Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Američan v obleki italijana

Ferrari daytona

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če si resnično želiš specifičen avtomobil, a zanj niti približno nimaš denarja, kaj je najbolj smotrna odločitev? Ne, to ni kredit za 30 let, temveč replika! Takšna prava, ne plastična.
Američan v obleki italijana
Foto: Gašper Miš
18. 9. 2015 ob 7:40
Komentarjev: 0
video tvoj volan ferrari daytona - Igor Pirnat
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

To je samo ena izmed rešitev, seveda. Replika je avto, ki je na las podoben vašemu priljubljenemu, a vendarle s precej manjšo ceno, ker le ni ta avto. Igor Pirnat je upokojeni podjetnik z eno veliko 'šibko točko' - američani. Ameriški avtomobili so mu najljubši, a nas je zanimal eden drug v njegovi floti restavriranih lepotcev, in sicer ferrari daytona. Ki pa je tudi američan pod obleko. Smo kar malce čudno pogledali, ko smo slišali, da naj bi bil eden izmed 1.406 modelov tudi v Sloveniji. Nakar se je izkazalo, da gre za repliko in zadeva je končno postala smiselna. Ampak naša radovednost je ostala ...

Igor, ta ferrari dejansko ni ferrari!

Res je, nikoli nisem trdil, da je! Pravi ferrariji daytona se danes prodajajo v sedemmestnih številkah, toliko pa še nimam na računu. V osnovi je tole chevrolet corvette C3, letnik 1979, nekomu pa se je očitno bolj dopadel ferrari daytona in je iz prvega naredil drugega. To tudi pomeni, da pod pokrovom nima italijanskega dvanajstvaljnika, temveč štiri valje manj. Je pa ta zato 5,7-litrski in zelo lepo brni! Kolikor vem, ne gre v tem primeru za nobeno firmo, ki bi delala replike, temveč je verjetno ljubiteljsko narejen avto. Verjetno je pravi navdušenec nekoč prejel corvette in se ga je odločil 'izboljšati'. Ima pa kovinsko karoserijo, kar je prava redkost, običajno so bile namreč plastične.

Kako je sploh našel pot do tebe?

Kaj dosti o njegovi zgodovini niti ne vem, samo to, da je prišel iz Anglije, kar je tudi evidentno po položaju volana. Nekdo ga je nato prepeljal v Slovenijo, nakar sem ga jaz odkupil. To se je dogajalo pred slabimi šestimi leti, kje točno se je ta avto potikal, pa nimam pojma. Niti se nisem preveč zanimal; ko je bil enkrat v mojih rokah, sem se takoj lotil predelave in zdaj je zaključen. Veliko ur sem vložil vanj, stroškov pa ni bilo preveč, saj sem čisto vse postoril sam. Nekaj dela me čaka samo še z menjalnikom, ampak se mi ne mudi, itak se z njim praktično nič ne vozim, to bi bilo totalno neekonomično in tudi nepraktično. Vendarle pije od 12 pa vse tja do 20 litrov na 100 kilometrov.

To pomeni, da je Ferrari tvoja najljubša znamka?

Nikakor. Roko na srce, mi evropejci niso preveč pri srcu. Moja šibka točka so američani, ki so neprimerljivo lažji za vzdrževati. Tudi delo na njih je bilo vedno precej bolj enostavno, no, vsaj včasih, ko sem jaz to počel, leta nazaj. Imam občutek, da so Američani nekoč bolje premislili stvari na dolgi rok, njihovi avti še danes, 50 let kasneje, brez večjih težav delajo. No, tega pri modernih avtih nikakor ne moremo pričakovati, zato imam raje oldtajmerje. Jaz se s predelavami in renoviranjem ne ukvarjam več, imam občutek, da sem zadani cilj že dosegel. 

In kateri je bil ta cilj?

Restavrirati čimveč avtov, seveda. Te dejavnosti sem se čisto ljubiteljsko lotil pred okoli tridesetimi leti, ko sem poskusil dobiti vsak starodobnik, ki sem ga pač lahko. No, povprečno sem se lotil enega na leto, kar pomeni, da je v tridesetih letih moja flota zrasla na 30 vozil, mogoče še kakšnega več. Vse se je začelo leta 1979, ko sem pri svojih 26 letih prvi v Jugoslaviji uvozil motorno kolo kawasaki Z1300, kmalu zatem pa sem začel pogledovati za avtomobili. In zbirka je pričela hitro rasti in tempo se ni ustavil kar trideset let.

Kaj vse najdemo v tvojih garažah?

Večinoma samo avte, ki so bili izdelani čez lužo. Tu in tam tudi kakšnega evropejca pa tudi japonca, denimo, hondo NSX. Večinoma pa so to cadillaci, med katerimi izstopa legendarni 'pink cadillac', letnik 1959, katerega uradna znamka je Sedan Deville. Skupno imam šest avtov znamke Cadillac, nekaj pa tudi chevroletov, camara in precej 'korvet', izvzemši tega, ki se skriva pod karoserijo daytone, seveda. Vsak do zadnjega pa je v zelo lepem stanju.

To je to, torej, kar se tiče tvojega hobija?

Tako je, sem zaključil. Mogoče razlog tiči tudi v tem, da v Sloveniji starodobniki niso cenjeni kot drugod po svetu, dejavnost restavriranja pa še manj. Enostavno ni tolikšnega spoštovanja in posledično tudi občinstva za te stvari. Kaj hočemo, kultura je pač takšna, kot je. Ljubiteljsko smo zaprt narod, saj vsem več pomenijo nova vozila, medtem ko strasti za starine in njih obnovo, razen svetlih izjem, seveda, praktično ni več.

So pa samo za gledati ali se z njimi tudi redno voziš?

Ah, kje pa. Ni smotrno. Za vsakodnevno vožnjo imam stari, karavanski opel omega, ki mi čisto solidno služi in še ogromno robe lahko natlačim vanj. Za po kakšni Ljubljani so starodobniki itak neuporabni, za daljše destinacije pa so tudi brezvezni. Če greš s takšnim avtom, denimo, v Rim, je enako, kot da greš v Turčijo z letalom. Gledam pa jih tudi že 30 let, tako da se za lastno zadovoljstvo tudi ne vozim več veliko naokoli. Je pa dejstvo, da mi starine še vedno veliko več pomenijo kot moderni avtomobili, danes je vse preveč industrijsko, ni več duše v tem 'fohu'.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ferrari daytona (na osnovi chevrolet corvette C3)
vrsta motorja bencinski, V8
prostornina v ccm 5733
moč v kW (KM) pri vrt./min 164 (223)
menjalnik samodejni, štiristopenjski
pogon na zadnji kolesi
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 7,8
poraba v l/100 km 12 do 20
cena novega vozila v EUR 10.220 USD
zdajšnja vrednost v EUR ?

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 dnevi  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |