Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kdor čaka, dočaka

Mazda MX-5

Avtor prispevka: Jure Cehner
Mazda MX-5 je športnik, ki je skozi desetletja ostal praktično nespremenjen, vsaj, kar se tiče vrhunskih voznih lastnosti, majhne mase in menjalnika. Samo meni, da je za pravo kombinacijo teh faktorjev vredno iti čez mejo.
Kdor čaka, dočaka
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
27. 11. 2015 ob 21:30
Komentarjev: 0
video tvoj volan mazda MX-5 - Samo Jereb
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Samo Jereb je bil izbirčen. In prav je tako; kdor čaka, dočaka, pravijo. Želel je pravo barvo, pravo ohranjenost, pravi motor in pa, seveda, pravi letnik. Pri avtu, katerega namen je uživanje bolj kot transport, pač mora biti vse popolno. In ko je našel pravi paket, ne v Sloveniji, temveč na Dunaju, ni bilo časa za odlašanje. Zdaj ima eno najlepših starih mazd MX-5 v naših koncih.

Samo, si ljubitelj znamke?

Ja in ne. Bolj kot ljubitelj znamke bi rekel, da sem ljubitelj japonskih avtomobilskih znamk na splošno, predvsem iz obdobja osemdesetih in devedesetih. Če mene vprašaš, je bila to zlata doba avtomobilov.

Katere avte si še imeli v svoji lasti pred tem?

To je prvi avto, ki sem ga kupil izključno za namen uživanja v vožnji in veselja do vzdrževanja oz. obnavljanja. Poleg avta si lastim še dva starodobna motorja, in sicer hondo CB550, letnik 1977, ter yamaho SR250, letnik 1984. Poleg vseh naštetih “uživaških” strojev pa imam še pravo prevozno sredstvo za vsakdan, opel astra 1.7 CDTi.

Kako je lepotica sploh našla pot do tebe?

Kakšno leto sem spremljal oglase na slovenskih spletnih straneh, vendar nisem zasledil nobenega modela, ki bi ustrezal mojemu prvemu kriteriju, in sicer da je to model z motorjem 1.6i, avtomobil pa pred letnikom 1994. Ko sem iskanje razširil še v sosednje države, sem na Dunaju zasledil oglas za to mazdo, ki si jo zdaj lastim. Poleg omenjenega prvega kriterija sta me navdušila barvna kombinacija in ohranjenost vozila. Bil je skoraj popoln. Lastnik sicer ni bil najbolj naklonjen prodaji v tujino, tako da sem imel sprva težave s kontaktiranjem, vendar se je na koncu vse dobro izšlo.

Ko rečeš skoraj popoln, kaj to pomeni?

Ni bilo vidnejših poškodb in to mi je bilo zelo pomembno. Avto je bil ob nakupu zelo dobro ohranjen, prejšnji lastnik pa je vložil kar nekaj denarja v obnovo notranjosti, tako da sem se sam bolj lotil zunanje estetike ter izboljšave vozne izkušnje. Če bi lahko, bi pa dvignil tudi streho za kakšen centimeter, kajti avto je očitno bil narejen le za miniaturne Japonce, jaz pa božam streho z lasmi. Ampak, kaj hočem, to je cena, ki sem jo pripravljen plačati.

Kaj vse si predelal?

Z maske avtomobila sem odstranil dodatne dolge luči. Izdelal sem nov nosilec za registrsko tablico, zdaj je pritrjena nekoliko nižje, da se lepše ujema z linijo avta. Dodal sem tudi plastičen zaključek sprednjega odbijača. Nova 16-palčna platišča sem zamenjal s 15-palčnimi platišči iz istega obdobja, kot je avto. Ta se mu bolj podajo, ne pa neka moderna. Zamenjal sem še izpušni sistem, sistem indukcije zraka, vzmeti in blažilnike. Da bi pridobil nekaj prostora za noge (volan namreč ni nastavljiv po višini in globini), sem zamenjal tudi originalni volan s poglobljenim, ki je tudi precej lepši. Eden od razlogov za nakup te Mazde je tudi ta, da je avto enostaven za servisiranje, poleg tega pa je na to temo ogromno virov. Tako da definitivno se, kolikor se le da, stvari lotevam sam. 

Katera je poleg užitka v vožnji tista najbolj izstopajoča izkušnja z avtom? 

Kar se vožnje tiče, so se mi najbolj vstisnile v spomin poletne nočne vožnje brez strehe, pogon na zadnji kolesi pa daje poseben užitek, sploh pri bolj športni vožnji. V tem avtu uživam samo poleti; pozimi, ob prvih znakih soljenja, ga umaknem v zimski spanec. Poleg vožnje je pa sigurno največji užitek 'šraufanje' avta. Vsakič se kaj novega naučiš o avtu in ga zato znaš še bolj ceniti. Zato so mi avtomobili iz tega obdobja najbolj všeč, ker lahko večino stvari še sam postoriš brez posebnega orodja in elektronike. In ko se ukvarjaš z njim, nanj nehaš gledati le kot kup pločevine, temveč kot nekaj, kar sam ustvarjaš. Aja, pa zvok, seveda. Ta je ključen pri uživanciji, zato sem tudi menjal izpušni sistem ter sistem indukcije zraka, da bolj brni.

Kateri pa je tvoj sanjski avto? Zagotovo mazda RX-vision.

Eh, ni dovolj stara pa itak še ne obstaja. Uf, če denar ne bi bil nobena ovira, bi si najbrž omislil kakšen superšportnik iz zgodnjih devedesetih. Ali pa recimo datsun 240z, razliko pa bi porabil za polno opremljeno delavnico. Če bi že zadel na loteriji ...

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1.6i
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115)
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba v l/100 km ?
cena novega vozila v EUR ?
zdajšnja vrednost v EUR 3.000 - 5.000 EUR

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |