Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Preprost lepotec

Ford fiesta deluxe 1.4 08/35

Avtor prispevka: Volan
Aleš je precej dolgo kolebal med raznimi avtomobili, a na koncu se je odločil za prav posebnega forda fiesta. Kaj je posebnega na njem, izveste spodaj, za začetek pa naj bo dovolj podatek, da je takšnih izdelanih samo 35.
Preprost lepotec
Foto: Aleš Drolec
3. 1. 2014 ob 7:30
Komentarjev: 0
video tvoj volan ford fiesta deluxe - Aleš Drolec
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Aleš sam sebe uvršča med starošolce, izumirajočo vrsto, ki jim vsa tehnologija ni zlezla pod kožo. Govora je seveda o tehnološkem napredku v svetu avtomobilizma, ki resda veča varnost, vendar vsem ni po godu. Predstavil nam bo svojega precej posebnega, predvsem pa črnega forda fiesta deluxe. Glavni pogoj ob nakupu je bil, da bo avto poganjal atmosferski bencinar, se pravi brez turbopolnilnika in nepotrebnih tehnoloških dodatkov. Aleš je mnenja, da se klasika še vedno obnese, vzdrževanje pa je cenejše in preprostejše. Na nek način mu damo prav.

Kako to, da si se odločil ravno za fiesto?

Ker je lepa. In fordi slovijo po zanesljivosti, vendar prav tako mi je izredno pomembno, da avto ni čisto serijski. Da ujame moj pogled, mora biti na njem nekaj posebnega, lahko so tudi samo detajli, vendar se mora po nečem ločiti od množice. Ravno zato mi je pozornost pritegnil tale ford fiesta deluxe. Narejenih je le 35, od tega 17 črnih in 18 belih. Precej majhna številka, ki naredi avto dokaj ekskluziven. Če ne drugega, mu naraste vsaj subjektivna vrednost. Od serijske fieste se različica deluxe razlikuje izključno po zunanjosti. Drugačni so namreč sprednji odbijač in lip, stranski pragovi, zadnji difuzor, strešni spojler, ima 17-palčna lita platišča, eibach vzmeti, zaradi česar je avto precej nižji, in pa športni izpušni lonec. Vse od proizvajalca MS Design. Na pogled je strupena, tu ni debate.

Res je. Je varno sklepati, da nosi v sebi tudi temu primeren strupen motor?

V bistvu ne. Motor ima 1,4 litra delovne prostornine in zmore 74 kilovatov, kar je bolj poznanih 100 'konjev'. Za na 'drag' dirke ni, je pa zadovoljiv za voziti. Skromnejša moč pride do izraza, ko je tisti čas v letu, ko se izprazni denarnica, se pravi ob registraciji in zavarovanju. Nedvomno mi takrat poleg vožnje avto naslika največji nasmešek na obraz. Cene goriva tudi vztrajno rastejo, tako da je skromnejši agregat investicija za v prihodnje.

Sicer bi bilo bolje, priznam, da bi motor imel 1,6 litra delovne prostornine in po štiri ventile na valj. Tega, ki so uporabili v fiesti sport, na primer. Tisti je res fin. Prav tako bi se super podal k zlobnemu izgledu, tako pa me na trenutke, v želji po hitrem pospeševanju, zna pustiti malce hladnega.

Motor ti torej ni čisto po godu. Te še kaj ostalega moti?

So malenkosti, seveda. Še posebej odkar sem sedel v omenjeni fiesti sport. Iz te bi lahko namreč tudi prenesli sedeže, saj so tisti precej boljši, bolj školjkasti s precej več ledvene opore, ki pride še kako prav v ovinkih. Nekako najbolj jim pa zamerim originalne amortizerje, ki se ne morejo prilagoditi drugim vzmetem. Problem nastane na neravninah v ovinkih, ko amortizer ne ublaži tako, kot bi moral, in zadek rahlo zanese. Glede tega bodo pri Fordu morali nekaj storiti in upam, da se inženirji zavedajo težave.

Poraba bi tudi lahko bila manjša, ampak ob moji vožnji je približno 6,5 do 7 litrov na 100 kilometrov, kar je zmerno. Res pa je, da precej pazim, da nimam težke noge. Če pa je kdaj kakšen liter preveč, pa dodatne evre upraviči zvok, tako da ni krize. Ta je res super, ne pretih in ne preglasen. Kaj drugega pa niti nimam za kritizirati. Zaenkrat. Avto je vendarle praktično nov.

Kaj ti je na avtu najbolj všeč?

Izgled je bil tisti, ki me je prvo prepričal v nakup, sem si jo pa tudi prilagodil čisto po svojih željah. Slednje se mi zdi izjemno pomembno, namreč avto običajno kupujemo za več let in v njem preživimo ogromno časa. Enako, kot si za dobro počutje urejamo stanovanje, je pomembno, da se odlično počutimo tudi v avtomobilu.

Kakor rečeno, sem pristaš starošolske mehanike, zato je avto preprost in brez vseh nepotrebnih elektronskih pripomočkov, kot so tehnologije ASR, ESP, 'hill assistant' za pomoč pri speljevanju na klancu, samodejne luči, kontrola tlaka v pnevmatikah itd. Vsi ti sistemi so nepotrebni ali včasih celo moteči. Vsaj zame. Zdi se mi, da so določeni zanimivi samo kakšen dan ali dva, nato pa na njih pozabimo. Zakaj bi torej po nepotrebnem zapravljal denar?

Se ti je kakšna prav posebna izkušnja vtisnila v spomin?

Avto je moje vsakodnevno prevozno sredstvo in moram reči, da skoraj neprestano uživam v njem. Posebej pri srcu so mi vožnje ob morju na vijugastih cestah, vendar, če moram izpostaviti samo en trenutek, potlej je bila to večerna, že skoraj nočna vožnja z enega od avtomobilskih srečanj. Eden tistih trenutkov, ko se vse 'poklapa', kot rečemo pri nas, od dobre družbe, segretega asfalta in priganjanja motorja do res visokih vrtljajev. Hudiča, še pospeški so bili boljši tisto noč, se mi zdi. In ne, nisem bil pod vplivom substanc, preden vprašate.

Odlično. Katere avte pa si si lastil pred tem?

Trije so bili. Prvi je bil peugeot 106 1.1 RN, ki je težko predstavljal kaj drugega kot samo prevozno sredstvo. Kupljen je bil precej na hitro in brez tehtnega premisleka, ker sem momentalno potreboval avto. Drugi je bil fiat brava 1.2 16V, ki pa je služil tudi že duši oz. je bil 'za žilico'. V svojem času pri meni je namreč doživel kar nekaj sprememb, vse na bolje, seveda. Tretji avto, ki ima še vedno posebno mesto v mojem srcu, pa je bil alfa romeo 156 1.9 8V JTD. S to alfo sem imel toliko prigod, pozitivnih kot tudi negativnih, da bi lahko spisal knjigo o tem.

Z avti imaš torej že kar nekaj kilometrine. Katerega pa bi izbral, če cena ne bi igrala vloge?

Težko vprašanje, na katerega bom odgovoril precej skromno. Noben superšportnik ali kaj podobnega, dajte mi v uporabo alfo romeo 159 1.8 TBI ali 2.4 JTD in bom najsrečnejši pod soncem. Alfe so namreč res nekaj posebnega, še posebej model 159 z res hudim pogledom. Obvezno v črni barvi, seveda.

Zadnje besedi o fiesti?

Moja splošna ocena avtomobilu bi bila 9 od 10. Če upoštevam, da je to, kar sem iskal in kaj za takšen denar ponuja. Z 1,6-litrskim motorjem, športnimi sedeži in rešenim problemom na podvozju pa bi bil avto točno to, kar si želim. V tem primeru mu desetka ne bi ušla.

Spremembe pa definitivno še bodo. Manjše in ne pretirane, detajli po vsej verjetnosti. Imajo pa v življenju druge stvari trenutno prednost pred avtomobilom, tako da lepo sproti. Kdaj pa kdaj kaj novega za dušo pa bo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta deluxe 1.4 08/35
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1388
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100)
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
povprečna poraba v l/100 km 7
cena novega vozila v EUR 14.700
zdajšnja vrednost v EUR kakšen evro manj

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 21 urami  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |