{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Osivela lepotica

Citroën dyane 6

Avtor prispevka: Volan
Robert iz Novega mesta ceni užitke v vožnji in v svojem citroënu dyane, ki mu vsi seveda pravimo kar diana, se mu ustavi čas. Robert je eden izmed mnogih, ki jih je rimska boginja lova omrežila.
Osivela lepotica
Foto: Gašper Miš
9. 5. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tvoj volan citroën dyane
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Robert iz Novega mesta ima zelo rad svojo diano. Ne, to ni njegova življenska sopotnica, vsaj ne takšna, kakršno imate v mislih, temveč že kar precej star in v naših koncih že kar legendaren citroën. No, tale je letnik 1978, tako da že rine v svoje 36. leto. Diane so bile zamišljene kot vmesni člen med legendarnima spačkom in amijem in so dejansko zapolnile luknjo v takratni ponudbi Citroëna. Robert ta avto danes predstavlja predvsem počitek od vsakdanjega življenja in ga ima izključno za svojo dušo. 

Robert, povej nam kaj o zgodovini svoje diane. 

Zakaj je dobila ime po Diani, rimski boginji lova, ne vem. Verjetno nihče ne ve, razen tistega Francoza, ki si je izmislil ime. Prva asociacija, ko vidite ta avto, pač ni lovec. Je pa dejstvo, da je ujela in očarala prenekaterega kupca. Ja, tudi mene. Začetki diane segajo že v 1967, ko so se pri Citroënu odločili, da naredijo korak naprej. Spačka tudi verjetno poznate. No, z nekaj elegance in uporabnimi dodatki so ga nadgradili in nastalo je tole. Saj veste zgodbo, želeli so narediti avto, ki bi lahko udobno peljal dva kmeta s klobukoma in košaro jajc v prtljažniku, brez da se te razbijejo tudi ob vožnji po njivi. In jim je uspelo, če vprašate mene. No, spaček je na koncu vseeno živel dlje, saj so diano končali izdelovati dobrih 5 let prej kot spačka.

Zakaj si se od vseh avtov odločil ravno za diano?

Moj prvi avto je bil diana. In ostala je moj drugi avto od takrat naprej, tako da v bistvu diane vozim že 23 let. Tale je bila narejena v koprskem Cimosu, kupil pa sem jo leta 2004 od njenega prvega lastnika, tako da sem vedel, kaj kupujem. Takrat je imela 45 tisoč kilometrov, sedaj pa jih ima 76 tisoč. Obnovil sem jo pred štirimi leti in ima certifikat starodobnika, tako da pritegne kar nekaj pozornosti. Marsikdo jo želi za kakšno poroko, še posebej v teh dneh, ko se je že kar razvedelo naokoli, da si lastim tako lepotico. In kdo sem jaz, da bom zavrnil mladoporočence, kajne?

Se ne spodobi, seveda. Kako pa se draga diana pelje?

Vožnja z diano je tipično francoska, zelo mehka, pa vendar z zelo stabilno lego na cesti, čeprav morda prvi vtis ni takšen. Za tiste čase pa še posebej. Ah, kaj govorim, tudi za današnje je čisto v redu, saj za stabilnost skrbijo štiri ločene obese koles in pa vzdolžno vzmetenje ter blaženje. Sistem skrbi, da se kolesa v še tako ostrem zavoju ne odlepijo od tal in lepo ohranijo stik s podlago. Totalno športno, seveda. Kar poglejte sliko na desni. Zavorni sistem je preprost, ampak zelo učinkovit. Bobnaste zavore zadaj, spredaj pa diski v motornem delu pri menjalniku in ne pri kolesih, kot je običajna praksa. Potem imamo še ročno, ki prime na prvi kolesi, tako da je vse skupaj kar posebno. Super občutek, ni kaj. Ima 4 prestave, s tem da četrta zazna klanec, še preden ga vidiš. S prvo prideš pa kamorkoli. Zaradi kratkega prestavnega razmerja včasih dobiš občutek, da sediš v terencu. 

Povej nam še kakšen zanimiv tehnični podatek.

Ima enako osnovo kot spaček, torej šasijo z dvema glavnima vzdolžnima nosilcema in ločeno karoserijo. Ta je bolj oglata, nekoliko prostornejša in ima pet vrat, kar seveda pomeni večji prtljažni prostor. Za tiste čase je bil to izredno uporaben avto. Ima zanimive rešitve, vendar za današnje čase ima premajhne dimenzije, da bi lahko govorili o neki izjemni prostornosti. Zadnja klop se celo zloži popolnoma do prvih sedežev, kar je super. Motor je zračno hlajen dvovaljni bokser s 6 decilitri prostornine, ki razvije 32 'konjev' in z mesta do stotice porabi okoli 25 sekund. Morda je smešno za danes, a v 70. letih se itak nikomur nikamor ni mudilo. Ne pa tako kot danes, ko ne vemo, kje se nas glava drži. Končna hitrost se ustavi nekje pri 120 kilometrih na uro, poraba pa znaša dobrih 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Še za današnje čase super! V redu, za takšno prostornino morda niti ne, ampak nekoč je bilo to bomba. 

Notranjost pa izgleda precej skromno. Kakšno je počutje znotraj?

Notranjost vozila je res špartanska. Imamo minimalno armaturno plošča, če ji sploh lahko tako rečemo, s tremi stikali, merilec hitrosti je umaknjen globoko pod njo, dve obvolanski ročki za luči ter smernike in prestavno ročica, ki štrli izpod armature. To je to. In pa sedeži so nastavljivi samo naprej in nazaj. Višek ergonomije resda ni, tako da za neke dolge vožnje ga ne priporočam, ampak kateri avto pa je bil takrat? Tudi volan je večji, da ga je lažje obračati, ker serva seveda nima. Nekatere to precej moti, meni je pa prav fino. Še dodatno pripomore k tistemu posebnemu občutku. Preglednost skozi majhno steklo prav tako ni pohvalna, vsaj za višje voznike, kot sem sam. Pohvalno tudi ni gretje pozimi, tako da so potrebna topla oblačila. V poletnem času pa hlajenja tudi ne potrebujete, saj v nekaj trenutkih zvijete streho in imate kabrioleta! In s tem veter v laseh. Ah, fino.

Ni ga čez kabrioleta, drži. Zadnje besede?

Diana je v svojih »delovnih« letih bila zelo uporaben avto za vsak dan. Danes pa se ti v tem avtu ustavi čas. Če si ljubitelj, seveda, spet drugi bodo morda tarnali nad skromnostjo, vendar prestiž nikoli ni bila vrlina tega avta. To je avto za užitek, za vožnjo v sončnem nedeljskem popoldnevu, krajši izlet ali pa razna srečanja, tako klubska kot svetovna. Pozimi pa počiva v garaži.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën dyane 6
vrsta motorja bencinski, dvovaljni bokser, 2 ventili na valj
prostornina v ccm 602
moč v kW (KM) pri vrt./min 24 (33)
menjalnik ročni, štiristopenjski
pogon na sprednji par koles
največja hitrost v km/h 125
pospešek 0-100 km/h v s 25
povprečna poraba v l/100 km 6
cena novega vozila v EUR /
zdajšnja vrednost v EUR nekaj tisočakov

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 23 urami  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  |