Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Starina kot se šika

Mercedes-benz 170S cabrio B

Avtor prispevka: Jure Cehner
Zoran je iz pepela obudil pravi avtomobilski biser, ki je poznan daleč čez hribe njegovega domačega kraja. Več kot tisoč petsto ur vloženega dela se je realiziralo v enega najčudovitejših starodobnikov pri nas.
Starina kot se šika
Foto: Anže Jereb
21. 5. 2014 ob 6:50
Komentarjev: 1
tvoj volan mercedes-benz 170S cabrio B - Zoran Gerbec
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zoran iz Šentjurja si lasti mercedes-benza. Nič kaj posebnega, bi si človek mislil, dokler nanj ne vrže para oči. No, že ena je dovolj, kajti takšnih avtov na cestah že dolgo ni več za zaslediti. Gre namreč za mercedes-benza 170S cabrio B, SCB krajše, iz leta 1950. Da, avto rine že v svoje 64. leto, izgleda pa, kot da bi ravno zapeljal iz povojnega Mercedes-Benzovega prodajnega salona. Zoranov ponos je znan tudi daleč naokrog, kajti na uho nam je prišlo, da avto prav rad posodi predvsem mladoporočencem. Zoran se očitno hitro razneži ob mladi ljubezni. 

Za začetek hočemo lekcijo o zgodovini. 

Pa dajmo na hitro eno lekcijo. Tik preden je po vojni tovarna Mercedes-Benz pričela s serijsko proizvodnjo, je na trg poslala model 170S cabrio B. V letih od 1949 do 1951 so zdelali samo 1603 komade, tako da je tole pravi avtomobilski biser, še posebej, če upoštevamo dejstvo, da jih je od teh 1.600 preživelo precej malo. Koliko točno, žal ne vem. Če res posplošimo zadevo, bi lahko rekli, da so tile avti ekvivalenti današnjemu razredu S. Zamišljeni so bili kot vrhunska vozila za povojno obdobje in kot vedno je bila temu primerna tudi cena. 15 tisoč bivših nemških mark je stal takle lepotec. Koliko je to, če bi preračunal in upošteval inflacijo, ne vem, zagotovo pa dosti. Ampak povojno obdobje ni čas blaginje in se ne cedita med in mleko, zato so se tile avti precej slabo prodajali. Kljub temu, da so bili vrhunski, zato je škoda, da jih ni dandanes še več naokoli.

Zdaj pa še nekaj konkretnega o tem modelu.

170S cabrioB oz. SCB je štirisedežnik, obenem pa so takrat proizvajali še modele SCA, ki so bili kupeji oz. dvosedežniki s snemljivo streho. Že takrat se je pričelo marketinško ločevanje potencialnih kupcev na tiste, ki so želeli praktičnost, in na druge, ki jim je bil poglaviten bolj dinamičen izgled. SCA-jev so naredili še manj, samo okoli 800 primerkov. Pri obeh pa je bil enak motor, in sicer bencinski agregat s 1767 kubičinimi centimetri prostornine. Vsega skupaj proizvede 52 'konjev' oz. 38 kilovatov in če na polno pritisnem na plin, pridem na avtocesti tudi do 122 kilometrov na uro. Ampak se načakam. Sicer pa takšnega avta ne voziš, ko se ti kam mudi.

A je edini svoje vrste na naši strani Alp?

V Sloveniji je tale edini, tako je. SCA-jev je pa pet, kar je tudi po svoje logično, saj so kupeje uporabljali bolj za nedeljske vožnje kot za vsakodnevna opravila in jih je zato precej večji odstotek od vseh proizvedenih ohranjenih.

Se mu 64 let pozna pri vožnji?

Sploh ne. Vožnja je zelo udobna, čeprav sedeži niso kaj ekstra ergonomični, to je res. Za tiste čase je bil avto zelo moderen, ima centralno mazanje končnikov, ki se lahko tudi zatesnijo, radio, ogrevanje kabine in možnost namestitve potovalnih kovčkov. Če se v avtu slučajno znajde kakšna dama, seveda. Streho moram seveda sam odpreti in zapreti, za to pa porabim nekje dve do tri minute, kar sploh ni problem. Super tesni, zvočno sicer malo manj, na glavo pa ne bo kapljalo nikomur. To je važno. Nemški inženiring pride tu resnično do izraza. Aja, radio je bil malce težaven, saj je na dolgih valovih in elektronkah lovil kakšno postajo samo še ponoči, zato sem vgradil pretvornik s 6 na 12 voltov, zdaj pa poslušam kar radio na kartice.

Kako si sploh prišel do tega avta? Ne ležijo namreč kar na odpadih.

Žal sem ga našel točno tam. Ne, ni z mano že od vojne, kupil sem ga v Ameriki ravno na nekem odpadu in ga nato s trajektom pripeljal v Evropo. Tam so v njem videli samo staro železo in mi je kar zavrelo, ko sem ga videl razpadajočega na nekem zanikrnem odpadu. Moj bo, sem si takoj rekel. Avto je bil v razsulu, tako da sem moral kar fino pljuniti v roke. Dve leti je trajala obnova oz. nekje 1600 ur, če sem pravilno izračunal. Začelo se je tako, da sem ga dodobra razstavil, končalo pa se je v tej obliki, ki ga vidite. Restavriral sem ga na Poljskem, nekaj pa tudi v Hočah pri Mariboru, kjer dela eden od redkih strokovnjakov za to generacijo mercedesov.

Zakaj si se sploh odločil za nakup? Si vedel, v kaj se spuščaš?

Absolutno, strast do tovrstnih avtomobilov gojim že od res mladih nog. Oče je leta 1954 šofiral za direktorja Slovenskih železnic, samo da je vozil 170S s trdo streho. Tako da sem se mogoče zaljubil v ta avto ravno zato, ker me spominja na očeta. Hja, in pa še na en prav poseben dogodek. Enkrat sem mu med vožnjo pri 80 km/h padel iz avta. Se spomnim, da sem se igral s kljuko in ker se vrata odpirajo v nasprotno smer, po 'samomorilsko', jih je veter odprl in me je kar posesalo ven na travnik. Pri takšni hitrosti je bilo vse skupaj kar dramatično. Ampak sem ostal živ. V bistvu sem kar dobro odnesel, če pomislim. Ah, spomini, ko smo bili mladi in neumni. Pa dobro, mladi smo malo manj, neumni pa smo še vedno. 

Zdaj vsaj veš, da ne smeš odpirati vrat med vožnjo. Zadnje besede?

Sem povedal glavno. Mogoče samo še en predlog za kakšnen prispevek za vašo oddajo. Fascinantno mi je primerjati stara in nova vozila, še posebej v smislu, koliko okolje obremenjuje starodobnik. Če pomislimo, poraba mojega mercedesa se gliblje okrog devetih litrov na sto kilometrov, vendar če primerjamo, koliko energije se je porabilo, da se je celoten avto proizvedel, je pa neprimerljivo z energijo, ki je z vso elektroniko in opremo potrebna za proizvodnjo novega, ki pa porabi samo kakšen liter goriva manj. Vam pa želim vse najboljše in čim več objektivnih testov!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Mercedes-benz 170S cabrio B
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1767
moč v kW (KM) pri vrt./min 38 (52)
menjalnik ročni, štiristopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 122
pospešek 0-100 km/h v s ?
povprečna poraba v l/100 km 9
cena novega vozila v EUR 15.000 DEM
zdajšnja vrednost v EUR ?

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
Zoran pohvalno hud mercedes! Noro dobro!
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |