg vsakdanjega užitka v vožnji, seveda.

Kakor rečeno, vožnja z nissanom mi je v popoln užitek, od pospeškov, glasu motorja in driftanja v ovinkih. V zadovoljstvo so mi tudi pogledi ljudi, njihovi komentarji in pohvale. Ni lepšega občutka, ko ti nekdo čestita in si zaželi fotografije vozila. Včasih mi je sicer kar malo nerodno zaradi prevelike pozornosti, še posebej ob pregovoru 'ko sosedje obmolknejo'. Žal se dogaja tudi to.

Poseben dogodek pa je bila uslišana želja znanca, da se zapelje z menoj. Vem, da si je vožnje želel že kar nekaj časa, zato sem ga nekega popoldneva tudi povabil z mano. Zapeljala sva se na večje prazno parkirišče in na njegovo presenečenje sem izvedel krožni drift. V trenutku so bile vse nadaljnje želje pozabljene. Bi morali videti njegov nasmešek na obrazu.

Si ga kar predstavljamo. Katere avte si si lastil pred tem?

Do sedaj sem kupil trinajst osebnih vozil, od tega sedem rabljenih in šest novih. Devet sem jih vozil sam, tri sem kupil za ženo in enega za starejšega sina. Če jih naštejem po vrsti, si sledijo takole: mazda 636, fiat 500, jugo 45, volkswagen hrošč 1303, seat ibiza, opel ida karavan, ford escort karavan, renault exspress, mazda xedos, volkswagen passat karavan, suzuki jimny, tale nissan 300ZX in pa nazadnje kia sportage.

Z vsemi svojimi in službenimi vozili sem prevozil približno 2.700.000 kilometrov, kar sploh ni malo. Predvsem poslovno so me poti vodile po bivši Jugoslaviji in sedanji EU. Trenutno vozim kio sportage, predvsem zato, ker mi je všeč in ima pogon na vsa štiri kolesa.   

Zadnje besede?

Vse našteto se združi v en res poseben paket. Že malce preveč poseben, policaji me namreč malce sumljivo gledajo. Si mislite, kako so začudeni, ko za volanom zagledajo že osivelega možakarja? Čeprav je avto narejen za športno vožnjo, se pa da z njim tudi zelo civilizirano voziti. Kar pa ne pomeni, da se ne obrabijo zavorne ploščice. Te so bile namreč že kar preveč oguljene in sem rabil nove. K sreči so mi jih priskrbeli fantje iz trgovine Adel.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Nissan 300ZX twin turbo
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, V6, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2960
moč v kW (KM) pri vrt./min 224 (305)
menjalnik samodejni, štiristopenjski
pogon na zadnji kolesi
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,3
povprečna poraba v l/100 km 10-17
cena novega vozila v EUR cca. 35000
zdajšnja vrednost v EUR nepredelan cca. 8000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |