Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kdor čaka, dočaka

Mazda MX-5

Avtor prispevka: Jure Cehner
Mazda MX-5 je športnik, ki je skozi desetletja ostal praktično nespremenjen, vsaj, kar se tiče vrhunskih voznih lastnosti, majhne mase in menjalnika. Samo meni, da je za pravo kombinacijo teh faktorjev vredno iti čez mejo.
Kdor čaka, dočaka
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
27. 11. 2015 ob 21:30
Komentarjev: 0
video tvoj volan mazda MX-5 - Samo Jereb
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Samo Jereb je bil izbirčen. In prav je tako; kdor čaka, dočaka, pravijo. Želel je pravo barvo, pravo ohranjenost, pravi motor in pa, seveda, pravi letnik. Pri avtu, katerega namen je uživanje bolj kot transport, pač mora biti vse popolno. In ko je našel pravi paket, ne v Sloveniji, temveč na Dunaju, ni bilo časa za odlašanje. Zdaj ima eno najlepših starih mazd MX-5 v naših koncih.

Samo, si ljubitelj znamke?

Ja in ne. Bolj kot ljubitelj znamke bi rekel, da sem ljubitelj japonskih avtomobilskih znamk na splošno, predvsem iz obdobja osemdesetih in devedesetih. Če mene vprašaš, je bila to zlata doba avtomobilov.

Katere avte si še imeli v svoji lasti pred tem?

To je prvi avto, ki sem ga kupil izključno za namen uživanja v vožnji in veselja do vzdrževanja oz. obnavljanja. Poleg avta si lastim še dva starodobna motorja, in sicer hondo CB550, letnik 1977, ter yamaho SR250, letnik 1984. Poleg vseh naštetih “uživaških” strojev pa imam še pravo prevozno sredstvo za vsakdan, opel astra 1.7 CDTi.

Kako je lepotica sploh našla pot do tebe?

Kakšno leto sem spremljal oglase na slovenskih spletnih straneh, vendar nisem zasledil nobenega modela, ki bi ustrezal mojemu prvemu kriteriju, in sicer da je to model z motorjem 1.6i, avtomobil pa pred letnikom 1994. Ko sem iskanje razširil še v sosednje države, sem na Dunaju zasledil oglas za to mazdo, ki si jo zdaj lastim. Poleg omenjenega prvega kriterija sta me navdušila barvna kombinacija in ohranjenost vozila. Bil je skoraj popoln. Lastnik sicer ni bil najbolj naklonjen prodaji v tujino, tako da sem imel sprva težave s kontaktiranjem, vendar se je na koncu vse dobro izšlo.

Ko rečeš skoraj popoln, kaj to pomeni?

Ni bilo vidnejših poškodb in to mi je bilo zelo pomembno. Avto je bil ob nakupu zelo dobro ohranjen, prejšnji lastnik pa je vložil kar nekaj denarja v obnovo notranjosti, tako da sem se sam bolj lotil zunanje estetike ter izboljšave vozne izkušnje. Če bi lahko, bi pa dvignil tudi streho za kakšen centimeter, kajti avto je očitno bil narejen le za miniaturne Japonce, jaz pa božam streho z lasmi. Ampak, kaj hočem, to je cena, ki sem jo pripravljen plačati.

Kaj vse si predelal?

Z maske avtomobila sem odstranil dodatne dolge luči. Izdelal sem nov nosilec za registrsko tablico, zdaj je pritrjena nekoliko nižje, da se lepše ujema z linijo avta. Dodal sem tudi plastičen zaključek sprednjega odbijača. Nova 16-palčna platišča sem zamenjal s 15-palčnimi platišči iz istega obdobja, kot je avto. Ta se mu bolj podajo, ne pa neka moderna. Zamenjal sem še izpušni sistem, sistem indukcije zraka, vzmeti in blažilnike. Da bi pridobil nekaj prostora za noge (volan namreč ni nastavljiv po višini in globini), sem zamenjal tudi originalni volan s poglobljenim, ki je tudi precej lepši. Eden od razlogov za nakup te Mazde je tudi ta, da je avto enostaven za servisiranje, poleg tega pa je na to temo ogromno virov. Tako da definitivno se, kolikor se le da, stvari lotevam sam. 

Katera je poleg užitka v vožnji tista najbolj izstopajoča izkušnja z avtom? 

Kar se vožnje tiče, so se mi najbolj vstisnile v spomin poletne nočne vožnje brez strehe, pogon na zadnji kolesi pa daje poseben užitek, sploh pri bolj športni vožnji. V tem avtu uživam samo poleti; pozimi, ob prvih znakih soljenja, ga umaknem v zimski spanec. Poleg vožnje je pa sigurno največji užitek 'šraufanje' avta. Vsakič se kaj novega naučiš o avtu in ga zato znaš še bolj ceniti. Zato so mi avtomobili iz tega obdobja najbolj všeč, ker lahko večino stvari še sam postoriš brez posebnega orodja in elektronike. In ko se ukvarjaš z njim, nanj nehaš gledati le kot kup pločevine, temveč kot nekaj, kar sam ustvarjaš. Aja, pa zvok, seveda. Ta je ključen pri uživanciji, zato sem tudi menjal izpušni sistem ter sistem indukcije zraka, da bolj brni.

Kateri pa je tvoj sanjski avto? Zagotovo mazda RX-vision.

Eh, ni dovolj stara pa itak še ne obstaja. Uf, če denar ne bi bil nobena ovira, bi si najbrž omislil kakšen superšportnik iz zgodnjih devedesetih. Ali pa recimo datsun 240z, razliko pa bi porabil za polno opremljeno delavnico. Če bi že zadel na loteriji ...

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1.6i
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115)
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba v l/100 km ?
cena novega vozila v EUR ?
zdajšnja vrednost v EUR 3.000 - 5.000 EUR

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |